דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / נתניהו וכחלון נפגשו פעמיים: טרם הושגו הסכמות

ראש הממשלה ושר האוצר דנו אתמול בעתיד רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי אך עוד לא הציגו מתווה חדש | מתרחבים צעדי ההזדהות במגזר הציבורי עם עובדי רשות השידור

אולפני רשות השידור בירושלים (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
אולפני רשות השידור בירושלים (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו אתמול (ראשון) פעמיים ודנו בסוגיית שידורי תאגיד השידור הציבורי ורשות השידור, וזאת על רקע המשבר הקואליציוני שיצר הפרשה. הפגישות התקיימו לאחר נתק של שבוע וחצי בין השניים, מאז ערב יציאתו לסין אמר ראש הממשלה כי הוא חוזר בו מהסכמות עם כחלון לפיהן רשות השידור תסגר, התאגיד יעלה לאוויר בסוף אפריל והחוק של נתניהו לשליטה בתקשורת יקודם במקביל.

כמה שעות מוקדם יותר, בפגישה עם שרי הליכוד, אמר ראש הממשלה כי אין חדש במשא ומתן עם כחלון לגבי התאגיד, והוסיף כי "כשיהיה – אעדכן".

בישיבת ראשי הקואליציה הבהירו ראשי המפלגות החרדיות כי הם מתקיימים לקיום בחירות מוקדמות, שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לערוץ 1 כי אינו "רואה כל עניין בבחירות כל שנתיים על סיבה לא רצינית כתאגיד", והוסיף כי הוא משוכנע שכחלון ונתניהו יפתרו את המשבר.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס אתמול לסוגיית השידור הציבורי, בראיון שערך עם ניב רסקין בלי צה"ל.  "רק לפני שלוש שנים ראש הממשלה נתניהו תמך בסגירת רשות השידור ובפיטורי העובדים. הוא השווה את העובדים לחמאס, ופתאום היום הוא רוצה בטובתם ופועל לשנות את רוע הגזירה, גזירה שהוא תמך בה?" אמר, "יש כאן ציניות פוליטית מכוערת על גב העובדים מצד נתניהו, הוא מזגזג משיקולים שטובת העובדים לא קשורה אליהם בכלל".

ניסנקורן אף טען כי "אחת מההצעות שאני הבנתי שעברו בסוף השבוע מהכיוון של משרד ראש הממשלה היא בוא נסגור את שניהם (רשות השידור ותאגיד השידור, ד.ר.)", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בראיון לגלי צה"ל. ניסנקורן הוסיף כי "אני רוצה שהעובדים בין גיל 40 ל-50 תהיה להם תעסוקה מחר, שר האוצר בנושא הזה מבין אותי ואני חושב שהתשובה שלו בנושא הזה תהיה חיובית".

נמשכים צעדי ההזדהות

בתוך כך, עובדי משרד התחבורה יצטרפו היום לצעדי ההזדהות עם עובדי רשות השידור. כחלק מהצעדים: לא תהיה קבלת קהל במשרדי הרישוי, לא יתקיימו מבחני נהיגה מעשיים, לא יונפקו רישיונות על ידי רשות התעופה האזרחית ועל ידי רשות הספנות והנמלים, מפקחים לא ייצאו לשטח והשירות המטאורולוגי לא יעביר מידע לגורמים שמחוץ לשירות, לרבות תחזית מזג האוויר.

אתמול הצטרפו למאבק  לעיצומי ההזדהות עם עובדי רשות השידור גם עובדי המשרד להגנת הסביבה. כחלק מהצעדים הצפויים, תופסק הפעילות של כל יחידות המטה והמחוזות במשרד להגנת הסביבה. במסגרת העיצומים לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני, לא יונפקו היתרים ולא תהיה יציאה של מפקחים לאירועים חריגים.

עובדי רשות השידור (ארכיון)צילום: פלאש 90
עובדי רשות השידור (ארכיון)
צילום: פלאש 90

נזכיר כי צעדי ההזדהות בשירות המדינה שהחלו בשבוע שעבר, כללו כבר עיצומים ושיבושי עבודה ברשות המסים, רשות האכיפה והגבייה, משרד החקלאות, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הכלכלה והתעשייה. הצעדים הם חלק מסכסוך העבודה עליו הכריז ניסנקורן בשבוע שעבר.

במסגרת סכסוך העבודה, דורשת ההסתדרות להגן על תעסוקתם של עובדי רשות השידור, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד ולמחות כנגד תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות. בכפוף לסכסוך, ההסתדרות וציבור העובדים יוכלו להרחיב את צעדי ההזדהות עם עובדי רשות השידור לכלל מקומות העבודה במגזר הציבורי, לרבות לשכות התעסוקה וסניפי הביטוח הלאומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!