דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים סוציאליים

עובדי קבלן / מאות עובדות סוציאליות ועובדים מנהליים ברשויות - יקלטו להעסקה ישירה

יו״ר ההסתדרות: ״ההסתדרות תמשיך לפעול לשינוי נורמות ההעסקה במשק הישראלי״ | יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "קליטת העובדים מבטאת הערכה למי שאחראי לחוסן החברתי״

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ מודיעים על תהליך קליטה של עובדים סוציאלים לרשויות המקומיות להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ מודיעים על תהליך קליטה של עובדים סוציאלים לרשויות המקומיות להעסקה ישירה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן במגזר הציבורי שנחתם בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לשר האוצר, משה כחלון, ביולי 2015, יתווספו כ-800 תקנים לקליטת עובדות סוציאליות ועובדים מנהליים ברשויות המקומיות.

"אחרי שחוללנו מהפיכה של ממש במערכת הבריאות והבאנו לתחילת הקליטה של עובדי קבלן בכל בתי החולים הכלליים בבעלות הממשלה, אנו ממשיכים במרץ, ביישום ההסכם ובקידום הקליטה של עובדי קבלן להעסקה ישירה במקומות עבודה נוספים" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן באירוע לציון השלב החשוב ביישום ההסכם שנערך בבית ההסתדרות, "היום אנו זוכים לעשות צדק היסטורי עם ציבור עובדים שאמון על עבודה משמעותית וממלא תפקיד חשוב במתן שירותי הליבה ברשויות המקומיות. שלב זה הינו חיזוק חיוני למעמד העובדים הסוציאליים בישראל ומהווה אבן דרך נוספת ביישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן". לדבריו ההסתדרות תמשיך לפעול לשינוי נורמות ההעסקה במשק הישראלי.

"מבחינתי מדובר היום בסגירת מעגל לתהליך השוואת השכר שהתחיל עוד בהיותי שר רווחה" הוסיף שר האוצר משה כחלון, "לא כל אחד יכול להיות עובד סוציאלי – בשביל להיות עובד סוציאלי צריך נשמה יתרה. העובדים הסוציאליים הם החזית החברתית של מדינת ישראל ומגיע להם להיות מתוגמלים בהתאם. שיתוף הפעולה בין הממשלה להסתדרות הוא לא רק נחוץ הוא הכרחי. מה שעומד לנגד עינינו – טובת העובדים וטובת המשק כולו."

"אחת ולתמיד יהיה לעובדים הסוציאליים ביטחון תעסוקתי ולא יתייחסו אלינו כעובדים סוג ב'" אמרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, והוסיפה: "קליטת העובדים מבטאת את הערכת המדינה למי שנושא ואחראי לחוסן החברתי. אנו מקווים שבעתיד הקרוב יהיה ביטוי להערכה זו גם בשכרנו״.

"העובדים הסוציאליים עושים מלאכת קודש ומוכרחים להיות מתוגמלים בהתאם" התייחס גם שר העבודה והרווחה חיים כץ, "בחזית מאוחדת עם שר האוצר ויו״ר ההסתדרות אנו פועלים על מנת שיקבלו שכר ראוי וזכויות סוציאליות מלאות, התחלנו עם אלפי עובדי עמותות שתנאיהם הושוו לעובדי משרד הרווחה והיום בצעד תקדימי עוד מאות עובדים יקלטו להעסקה ישירה ברשויות בתנאים משופרים". מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שלמה דולברג בירך אף הוא על קליטת העובדים ואמר כי תוביל גם תוביל לשיפור איכות השרות לתושבים.

העובדים שייקלטו הינם עובדים שהועסקו על ידי עמותות וחברות עירוניות, על ידי רשויות מקומיות, רבים מהם בתנאים של עובדי קבלן ופעמים רבות במתכונת כתף-אל-כתף. העובדים שייקלטו יחלו להנות מן הזכויות המעוגנות בהסכמים הקיבוציים לעובדי הרשויות, וזאת תוך תוך הסדרת ביטחונם התעסוקתי כעובדים מן המניין. מימון משמעויותיו התקציביים של יישום ההסכם יתחלק בין המדינה לבין הרשויות המקומיות.

בפברואר האחרון חתם שר העבודה והרווחה על צו הרחבה המצמיד את תנאי העובדות הסוציאליות המועסקות בעמותות בשירות משרדי הממשלה לאלו של העובדות הסוציאליות המועסקות ישירות במשרד הרווחה או ברשויות המקומיות. צעד זה, מעבר למשמעותו ביחס לכ-7,000 העובדות הסוציאליות שיהנו ממנו, הינו פורץ דרך בהיותו מנוגד לחלוטין למדיניות ההפרטה הנהוגה בשירותי הרווחה בשלושים השנים האחרונות. למעשה, מדובר ביישום של דרישה מרכזית שהציבו העובדות הסוציאליות עוד מאז מאבקן בשנת 2011.מלבד זאת במסגרת יישום ההסכם נקלטו גם 150 עובדות סוציאליים ברשויות חלשות, במסגרת תקנים במימון המדינה, וכן אלפי עובדים נוספים במקצועות שונים. במסגרת סעיפי ההסכם הנוגעים לעובדות הסוציאליות אמורים להקלט גם כ-300 עובדות סוציאליות נוספות להעסקה ישירה, במימונן המלא של הרשויות המקומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!