דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / האחת במאי: הקבוצה האדומה, ספרטק מוסקבה, משחזרת ימים יפים

הגזענות באיטליה נחשפת בטעות | השחקנים של סוונסי האנגלית אוהבים את האוהדים שלהם, מאוד | ומאמן קבוצת כדורגל לילדים מוכיח שמפגש בלתי פורמאלי הוא החינוך הטוב ביותר - כל המנצחים והמפסידים של השבוע

שחקני ספרטק מוסקבה חוגגים גול במשחק נגד צאסק"א מוסקבה בליגה הרוסית אוקטובר 2016 (צילום: AP Photo/Ivan Sekretarev).
שחקני ספרטק מוסקבה חוגגים גול במשחק נגד צאסק"א מוסקבה בליגה הרוסית אוקטובר 2016 (צילום: AP Photo/Ivan Sekretarev).
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
אור גואטה
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסידים כי לא שמו לזה סוף: הכדורגל האיטלקי

ליאור ברטל

השבוע התרחשה סערה אדירה בתקשורת הספורט האיטלקית, כאשר מהדי בנעטיה בן ה-30, שחקנה של נבחרת מרוקו ויובנטוס, הגיע להתראיין ברשת הטלוויזיה המקומית בסיום משחק הדרבי בין יובנטוס לטורינו שהסתיים בתיקו 1:1. במהלך הראיון, בעקבות תקלה טכנית, שמע בנעטיה באוזנייתו את אחד מטכנאי הרשת מסנן "מרוקאי מסריח". למרות שגם שדרני הספורט שמעו את ההערה הגזענית כלפי בנעטיה הם ניסו להמשיך את הראיון כאילו דבר לא קרה. בנעטיה נפגע מהאמירה הגזענית, ופנה בשידור החי "מי אמר את זה? מי הבן אדם הטיפש שמדבר?". כשהבין שמתעלמים מהמתרחש, זרק את האוזנייה ועזב את הראיון על כר הדשא. תגובתו של השחקן התקבלה מאוחר יותר ברשת הפייסבוק בפוסט ארוך שכותרתו הייתה "מרוקאי וגאה בזה!"

כל זה קורה כשברקע פרשה גזענית אחרת שמסעירה את איטליה – בשבוע שעבר סולי מונטרי, שחקנה של פסקרה כיום ונבחרת גאנה ומילאן בעבר, עזב באמצע המשחק את המגרש אחרי שקיבל כרטיס צהוב מהשופט, כי התלונן בפניו על נהמות וקללות גזעניות נגדו שנשמעו מהיציעים לאורך המשחק. בעקבות עזיבתו את המגרש, ספג השחקן כרטיס אדום מהשופט. שתי הפרשות חושפות מגמה מכוערת, שמרימה את ראשה כעת באיטליה ולא מטופלת מספיק, בכל רחבי העולם וגם במדינתינו הקטנה.

מנצחים ומחממים לאוהדים את הלב: שחקני סוונסי

צור רוזנצוויג

קבוצת סוונסי, מהפריימרליג באנגליה, נמצאת כבר מתחילת השנה במסע ההיחלצות מירידה לליגה השניה. העונה, במהלכה פוטרו שני מאמנים, לא הייתה פשוטה לשחקנים ולקהל, אולם שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים החזירו ל'ברבורים' את החיוך. לקראת משחק החוץ האחרון של העונה מול סנדרלנד החליטו שחקני הקבוצה, בהובלת הקפטן ליאון בריטון, לקנות בעצמם את כל 3,000 הכרטיסים שהוקצאו למועדון, וכך להבטיח באופן סופי שצבא האוהדים המקומי ילווה אותם כל הדרך לצפון המדינה. אחד השחקנים, גק קרוק צוטט אומר "זו תיהיה דחיפה עצומה לראות 3,000 אוהדים שלנו ביציע, בחודשיים האחרונים התמיכה והאהבה שלהם היא חשובה יותר מהכל".

מעשה השחקנים ריגש מאוד את האוהדים, שבתוך שעות ספורות "רכשו" את כל הכרטיסים. שני מחזורים לקראת הסוף נמצאת הקבוצה הוולשית נקודה אחת מעל הקו האדום.

מפסידים בלי אתיקה: פיפ"א

אור גואטה

השבוע פיטר נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, את שני ראשי ועדת האתיקה של פיפ"א – את ראש הרשות השופטת, הנס-יואכים אקרט, ואת ראש הרשות החוקרת, קורנל בורבלי. השניים הודיעו לאחרונה שמתנהלים למעלה מ-100 תיקים נגד בכירים בפיפ"א. "עומס העבודה יושפע קשות מהפיטורים האלה", אמר בורבלי. "הייתי בהלם", מספר אקרט, "ניסיתי להבין אם עשיתי משהו לא בסדר ולא הצלחתי להבין. למעשה אף אחד לא דיבר איתי על זה בעבר". הפיטורים של השניים מפתיעים במיוחד, מאחר ועמדו להציג עלייה משמעותית בכמות התיקים בהם הוועדה מטפלת נגד בכירים, בכנס פיפ"א האחרון בבחריין.

"הפיטורים לא היו נחוצים. הם למעשה פוליטיים", קבע בורבלי וקרא לציבור "להילחם נגד השחיתות". אמנם ניטלה ממנו זכות ההצבעה או ההחלטה, אך עדיין החוקר הותיק שומר על זכות הצעקה. כנראה שיש כמה דברים שהוא יודע ואחרים לא, ונראה שפיפ"א גם לא מעוניינת לשמוע. דווקא ארגון שהעומד בראשו נכנס לתפקידו כי הקודם סולק בגין שחיתות, לא יכול לנהוג בצורה כל כך בוטה נגד האנשים שתפקידם לשמור על החוקים וההגינות בתוך הארגון.

