דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיזבאללה

חיזבאללה / נסראללה בנאום בביירות: איראן היא לא האויב אלא ישראל

בנאומו לרגל יום ירושלים הבינלאומי של העולם הערבי הזהיר נסראללה מפני נירמול היחסים עם ישראל ותקף את המשטר הסעודי שמנסה לבודד את איראן | "המשטר הסעודי פחדן מדי וחלש מדי" אמר בנאומו

חסן נסראללה, ארכיון (צילום ארכיון: AP)
חסן נסראללה, ארכיון (צילום ארכיון: AP)

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא נאום בטקס שהתקיים בביירות לרגל יום ירושלים הבינלאומי, יום שמצוין בחלק מהעולם הערבי ותפקידו להביע סולידריות עם הפלסטינים ולהדגיש את החשיבות של מסגד אל אקצה לעולם המוסלמי. בנאומו אמר נסראללה כי "היום, אם ישראל תפתח במלחמה נגד לבנון או נגד סוריה, השמיים עשויים להיפתח בפני מאות אלפי לוחמי ג'יהאד שיכולים להגיע מעיראק, תימן, איראן, אפגניסטן ופקיסטן". עוד הוסיף נסראללה כי "ישראל תולה תקוות בכך שהעולם הערבי יהיה מוכן כעת ליחסים עם ישראל מבלי לתת דבר לפלסטינים". הוא הוסיף כי "נרקמו מזימות כדי לבודד את איראן ולהפוך אותה לאויב במקום ישראל".

נסראללה התייחס בנאומו אף ליורש העצר החדש בסעודיה ואמר כי "יורש העצר החדש בסעודיה איים להעביר את המלחמה לאיראן באמצעות אותם ארגונים. אני אומר לכם שהמשטר הסעודי פחדן מדי וחלש מדי מכדי לפתוח מלחמה נגד איראן" הקהל בתגובה קרא קריאות "מוות לסעודיה". לקראת סיום נאומו אמר נסראללה כי "חובה לדרוש מסעודיה לא לפתוח את דלתות הנורמליזציה בפני ישראל באזור".

בהתייחסו לאיראן אמר נסראללה כי איראן היא בת ברית של הפלסטינים ועמדתה היא ערכית ודתית ואינה קשורה בפוליטיקה. "העמדה של איראן ביחס לסוגיה הפלסטינית היא עמדה אידיאולוגית ודתית שיש לה קשר לקוראן, לנביא ולחודש הרמדאן ולליל אל-קדר. זו לא עמדה פוליטית" אמר והוסיף כי "איראן לא תבודד, והיא הצליחה לעמוד איתן אל מול הסנקציות וכוחה גבר. היא פיתחה את התעשיות שלה והפכה לכוח החזק ביותר באזור".

נסראללה אף ציין בדבריו כי השבוע התרחש בישראל כנס הרצליה וטען כי בכנס נראה שישראל מבקשת לנרמל את היחסים עם מדינות ערב ללא טיפול בסוגיה הפלסטינית. "הישראלים אומרים שהם רוצים את הכל לפני, ואז יראו מה קורה עם הסוגיה הפלסטינית" אמר נסראללה והוסיף כי "הדבר האחרון שהיה בידי מנהל המשא ומתן הפלסטיני הוא היחסים של העולם הערבי עם ישראל. היום הם מדברים על כך שקודם כל הערבים יבואו לישראל ורק אחר כך ישבו עם הפלסטינים. זו המשוואה שישראל עובדת עליה".

בכנס הרצליה שהתרחש השבוע במרכז הבינתחומי אמר הרמטכ"ל, גדי איזנקוט כי חיזבאללה מפר החלטות או"ם בגבול עם ישראל והוסיף כי הוא רואה בחיזבאללה איום מרכזי על ישראל. לדבריו: "ארגון חיזבאללה בנה יכולות, הוא מפר ברגל גסה את החלטה 1701, ואם מסתכלים על דרום לבנון אנחנו רואים את הארגון הזה פרוס ב-200 כפרים ועיירות. יש שם עשרות אלפי רקטות. יש לנו אינטרס ברור, למנוע העברת נשק מתקדם על ידי ארגון חיזבאללה. כמו שהתפרסם, היו פעולות למנוע העברת נשק מתקדם כדי לפגוע בישראל, כך היה בשנים האחרונות וכך יהיה בעתיד".

רק השבוע דווח כי האו"ם דחה טענות של ישראל על כך שחיזבאללה מפר את הפסקת האש על ידי הקמת עמדות תצפית במסווה של ארגון לנטיעת עצים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!