דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / לקראת ישיבת ראשי הקואליציה: נמשכת המתיחות סביב תחילת שידורי התאגיד

ראש הממשלה ושר האוצר ייפגשו היום (א') בישיבת ראשי הסיעות, לראשונה מאז שב נתניהו מסין | ח"כ דוד ביטן: אם כחלון לא יסכים לפירוק התאגיד - נלך לבחירות | אבי ניסנקורן: "יש כאן ציניות פוליטית מכוערת על גב העובדים מצד נתניהו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)

נמשכת המתיחות בקואליציה סביב עתידו של השידור הציבורי בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעל פי הפרסומים מעוניין בסגירת תאגיד השידור, ושר אוצר משה כחלון, שמתנגד למהלך, ייפגשו הבוקר (ראשון) במסגרת ישיבה של ראשי סיעות הקואליציה, אחרי סוף שבוע של חילופי האשמות בין אנשי הליכוד לאנשי כולנו. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי ראש הממשלה הציע לסגור גם את רשות השידור וגם את התאגיד.

עומדים על דעתנו שהתאגיד לא צריך לקום

ישיבת ראשי סיעות הקואליציה תהיה המפגש הראשון של ראש הממשלה ושר האוצר, מאז שובו של נתניהו מביקור בסין. הישיבה תתקיים אחרי סוף שבוע של חילופי האשמות בין אנשי הליכוד לאנשי כולנו.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התארח אמש בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. ביטן אמר כי "אנחנו עומדים על דעתנו שהתאגיד לא צריך לקום" וחזר על האיום לפיו אם כחלון לא יסכים לדרישות נתניהו, הקואליציה תתפרק: "אנחנו לא הולכים על שום דבר לבחירות – מי שהולך לבחירות זה כחלון, אם הוא לא יסכים – נלך לבחירות". ביטן הוסיף כי "אנחנו עומדים על דעתנו שהתאגיד לא צריך לקום, זו הטענה לכחלון – הוא מוביל אותנו למצב שאנחנו לא רוצים אותו. אנחנו רוצים שכחלון יסכים לעמדה שלנו שלא יהיה תאגיד".

"ההחלטה להקים את התאגיד הייתה נכונה כי אי אפשר היה לגרום לרשות השידור להתייעל" הסביר ביטן את השינוי בעמדת ראש הממשלה, "עם הזמן, הדברים התבררו שהם אפשריים, ברגע שהם אפשריים אפשר לחזור אחורה. זה הכל".

ביטן הוסיף גם, כי "לאוצר לא אכפת לזרוק 700 מליון שקלים כל שנה על התאגיד בעוד קשישים ונכים בקושי מתקיימים מקצבאות רעב, אותו אוצר דוחה פעם אחר פעם כל יוזמה להעלאת קצבאות הנכות אבל מגן בחרוף נפש על קומץ צפונבונים".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן. וח"כ רועי פולקמן (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90).
יו"ר הקואליציה דוד ביטן. וח"כ רועי פולקמן (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90).

ח"כ רועי פולקמן (כולנו), שהתראיין אל מול ביטן, אמר כי אין סיבה לפרק את הקואליציה. "אי אפשר כל שבוע לשנות עמדה ולשגע את המדינה", אמר, כשהוא מתייחס לשינוי בעמדתו של ראש הממשלה לפני שבוע, אז הודיע כי הוא מתנגד להקמת תאגיד השידור הציבורי למרות הפשרה שהושגה יומיים קודם לכן. פולקמן אמר כי גם על דחייה במועד עליית התאגיד "אין על מה לדבר… כל חודש של דחייה זה עשרות מיליונים".

מוקדם יותר אתמול, התייחס למשבר גם ח"כ אורן חזן (הליכוד), באירוע "שבתרבות" שהתקיים בעפולה. חזן טען כי הוא חושש שבעקבות המשבר, שיכול להביא לבחירות, תוקם ממשלה חלופית, אפילו מהליכוד. "התאגיד יקום, אבל אסור לזרוק עובדים הביתה", אמר חזן, "אף אחד, לא בקואליציה ולא באופוזיציה לא רוצה בחירות, אבל אם נתניהו ירצה לקחת את המדינה לבחירות, תקום ממשלה אלטרנטיבית".

"אני לא בעד זה", הוסיף חבר הכנסת, "אבל אני חושש לומר שהממשלה האלטרנטיבית עלולה לקום מתוך הליכוד. אני קורא לראש הממשלה לדבר איתנו ולשים בצד את השמועות שאנחנו שומעים בטלוויזיה ולהגיד לנו מה הוא רוצה לעשות לפני שהוא מקבל החלטות גורליות".

"ציניות פוליטית מכוערת על גב העובדים"

"אחת מההצעות שאני הבנתי שעברו בסוף השבוע מהכיוון של משרד ראש הממשלה היא בוא נסגור את שניהם (רשות השידור ותאגיד השידור, ד.ר.)", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בראיון לגלי צה"ל. ניסנקורן הוסיף כי "אני רוצה שהעובדים בין גיל 40 ל-50 תהיה להם תעסוקה מחר, שר האוצר בנושא הזה מבין אותי ואני חושב שהתשובה שלו בנושא הזה תהיה חיובית".

ניסנקורן מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה. "רק לפני שלוש שנים ראש הממשלה נתניהו תמך בסגירת רשות השידור ובפיטורי העובדים. הוא השווה את העובדים לחמאס, ופתאום היום הוא רוצה בטובתם ופועל לשנות את רוע הגזירה, גזירה שהוא תמך בה?" אמר, "יש כאן ציניות פוליטית מכוערת על גב העובדים מצד נתניהו, הוא מזגזג משיקולים שטובת העובדים לא קשורה אליהם בכלל".

אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

אתמול, השתתף ניסנקורן באירוע "שבתרבות" בעפולה. ביחס לסגירת רשות השידור, אמר כי "יש למצוא במהלך השבוע הקרוב פתרון לשידור הציבורי, תוך מתן תשובה ודגש לפרנסה ולביטחון התעסוקתי של העובדים. במידה ולא, אנו נאלץ להחריף את הצעדים הארגוניים".

"כל עובד שמאבד את פרנסתו הוא עולם ומלואו, אני מבין את כאבם ועומד לצידם בלי ציניות ובלי משחקים פוליטיים. אני מצפה מראש הממשלה נתניהו ומשר האוצר כחלון שיתגייסו למתן פתרון כבר השבוע, עם דגש על פתרון תעסוקתי".

עובדי רשות השידור, שהיו במקום, התפרצו לדבריו של ניסנקורן והטיחו בו האשמות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!