דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי חברת החשמל

משק האנרגיה / החל מהבוקר: עיצומים בחברת החשמל במחאה על פתיחת תחנות כוח פרטיות

העיצומים, עליהם הודיע ועד עובדי החברה הודיע אמש (ב'), יכללו בין השאר, אי ניתוק חייבים, אי הפקת חשבונות חשמל והשהיית שיתופי פעולה עם יצרני חשמל פרטיים | הנהלת החברה: נפעל להגנת לקוחותינו, ספקינו ועובדינו

תחנת הכח אורות רבין במבט מן הים (צילום: דבר ראשון)
תחנת הכח אורות רבין במבט מן הים (צילום: דבר ראשון)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת החשמל ינקטו, החל מהבוקר (שלישי) בעיצומים  שיכללו, בין השאר, אי ניתוק חייבים, אי הפקת חשבונות חשמל והשהיית שיתופי פעולה עם יצרני חשמל פרטיים, כך הודיע אמש ועד העובדים בחברה. על פי הודעת הוועדה, לא תתקיים פגיעה באספקת החשמל ובמערך החירום של החברה. העיצומים הוכרזו במחאה על הפרטה זוחלת של חברת החשמל, המתבטאת בהחלטה לסגור תחנות של חברת החשמל ולהקים במקומן תחנות חדשות באמצעות יזמים פרטיים, על אף שפעולה זו צפויה לגרום לייקור התעריף לצרכן.

תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90).
תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90).

העיצומים שצפויים לצאת הבוקר לפועל יפגעו בתשלומים ליצרנים פרטיים גדולים (מעל 50 מגהוואט) והפסקת שיתוף פעולה בנוגע לתכנון, סקרי חיבור היתכנות, פגישות תיאום וכיו"ב במחוזות, ובניהול המערכת – לרבות פתיחת הזמנות חדשות. בנוסף, תמונת המצב של ייצור החשמל לא תשודר אל משרד האנרגיה. הצרכנים אולי ישמחו לשמוע כי תהיה הימנעות מניתוקי חשמל כחלק מהעיצומים ואי הנפקת חשבונות חשמל. בנוסף, ייעצרו גם התשלומים לספקים חיצוניים של החברה, אף על פי שלא ברור כיצד מניעת תשלום מספקים אלו עשויה לסייע לוועד העובדים להפעיל לחץ על הממשלה.

מחברת החשמל נמסר כי עמדתה "הייתה ועודנה כי יש לקדם את הרפורמה במשק החשמל בדרך של הידברות ומשא ומתן בין השותפים לתהליך – המדינה, החברה ונציגות העובדים. לנגד עיני הנהלת החברה עומדת בראש ובראשונה טובת הלקוחות ורציפות אספקת החשמל, והיא תפעל להגנת החברה, לקוחותיהף ספקיה ועובדיה באמצעים העומדים לרשותה תוך שמירה על החוק, לרבות פנייה לבית הדין לעבודה על פי צורך".

בהנהלת החברה בחרו שלא להתנגד בפומבי להחלטות הרגולטור הממונה עליהם, ומוסרים את דעתם המלאה בפורומים סגורים בלבד. הודעתה מזכירה את הרפורמה במשק, למרות שהודעת הוועד לא הזכירה אותה כלל, אלא את ההחלטה הספציפית למנוע מחברת החשמל להחליף את התחנות שייסגרו בתחנות פרטיות. נראה שבהנהלה השלימו עם תהליך ההידרדרות, והם לא מתכוונים למנוע את תהלך ההפרטה הזוחלת.

מסר ברור יותר נשמע מראש הוועד, מיקו צרפתי, שאמר כי "עד היום שרי האנרגיה והאוצר דאגו למרוח את עובדי חברת חשמל בזפת ונוצות תוך הפחדת הציבור שהוועד יוריד את השאלטר. זאת בעוד הם דואגים להעביר את החברה – ללא תמורה – למשפחת עופר, משפחת אריסון, משפחת תשובה וחבריהם".

מרשות החשמל בחרו שלא להגיב לידיעה. תגובת משרד האנרגיה לא התקבלה נכון לשעה זו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!