דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

התגובות / הרצוג: אפעל להקמת ממשלה חלופית

על פי דיווח ב-ynet שוחח הרצוג עם כחלון מספר פעמים במהלך סוף השבוע | ח"כ עמיר פרץ: אפעל להקדמת הבחירות | השרה רגב: "מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר"

"נתניהו ממצמץ. הוא לא מוכן לקחת את הסיכון הנדרש", הרצוג צילום: יוסי זליגר
"נתניהו ממצמץ. הוא לא מוכן לקחת את הסיכון הנדרש", הרצוג צילום: יוסי זליגר

בעקבות המשבר בין סיעות הליכוד וכולנו מקדם יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג הקמת ממשלה חלופית לממשלת נתניהו, ללא בחירות. יו"ר המחנה הציוני אמר אתמול (שבת) כי "‏המחנה הציוני בראשותי ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפתו של רה״מ. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון קונסטרוקטיבי בתוך הכנסת הזו." באתר ynet דווח כי הרצוג וכחלון שוחחו כמה פעמים במהלך סוף השבוע וכי במהלך השיחות העלה כחלון את האפשרות למימוש אי אמון קונסטרוקטיבי, שמשמעו הקמת ממשלה חלופית בלי ללכת לבחירות. על פי הדיווח, כחלון הבהיר בשיחה כי "ישראל לא זקוקה לבזבוז מיליוני שקלים מהקופה הציבורית לטובת מערכת בחירות, ואם לא תהיה ברירה – צריך לקדם ממשלה אחרת בכנסת הזו".

מנגד קורא ח"כ עמיר פרץ, המתמודד על תפקיד יו"ר העבודה, להקדים את הבחירות. השבוע יניח פרץ הצעה לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות. פרץ אמר כי "מתברר שהגנים של נתניהו משתוללים והמדינה כולה בסחרחורת. מן הראוי שנתניהו יבהיר לציבור איזה גן עכשיו מניע אותו, לאחר שהתנצל והבהיר שאין מדובר בגן הגזעני. ידוע לכל כי נתניהו אדיש לגורל עובדי רשות השידור, אותם השווה בעבר לאנשי חמאס, וכי עובדי התאגיד משולים בעיניו לכלים במשחק ההישרדות הפרטי שלו, שהוא הדבר היחיד המעסיק את נתניהו בימים אלה״.

שרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד) קראה לשותפות הקואליציוניות לתמוך בביטול התאגיד והמשך קיומה של רשות השידור. "ממשלה וראש ממשלה צריכים וחייבים לדון ולבחון מחדש כל נושא", אמרה רגב אתמול", כך נעשה עם רשות השידור והמסקנה היא ברורה: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז עשרות מיליוני שקלים על תאגיד מנופח המנוהל כמועדון סגור. אני מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר על כל דבר אחר, שהן תכבדנה את ההסכם הקואליציוני ולא תכפנה מערכת בחירות מיותרת על אזרחי ישראל".

גם יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן (ליכוד), פנה אף הוא לשר האוצר כחלון בדרישה שישתף פעולה עם החלטת ראש הממשלה להמשיך את קיומה של רשות השידור. ״יותר ממליון בוחרי הליכוד מביטים בנו ומצפים שנדרוש את כיבוד ההסכמים הקואליציוניים. הכדור במגרש של שר האוצר, אנחנו מצפים שהשותפות הקואליציוניות שלנו ילכו אתנו בנושאים שחשובים לליכוד, כמו שאנחנו מגבים אותם בנושאים שהם מובילים. רשות השידור סיימה את השנה התקציבית בצורה מאוזנת ואחראית אין כל סיבה להותיר 1000 משפחות ללא פרנסה ערב הפסח."

ראשי המפלגות החרדיות מחו על קיום פגישה בין נתניהו לשרים נוספים בליכוד במהלך השבת, אך נמנעו מלהתייחס למשבר עצמו. יו״ר ש״ס השר דרעי שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו ומחה בפניו על חילול השבת שנגרם השבת בעקבות הדיון. ״לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש", אמר דרעי לראש הממשלה, שלפי הודעת דרעי קיבל את הדברים.

אמש נודע גם על פרישה מהקואליציה – אבל של ח"כית אחת בלבד: חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס אמרה בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" כי היא ממשיכה את פעילותה בכנסת כחברה בסיעת יחיד, וכי היא מתכננת לרוץ בבחירות הבאות במפלגה חדשה שתקים. "גם אם זה אומר להימצא במעין מדבר פוליטי, אנחנו נלך לשם בראש מורם – ואני אומרת אנחנו, כי אני מרגישה שלצדי נמצאים כל מי שאני מייצגת, אנשים ללא לובי, ללא כסף ללובי, שאין להם פה", אמרה לרינה מצליח.

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) קישר בין המשבר הקואליציוני לחקירות בהן מצוי ראש הממשלה נתניהו. "אסור שהציבור יתבלבל. ביבי רוצה משבר, כדי לא להיחקר", אמר מרגלית, "זה לא הקמת התאגיד אלא הקדמת הבחירות. נתניהו יודע היטב שרק הקדמת בחירות תציל אותו מהגשת כתב אישום והמשך החקירות ולכן במשך חודש אנו עדים לשיבוש חקירה מתמשך. מדלג בין 6 מדינות ב3 שבועות, חוזר לארץ ומחולל לעצמו משבר, הכל כדי לדרדר לבחירות לפני הגשת כתב האישום ע״י המשטרה. כי בזמן בחירות אין חקירות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!