דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חשד לטרור / דקות לפני רבע הגמר: פיצוצים פגעו באוטובוס של הקבוצה דורטמונד בגרמניה

קבוצת הכדורגל הגרמנית הייתה בדרכה לרבע גמר ליגת האלופות מול מונקו באצטדיון בדורטמנד, כששלושה פיצוצים פגעו באוטובוס ופצעו את אחד השחקנים ועובר אורח. הרקע לפיצוצים בבדיקה, נבדק חשד לטרור. המשחק בין הקבוצות נדחה ויתקיים היום

נזקי הפיצוץ על האוטובוס של קבוצת דורטמונד (צילום: AP Photo/Martin Meissner)
נזקי הפיצוץ על האוטובוס של קבוצת דורטמונד (צילום: AP Photo/Martin Meissner)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רגעי חרדה בדורטמונד, גרמניה: כשעה לפני משחק רבע גמר ליגת האלופות בין בורוסיה דורטמונד לבין מונאקו אתמול (שלישי), אירעו סדרת פיצוצים מסתוריים בסמוך לאוטובוס של קבוצת דורטמונד שהייתה בדרכה לאצטדיון. שחקן דורטמונד מארק בארטרה נפצע בזרועו ופונה לבית החולים. עד כה לא ברור מה הסיבה לפיצוצים. לאחר התייעצות הוחלט שהמשחק יידחה וייערך היום  ב- 19:45.

בזמן שהקבוצה הגרמנית עשתה את דרכה לעבר אצטדיונה הביתי לקראת משחקה של הקבוצה מול מונאקו הצרפתית אירעו במפתיע שלושה פיצוצים. הדבר התרחש במרחק של עשרה קילומטרים מהאצטדיון ווסטפאלן שטאדיו בו היה אמור להיערך המשחק הראשון מבין שנים בהתמודדות בין שתי הקבוצות במסגרת רבע הגמר של ליגת האלופות. כתוצאה מהפיצוץ נפגע אוטובוס הקבוצה ובעקבות כך נפגע בלם דורטמונד מארק בארטרה באופן קל בידו והוא פונה לבית החולים, בנוסף דווח כי הולך רגל נפצע קשה באירוע.

https://twitter.com/TrueSoccerLife/status/851881338324103168

 

משטרת דורטמונד ונציגים של אופ"א החלייטו לדחות את המשחק  ביום ליום רביעי ב-19:45 (שעון ישראל). המועדון ביקש מהאוהדים לשמור על הכרטיסים שיהיו תקפים למשחק המועדון הגרמני פרסם הודעה לפיו האוהדים יכולים להירגע ואף שחקן אחר פרט לבראטרה לא נפצע.

העיתון בילד הגרמני דווח כי כתוצאה משלושת מהפיצוצים, נגרם נזק לאוטובוס הקבוצה ובארטרה נפצע בזרועו, ככל הנראה מרסיסי הזכוכיות של שמשות הרכב. לאחר המקרה, הובהל הבלם הספרדי לבית החולים במצב קל, הוא שוחרר מבית החולים בסביבות השעה 23:10 וכנראה שיוכל לקחת חלק המשחק.

שוערה של דורטמונד רומן בורקי התראיין לעיתון "בליק" השוויצרי ואמר: "בערך ב-19:15 (20:15 שעון ישראל, י.צ) יצאנו מהמלון והאוטובוס נסע. האוטובוס נכנס לרחוב הראשי ואז היה איזשהו פיצוץ. ישבתי בשורה האחורית ליד מארק בארטרה, שנפצע מהזכוכיות מהשמשה שרוסקה. אחרי הפיצוץ, כולנו התכופפנו ומי שיכול היה גם נשכב על הרצפה. לא ידענו בדיוק מה קרה. המשטרה הגיעה מהר מאוד לאירוע ואבטחה הכול. כולנו היינו בהלם, אף אחד לא חשב על משחק כדורגל באותן הדקות".

מנכ"ל הקבוצה יואכים ואצקה התייחס לאירוע: "נעשתה מתקפה על האוטובוס שלנו. כל הקבוצה בהלם. אי אפשר להוציא את התמונות האלה מהראש. אני מקווה שהקבוצה תוכל להתאושש מחר, כי במצבים קיצוניים כאלה, כל המועדון צריך להתלכד וכולנו צריכים להתקרב אחד לשני. אני בטוח שנרגיש את זה מחר".

נסיבות הפיצוץ עדיין נבדקות בשלב הזה ובגרמניה בודקים חשד לפעולת טרור.

https://twitter.com/TrueSoccerLife/status/851881338324103168

אוהדי שתי הקבוצות שמילאו את האצטדיון "ווסטפאלן שטאדיון" לקראת המשחק החשוב, שמעו את הדיווחים והפגינו תצוגת עידוד משותפת עד שהוחלט על דחייתו של המשחק, אז פונו האוהדים ללא כל פגע והובטח כי כספם יוחזר להם במידה וירצו בכך.

https://twitter.com/BVBSudtribune/status/851868997083594752

יוזמה יפה ומרגשת אורגנה על ידי אוהדי דורטמונד שקראו לאוהדי מונאקו שאין להם איפה לשהות עד המשחק להתארח בביתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!