דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

הייטק חקלאי / פיתוח ישראלי חדש: מצע אופטימלי לגידול קנאביס רפואי

המצע שפותח ע"י חברת טוף מרום גולן מייצר צמחים עם פריחה גדולה ומואצת יותר, ומשפר את התאמתם לאקלים הארץ ישראלי | על רקע המשבר בחקלאות גוברת ההתעניינות מצד חקלאים בגידול קנאביס רפואי

חממה לגידול קנאביס רפואי (צילום: חממות תיקון עולם).
חממה לגידול קנאביס רפואי (צילום: חממות תיקון עולם).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

פיתוח נוסף בתחום חקלאות הקנאביס ממקם את ישראל כמובילה בתחום: טוף מרום גולן הודיעו השבוע כי פיתחו מצע מיוחד לגידול קנאביס רפואי, שמרסן צימוח ומגביר פריחה. באמצעות הפיתוח החדש יוכלו מגדלי הקנאביס ליהנות מפריחה מואצת ואיכותית, ולמקסם את התפוקה שמניבים גידוליהם.

בפעילות משותפת של אנשי המו"פ בטוף מרום גולן עם חברת 'תיקון עולם', החברה המובילה בארץ ובעולם בישראל לגידול מחקר ופיתוח של קנאביס רפואי ומוצריו, נמצא הרכב מדויק שמותאם לצרכי גידול הקנאביס, תוך התחשבות והתאמה לאקלים בארץ, עמידות לאורך זמן של הצמח והמצע והתאמת רמת הלחות בשורשים לצרכי הקנאביס.

בשנים האחרונות התגבר העיסוק בפיתוח מצעי קרקע המותאמים לגידולים ספציפיים, כמו תותים בקיץ או סחלבים מצע הקרקע הוא מעין שבלונה המאפשרת יצירת תנאי גידול אופטימליים לצמחים, ויכול להביא לגדילה משמעותית בתפוקתם. בפיתוח החדשני של חברת טוף מרום גולן, יש פוטנציאל שדרוג משמעותי לפעילות גידול הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם.

חממה לגידול קנאביס רפואי (צילום: חממות תיקון עולם).
חממה לגידול קנאביס רפואי (צילום: חממות תיקון עולם).

האגרונום טוף מרום גולן יוני אוסרוביץ, שאמון על פיתוח המצע, אמר: "לאחר חקר עמוק על צרכי הקנאביס והאפשרות למקסם גידול זה, ביצענו מספר ניסויים תוך שיתוף פעולה מלא עם חברת 'תיקון עולם' המובילה בתחום גידול הקנאביס הרפואי. אנו שמחים לבשר על פיתוח של מצע ראשון מסוגו ופורץ דרך לגידול קנאביס. המצע מווסת את רמת הלחות בשורשים ומאפשר לקנאביס פריחה איכותית וגדולה במיוחד".

"התכונות הפיזיקליות בהם גדלים השורשים יוצרים צמח קומפקטי, נמוך יחסית ונוטה יותר לפריחה ופחות לגידול עלים. תכולת אויר גבוהה, ניקוז מהיר של מים עודפים", הוא מסביר, ובכדי להמחיש מוסיף "תדמייני עציץ שאת משקה ואז המים לא מתנקזים ואז יש פחות אויר. כמו ספוג".

רועי רשף, מנהל החממות של חוות תיקון עולם ציין: "אחת מאבני היסוד של החברה, הינה בקרת איכות ומצוינות. במסגרת הפעילות שלנו בחנו יחד עם חברת טוף מרום גולן את האפשרות להתאים את מצע הקרקע לגידול ספציפי של קנאביס ואת התוצאות המצוינות והשפעת המצע החדש אנחנו כבר רואים בשטח".

המשבר בחקלאות צפוי לדחוף חקלאים רבים לקנאביס

על פי משרד הבריאות, עד כה שוק הקנאביס בישראל מייצר כ 10,000 ק"ג קנאביס בשנה עבור 28,000 בעלי הרישיון לצריכת הקנאביס לצרכים רפואיים. משרד הבריאות אישר לאחרונה למספר יזמים לקבל קוד עיסוק על פי מפת הדרכים שהוסכמה בממשלה וזאת לאחר שעמדו בתנאי השלב הראשון של מפת הדרכים. מדובר באישור ראשוני להתחלת הקמת חווה, ללא מגע ישיר עם הקנאביס. רק אם יקימו החקלאים חווה ויעמדו בכל כללי האיכות החקלאיים והביטחוניים, יוכלו להגיש בקשה לקבלת היתר לעיסוק בתחום, ולגידול קנאביס בפועל.

כיום קיימות 8 חממות גידול מאושרות לצרכים רפואיים. התהליך אמנם אטי יותר ממה שדובר מלכתחילה, אך הוא עדיין מהווה התקדמות משמעותית בתחום. הרחבת האישורים תגדיל את יכולות הייצור בתחום, ובקרב כל הנוגעים בתחום יש תקווה כי ישראל תאושר לייצא את הקאנביס ופיתוחיו מחוץ לגבולות המדינה, שינוי שלטענתם צפוי להכניס למשק הישראלי למעלה ממיליארד ששקלים.

גם בערבה התיכונה החלה לאחרונה התעניינות מצד חקלאים בגידול קנאביס רפואי לייצוא. בימים בהם החקלאים בארץ מתמודדים עם עליית מחירי המים, הקושי בגיוס עובדים והורדת מכסים, יתכן ונראה בשנים הקרובות נהירה של ממש לתחום הקנאביס הרפואי. החקלאים הממתינים לאישור ייצוא קנאביס על מנת להתחיל לעסוק בגידולו טוענים כי "לישראל יש את כל התנאים להפוך למעצמה עולמית לגידול קנאביס רפואי". הם מסתמכים בין היתר על היתרונות היחסיים של מספר ימי השמש הרבים בארץ, שעות האור, שטחים, ידע וניסיון חקלאי עשיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!