דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עבודה בעולם / טורקיה: שבתו במחאה על פיטורי חבריהם, ופוטרו בהודעת טקסט

עובדי חברת הבת של DIAM, חברה רב-לאומית מצרפת המתמחה בייצור "פתרונות שיווק", הצטרפו לאיגוד עובדי המתכת והוכרו כיציגים על ידי הממשלה | אך במקום להיכנס למשא ומתן קיבוצי, בחרה ההנהלה לפטר 80 עובדים

מחאת עובדי DIAM בטורקיה. (צילום: IndustriALL)
מחאת עובדי DIAM בטורקיה. (צילום: IndustriALL)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

DIAM, חברה רב-לאומית מצרפת המתמחה בייצור "פתרונות שיווק", פיטרה 80 עובדים מאוגדים במפעל שלה בטורקיה, בעקבות מהלך התאגדות במקום.

"להבנתנו, לקחת חלק בשביתה לא חוקית במקום העבודה למשך של 9-7 ימים. הפסקת לעבוד. ניסית לשכנע עובדים אחרים להפסיק לעבוד. הפרת את החופש שלהם לעבוד. בגלל הפעולות הלא חוקיות הללו מצידך, חוזה העבודה שלך הופסק ב-15.6.2017".

מחאת עובדי DIAM בטורקיה. (צילום: IndustriALL)
מחאת עובדי DIAM בטורקיה. (צילום: IndustriALL)

זו הייתה הודעת הטקסט ששלחה החברה לעובדים מאוגדים המפעל הטורקי שלה, המייצר אביזרי תצוגה למותגים מוכרים. העובדים פתחו בשביתה אחרי גל פיטורים במהלך ניסיון התאגדות במסגרת איגוד עובדי המתכת בטורקיה (Birleşik Metal-İş).

דפוס פעולה זה הפך לשכיח בטורקיה – איגוד עובדי המתכת איגוד את העובדים ואך קיבל אישור ממשרד העבודה המכיר בזכותו לייצג אותם, אך במקום להיכנס למשא ומתן קיבוצי, חברת הבת הטורקית של DIAM בחרה לפטר חמישה ממובילי ההתאגדות.

האיגוד הבינלאומי של עובדי התעשייה (IndustriALL), בו חבר גם האיגוד הטורקי, פנה במכתב לחברת האם, הרשומה בצרפת, בו קראה לה להבטיח כי חברת הבת בטורקיה תכיר בחופש ההתאגדות – כפי שקבע ארגון העבודה הבינלאומי – ותחזיר את העובדים המפוטרים לעבודתם.

מחאת עובדי DIAM בטורקיה. (צילום: IndustriALL)
מחאת עובדי DIAM בטורקיה. (צילום: IndustriALL)

במקום להיענות לקריאה זו, החברה פיטרה עשרה עובדים נוספים, ופנתה לבית המשפט על מנת לערער על האישור היציגות שניתן לאיגוד. כשפתחו העובדים בשביתת מחאה על הפיטורים, גם הם פוטרו – הפעם באמצעות הודעת טקסט.

DIAM היא חברת רב-לאומית המתמחה בייצור נקודות מכירה ותצוגות עבור תעשיית הקוסמטיקה. בין לקוחותיה אפשר למצוא את שאנל, קרטייה, קלווין קליין, קליניק, דיור, אסתי לאודר, דולצ'ה גבאנה, גוצ'י, ז'יבנשי, מייבלין, גרלן, לנקום, לואי ויטון ו-ולנטינה. המפעל בטורקיה מייצר  בעיקר עבור לוריאל ודיור.

"הקרבה של טורקיה לסטנדרטים התעשייתיים של האיחוד האירופי, הפכה את העברת הייצור של חברות רב-לאומיות, שמייצרות לשוק האירופי, למדינה לתופעה נפוצה" אמר המשנה למזכ"ל IndustriALL, כאמל אוזקן, "תופעה נפוצה לא פחות היא שהחברות הללו מכבדות את זכויות עובדיהן במדינות המוצא שלהן, אך עוסקות בדיכוי ברוטלי בטורקיה. הן עושות מיקור חוץ של דיכוי איגודים מקצועיים, תחת ממשלה עויינת לאיגודי עובדים".

"לא נסבול זאת. IndustriALL תתמקד המותגים עבורם מייצר המפעל של DIAM בטורקיה, ונחשוף את הדיכוי של חברי האיגודים", סיכם אוזקן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!