לקינואה ערך תזונתי גבוה, היא עשירה בכל חומצות האמינו החיוניות, מה שהופך אותה למזון חלבוני איכותי.

יש בקינואה עושר של סיבים תזונתיים וכן הרבה ויטמינים ומינרליים, כגון: סידן, אשלגן, אבץ, מגנזיום, ויטמיני B ועוד.

הקינואה לא מכילה גלוטן ולכן מצוינת לחולי צליאק ומהווה תחליף מזין וטעים לאנשים הרגישים לחלבון הגלוטן. אחוז גבוה מהאוכלוסיה רגיש לגלוטן מבלי לדעת, דבר שבא לידי ביטוי בכאבי בטן, גזים, נפיחות בטנית אחרי ארוחה וכו'.

כדי להיפטר מהמרירות של הקינואה, אני משרה אותה בקערה עם מים לכמה דקות ולאחר מכן שוטפת אותה היטב ומסננת.

קינואה

קינואה

אני אוהבת לבשל את הקינואה כמו אורז:
על כוס קינואה – שתי כוסות מים.
אני משלבת בקינואה הרבה ירקות חתוכים, אותם אני מאדה בנפרד ולאחר מכן מוסיפה לתבשיל. לדוגמא: בצל, קוביות של בטטה (נותנת מתיקות לתבשיל), פטריות, קוביות פלפל אדום, בצל ירוק, דלעת, גזר ועוד
מלח, פלפל שחור וכורכום – לפי הטעם.

קינואה בשלושה צבעים עם ירקות

 

טעים, מזין, בריא וכשר לפסח
בתאבון

דפנה בורין נטורופתית