דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

רשות השידור / עובדי המדינה ינקטו בצעדים ארגוניים בסולידריות עם רשות השידור

בהנחיית ההסתדרות, ינקטו היום (ג') העובדים בשורת צעדים ארגוניים | העבודה בכל יחידות משרד הבריאות תיפסק בשעות 12:00-8:00 | אמש התפרצו במחאה לשידורי הערוץ הראשון מספר עובדים: "ראש הממשלה, הבטחת שתשקם את רשות השידור. הבטחות צריך לקיים"

עובדי רשות השידור מתפרצים למהדורת מבט במחאה, 13 מרץ 2017. "אנחנו מבקשים ואומרים - עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה". צילום מסך
עובדי רשות השידור מתפרצים למהדורת מבט במחאה, 13 מרץ 2017. "אנחנו מבקשים ואומרים - עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה". צילום מסך
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הודיעה אמש (שני) בשעות הערב כי בכוונתה לנקוט שורת צעדים ארגוניים בשירות המדינה בסולידאריות עם עובדי רשות השידור, זאת בהנחיית יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי. ניסנקורן דורש את הגדלת מספר עובדי הרשות שייקלטו בתאגיד החדש, בדגש על עובדי הערוץ הראשון. "אני מצפה ממקבלי ההחלטות, שרי הממשלה והנהלת התאגיד, להבין את גודל השעה ולשבת איתנו לשולחן המשא ומתן". כמו כן, טוענים בהסתדרות כי המדינה מבצעת מניפולציה בתקני התאגיד באופן המונע קליטת עובדים נוספים מרשות השידור.

כבר החל מהבוקר (שלישי) תופסק העבודה בכל יחידות משרד הבריאות ובלשכות הבריאות ברחבי הארץ בשעות 12:00-8:00. יו"ר ארגון עובדי משרד הבריאות, ניסים לוי, מסר כי בשעות אלו לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני ולא יופעלו השירותים השונים שניתנים על ידי המשרד ושלוחותיו.

אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

בשעה 10:00 צפויים עובדי רשות השידור להתכנס לכנס מחאה ברוממה. אמש התפרצה קבוצה מעובדי הרשות לשידורי מהדורת מבט כשהם מוחים על הסגירה הצפויה ומותחים ביקורת על התנהלות ראש הממשלה, שר האוצר ואף יו"ר ההסתדרות. "אנחנו אלף משפחות ואלף עובדים שעומדים בפני שבר אמיתי" אמרה מירי אדרי, עובדת הרשות ואם לשלושה ילדים, ופנת לראש הממשלה: "עמדת מעל בימת הכנסת והבטחת שתשקם את רשות השידור. הבטחות צריך לקיים". עובד אחר פנה לשר האוצר משה כחלון ואמר לו "אתה מצהיר מעל לכל בימה שאתה שר חברתי – עכשיו זמנך להוכיח שאתה באמת שר חברתי אמיתי. זה הזמן לפעול, למנוע ולעשות מעשה שאנשים שנתנו את מיטב שנות חייהם, שבמקום לגדל את הילדים שלהם רצו להביא כל מידע אפשרי לציבור בצורה נאמנה. אנחנו מבקשים ואומרים – עשו מעשה עבור אלף עובדים שנזרקים למעגל האבטלה".

בשלב זה הצטרף עובד נוסף שנטל את המיקרופון ואמר "כל זה זה רק דיבורים, האשם המרכזי זה אבי ניסנקורן, שלא עשה את העבודה שלו וקנה פה שקט תעשייתי". עובד אחר קטע אותו ואמר "אני לא יודע מי אשם, אבל אני יודע שהילדים שלי משלמים את המחיר". העובדים הנרגשים החלו מדברים יחד, ואז נטלה השדרנית, מיכל רבינוביץ', שוב את השליטה על השידור, התנצלה על השיבוש בלוח השידורים הרגיל ואמרה "זהו עוד ביטוי למה שקורה כשניצבים בפני סגירה". העובדים עזבו את הסט והמהדורה נמשכה.

בתקופה שעד לסגירתו צפויה להיות משודרת בערוץ, לאחר מהדורת מבט, סדרה דוקומנטרית בבימויה של עובדת הערוץ הראשון איטה גליקסברג, המתעדת את עובדי הערוץ מההכרזה על הכוונה לסגור אותו ועד היום.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!