דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / עבר חוק המחייב פיקוח על מחירי הקייטנות, יישומו יחל רק בקיץ 2018

לאחר שנים בהן השוק פרוץ, אישרה הכנסת את החוק המחייב פיקוח על מחירי הקייטנות, וכן הגדרה מחייבת לסל הבסיסי המחויב בכל קייטנה | ההורים מרוצים, למרות שהביצוע יחל רק בשנה הבאה

קייטנה בטיול בחצבני. צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90.
קייטנה בטיול בחצבני. צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90.
דוד טברסקי

הצעת החוק לפיקוח על מחירי הקייטנות ברשויות המקומיות עברה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הצעת החוק, שעלתה לדיון מספר מספר פעמים בשנים האחרונות, תקבע מחיר גג מירבי לקייטנה שתפעיל רשות ציבורית ותקבע סל שירותים בסיסי שקייטנה צריכה לספק לילדים. עוד בחוק – דרישה למנות תקנים של מפקחים שיאכפו את ביצועו.

החוק לא מכתיב מחיר מסוים, אך משיחות של חברי הכנסת עם 'דבר ראשון' ומהדיונים בוועדות מסתמן שהקייטנות יעלו בין 800 ל-1,000 שקלים במקסימום. לפני כחודש פרסם משרד הפנים כי מועד החלת הפיקוח נדחה בשנה, כאשר בתקופה זו יוקם מנגנון הפיקוח שיקבע קריטריונים למחירים, סל בסיס מוגדר לקייטנות ותקנות מוסדרות לגבי מחיר דיפרנציאלי והקמת מנגנון פיקוח ארצי.

לפני כשנה ניהל אחד ממגישי ההצעה, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) מספר ישיבות בהן הגיעו הורים מכל רחבי הארץ למחות על כך שהקייטנות תחת העיריות גובות סכומים גבוהים. הטענות שהעלו חלק מההורים הן שהעיריות עושות רווח ממחירי הקייטנות. במהלך דיוני הוועדה, טען וחזר אמסלם שאף משרד וגם לא השלטון המקומי לא היו מוכנים עד היום לקחת אחריות על מחירי הקייטנות, והצביע על כך שהשוק פרוץ. את הדברים חיזק משרד הפנים שאישר את הטענות באמצעות נתוני המשרד, והצביע על עלויות גבוהות של הקייטנות העירוניות ועל פערים ניכרים בין הרשויות השונות במחירי הקייטנות.

"נכון להיום, מחירי הקייטנות ברשויות המקומיות עושקים את הציבור ואינם נתונים בפיקוח. הצעת החוק שיזמתי תעגן את הפיקוח ותביא להוזלתם" אמרה אחת מיוזמות ההצעה, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) "צר לי על דחיית החלת החוק לשנה הבאה. עם זאת, מדובר בבשורה עבור ההורים ואני מקווה כי היא תקל, ולו במעט, על מצבם הכלכלי ועל יכולתם למצוא קייטנה בעלות שפויה עבור ילדיהם. למרות הדחייה, אני קוראת לרשויות המקומיות להיערך למהלך ולפעול להוזלת המחירים כבר עכשיו'.'

במקביל לאישור הצעת החוק, פנה מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהנוב מכתב לראשי הרשויות המקומיות וקרא להם להוריד את מחירי הקייטנות כבר בחופשת הקיץ הקרובה.

אמציה דויטש, ראש צוות הקייטנות והצהרונים בפורום ועדי ההורים היישוביים מסר: "אנו מברכים על אישור חוק פיקוח מחירי הקייטנות שהובילו חברי הכנסת דוד אמסלם ויפעת שאשא-ביטון, בשיתוף פורום ועדי ההורים היישוביים. לצערנו, שר החינוך התנער מכל אחריות לקייטנות במשך כל תהליך החקיקה.

"אם שר החינוך היה מפעיל את בית הספר של החופש הגדול במתכונתו המלאה, לא היינו צריכים את החוק. ואם שר החינוך היה נוטל את סמכות הפיקוח, ניתן היה להפעיל את החוק כבר השנה. למרות ההמתנה לקיץ הבא, אנו מצפים מראשי הרשויות שטרם הוזילו מחירים, להפנים שאנחנו בעידן חדש ויש להתאים את המחירים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!