מנצח כי מאמן הוא קודם כל בנאדם : קאיג לייטנר

יאיר צוקר

הסיפור הבא מראה עד כמה העיסוק בספורט הוא הרבה מעבר לספורט עצמו, ועד כמה למאמנים ולמאמנות ישנה חשיבות רבה בחינוך של בני הנוער.

קאיג לייטנר, בן 37, מאמן ילדים ומנהל מועדון כדורגל בפורטלנד למעוטי יכולת כלכלית, ריגש השבוע הרשת כשהעלה ליוטיוב סרטון בו הוא אסף את חניכיו לשיחה בסוף האימון והחליט לשתף אותם בדבר מה מאוד אישי לגבי הזהות המגדרית שלו. לייטנר פנה אל השחקנים הצעירים ואמר להם: "אנחנו מבקשים מכם הרבה פעמים להיות מי שאתם ולהיות שחקנים טובים יותר, ואני לא לגמרי שיתפתי אתכם במשהו חשוב. חלק מכם אולי לא יודעים את זה, אבל אני טרנסג'נדר. מה שזה אומר זה שנולדתי כילדה, ושגדלתי לשחק כדורגל כילדה. זה לא משהו שאני משתף עם שחקנים או אנשים בעולם הספורט לעתים קרובות מאוד, כי זה לא דבר קל. יש לנו הרבה חוקים בספורט על איך בנים משחקים ואיך בנות משחקות וזה לא הוגן." חלק מהנערים נראו נבוכים, אבל לייטנר הוסיף שזה ממש בסדר אם הם מבולבלים וביקש מהם לשאול אותו שאלות.

נדרש לעשות עוד הרבה בשביל שהספורט יהיה מקום שמקבל כל אדם ללא הבדל של דת, לאום, מין, מגדר ונטייה מינית וזו ללא ספק הדרך הנכונה.

מנצחים וכובשים מחדש את הכיכר האדומה: ספרטק מוסקבה

ליאור ברטל

כשהייתי ילד קטן, הייתי אוהד של דינמו קייב הגדולה, זה עניין טבעי לאהוב את הקבוצה הבכירה והמפורסמת ברפובליקה הסובייטית בא אתה חיי. האוייבת המרה והקשה ביותר שלנו הייתה ספרטק מוסקבה, האימיפריה האדומה מעיר הבירה. המשחקים בין שתי הקבוצות המעוטרות והחזקות היו לקלאסיקה של ממש. משהו שחייבים לחכות לו. ספרטק זכתה ב-12 אליפויות בברית המועצות, ותקופת הזוהר הגדולה ביותר שלה הייתה בין השנים 1992 ל-2001 בהן זכתה ב-9 מתוך 10 אליפויות ברוסיה. השליטה המוחלטת הפכה להתרסקות, כאשר במקומה עלו לגדולה בתחילה לוקומוטיב מוסקבה ואח"כ זניט סנט פטרבורג וצסק"א מוסקבה.

השנה, באופן די מפתיע, זוכה קבוצת הפועלים באליפות ראשונה אחרי 16 שנים שחונות. את הקבוצה הוביל המאמן האיטלקי, האלמוני יחסית, מאסימו קרארה, שהיה עוזר מאמן ביובנטוס של קנוטה. קרארה התחיל את העונה כעוזרו של דימיטרי אלייניצ'ב, ובאוגוסט הפך למאמן הראשי אחרי פיטוריו המפתיעים של אלייניצ'ב. קרארה, שידוע כמאמן שמתמחה בהגנה, בחר להפוך את ספרטק לאחת משתי קבוצות ההתקפה הטובות בליגה, בדרך לאליפות מפתיעה עם הכוכבים: פרננדו הברזילאי, הקפטן המקומי דניס גלושקוב הוותיק, והחלוץ נבחרת הולנד, קווינסי פרומס, שכבש העונה 11 שערים ובישל 10 נוספים. הפרס הגדול בנוסף לתואר האליפות היא החזרה לליגת האלופות והשיבוץ האוטומטי לשלב הבתים.

מנצח ושלא ייגמר לעולם: אלי אלי אלבז

צור רוזנצוויג

יום שבת בערב, אצטדיון קריית שמונה, הקבוצה בירוק חייבת ניצחון כדי להישאר בתמונה של ליגת העל. 6 דקות מהפתיחה זה קורה, 1-0 לכפר-סבאים. המבקיע הוא אלי אלבז, עשרים דקות עוברות, עוד גול וכבר 2-0, ניחשתם נכון – שוב זה היה אלי אלבז והפעם עם גול מתוך הרחבה. זה סיכום סיפורה של הקבוצה בחודש האחרון, עם עוד ניצחון למאגר.

אם הפועל כפר סבא תישאר בליגה זה הרבה בזכות החלוץ המדובר, השחקן שהגיע בתחילת העונה ממועדון נעוריו, 'הפועל חיפה'. לאחר מאבק ארוך על שחרור מהחוזה שלו, מצליח אלבז להחזיק את ראש המועדון מהשרון מעל המים, עם תשעה שערים העונה – ארבעה מתוכם בחמשת המשחקים האחרונים, שהצליחו לתת תקווה לירוקים במאבקם כנגד הירידה לליגה הלאומית, שנראתה לא מזמן כוודאית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!