דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / בנט וכחלון חתמו על הסכם שכר חדש עם הסתדרות המורים

מורים צעירים יזכו לתוספת שקלית של עד 20% משכרם, ומורים ותיקים יזכו להעלאה ולקידום | עלות ההסכם - 700 מיליון ש"ח | בנט: "אנחנו אומרים לצעירים בישראל - בואו הצטרפו להיות מורים"

שר האוצר כחלון, שר החינוך בנט, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על השכר ערן יעקוב, ומנכ"לית משרד החינוך היוצאת מיכל כהן, ארכיון. (צילום:  תומר ניוברג/ פלאש 90).
שר האוצר כחלון, שר החינוך בנט, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על השכר ערן יעקוב, ומנכ"לית משרד החינוך היוצאת מיכל כהן, ארכיון. (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).
דוד טברסקי

משרד האוצר משרד החינוך והסתדרות המורים חתמו אתמול (ראשון) על הסכם שכר חדש למורים המאוגדים בהסתדרות המורים. בין היתר מבטיח ההסכם להסדיר את הקיצוצים סביב רפורמות התחבורה, העלאת שכרם של המורים המתחילים , תוספת תפקידים חדשים בבית הספר ועוד.

שר האוצר משה כחלון אמר במעמד החתימה כי ההסכם יאפשר תקדים לקליטת מורים חדשים במערכת. "המורים הצעירים יקבלו יותר, וזאת במקביל לכך שהמורים הוותיקים והמנוסים לא ייפגעו." שר החינוך נפתלי בנט שיבח את כחלון על ההסכם, והרעיף שבחים על ציבור המורים בישראל – "המורים יקבלו יותר כי מגיע להם יותר. המורה צריך לעמוד בפסגת הפירמידה במדינת ישראל", אמר בנט, "היום אנחנו אומרים לצעירים בישראל – בואו הצטרפו להיות מורים. הסכם השכר הוא צעד חשוב נוסף לחיזוק מעמד המורה בישראל."

ע"פ ההסכם, שיהיה בתוקף עד אמצע 2019, תקצה המדינה 700 מיליון ש"ח לשיפור תנאי ההעסקה והשכר של המורים המאוגדים בהסתדרות המורים.

המורים בדרגות הנמוכות והמורים החדשים יזכו בתוספת שכר שקלית, בשיעור של עד 20% (במצטבר עד 1074 ₪), המורים הוותיקים יזכו להעלאה בשכר, לאחר שהפחתות השכר למורים וותיקים בדרגות הגבוהות (6.5 – 9) יבוטלו, כך ששכרם יעלה כתוצאה מקידום בוותק או מתוספות שכר. זאת, מבלי שתקוזז תוספת שמירת השכר מכוח הסכמים קודמים. בנוסף להעלאת השכר, מורים ותיקים שהעלאת דרגת השכר שלהם עוכבה יזכו ל"קיצור פז"מ". הסכמה זו מתייחסת למורים שהיו אמורים לעלות בדרגה עד סוף שנת 2016 או כתוצאה מקידום ראשון ברפורמת "אופק חדש", ועד היום לא עלו בדרגה.

סעיף מיוחד בהסכם יתקצב תפקידים חינוכיים חדשים בבית הספר, במטרה ליצור אופק מקצועי ולעבות את המעטפת הפדגוגית והחינוכית בבית הספר. מורה חונך וגננת חונכת יקבלו גמול בסך 2.4% על כל מתמחה שיחנכו, בתשלום שיבוצע ישירות ע"י משרד החינוך בתלוש השכר.

בעקבות המחאה שהתעוררה בחודשים האחרונים עקב העיוותים בתלושי השכר של המורים, הוחלט על הקמת צוות מקצועי שידון באופן פרטני בכל מקרה של בקשה להחזר שכר עקב המרה מוטעית.

"הסכם השכר החדש מביא בשורה בשווי של למעלה מ-700 מליון ש"ח לשנה, לטובת עובדי ההוראה", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד. בן דוד, שבמהלך המשא ומתן הכריזה על עיצומים, הוסיפה כי "נגמרו הימים שבהם הסתדרות המורים חששה להשתמש בכוחה הארגוני על מנת להשיג הישגים עבור ציבור עובדי ההוראה."

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ציין שבנוסף להסכמות, הוא מתכוון לחתום על מכתב צד שיענה על עוד מספר בעיות שעלו בשנים האחרונות בקרב המורים. בעיות אלו כוללות חובות של מורים שנוצרו בעקבות הסכמי השכר, תיקון הבעיות שנוצרו עקב הרפורמה בשכר המורים ויצרו קיזוזים בשכר המורים והסדר התשלומים למורים נודדים.

מנכ"לית משרד החינוך היוצאת, מיכל כהן, התייחסה בדבריה לשביתה שההסתדרות הכריזה ליום אחד בתחילת חודש ינואר ותגובת משרד החינוך אליה. כזכור, השביתה בוטלה ברגע האחרון בצו בית המשפט, ובעקבות הביטול הגיב שר החינוך בנט באופן שהתפרש בקרב מורים רבים כעלבון לעבודתם. "כשעושים הידברות משיגים השיגים", אמרה כהן, "בדרך הזו אפשר להשיג הרבה יותר למורים. אנחנו ניתן, אבל לא במלחמה. טובת המורים תמיד לפנינו, אנחנו בעד המורים ואנחנו דואגים למורים". כהן הוסיפה כי המשרד פועל להפשטת ולהנגשת תלוש המשכורת של המורים, וזאת בין היתר ע"י סרטונים שהופקו ע"י המשרד ומהלכים נוספים שייצאו לפועל בחודשים הקרובים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!