דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

ביטחון / פרס ביטחון ישראל הוענק לפרויקט חץ 3 ולפרוייקט סודי נוסף

הפרס חולק בפעם ה-60 לפרויקטים ביטחוניים פורצי דרך, וציון לשבח ניתן לפרויקט ביטחוני | נשיא המדינה שיבח את הזוכות והזוכים: "מי שיושבים כאן בחרו להמתין קצת עם האקזיט, ולא לעשות רק לביתם"

מתוך טקס הענקת פרס ביטחון ישראל תשע"ז.  שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט (צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון).
מתוך טקס הענקת פרס ביטחון ישראל תשע"ז. שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט (צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

פרס ביטחון ישראל על שם אליהו גולומב הוענק אתמול (שני) לתעשייה האווירית ולאנשיה על פיתוח מערכת טילי 'חץ 3'. הפרס הוענק בבית הנשיא ונכחו בו הנשיא ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, וראש אמ"ן האלוף במיל' הרצי לוי.

פרס הביטחון נחשב לפרס החשוב ביותר בנושא הביטחון, והשנה זו הפעם ה-60 שחולק. בטקס הוענקו שני פרסים לפרויקטים ביטחוניים פורצי דרך, וציון לשבח לפרויקט נוסף.

מתוך טקס הענקת פרס ביטחון ישראל תשע"ז. בתמונה יושבים מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט (צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון).
מתוך טקס הענקת פרס ביטחון ישראל תשע"ז. בתמונה יושבים מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט (צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון).

פרויקט 'חץ 3' שזכה בפרס, מומש ע"י שילוב של תעשיות ביטחוניות (התעשייה האווירית-קבלן ראשי, תע"ש ורפאל), מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וחיל האוויר. "'חץ 3' משמש כשכבת יירוט עליונה של מדינת ישראל במערך ההגנה האווירית, ומיועד ליירט טיל קרקע-קרקע ארוכי טווח. הפיתוח של 'חץ 3' הינו הישג טכנולוגי פורץ דרך מרשים ביותר, כך לפי ועדת הפרס, ובעל תרומה אסטרטגית ייחודית לביטחון מדינת ישראל."

פרס נוסף הוענק עבור פרויקט סודי, אשר פותח ויושם ע"י משרד ראש הממשלה ואגף המודיעין. "הפרויקט התאפשר בזכות תעוזה מבצעית יוצאת דופן, ששולבה עם חדשנות טכנולוגית מרשימה ביותר. המערכת מתמודדת בהצלחה עם מגוון גדול של איומים עליה ותרומתה לביטחון ישראל הינה ייחודית", נכתב בהערכת הוועדה.

ציון לשבח הוענק לפרויקט שנהגה ופותח ע"י משרד ראש הממשלה, צה"ל ומשרד הביטחון ומומש ע"י גורם אזרחי, וגם הוא סודי מטעמי ביטחון. "לפרויקט יש תרומה מבצעית שאין בה די להצדיק הענקת פרס ביטחון ישראל, אך הופגנה בו חשיבה מקורית בלתי שגרתית ויוצאת דופן, מהסוד שפרס ביטחון ישראל רוצה לעודד ולטפח", כתבו המומחים.

נשיא המדינה בירך את הזוכים והתייחס לבחירה שלהם להישאר בתעשיות הביטחון בשירות המדינה "מי שיושבים כאן בחרו להמתין קצת עם האקזיט, ולא לעשות רק לביתם. רואה את מקביליכם שנמצאים במקומות מפתים, והפיתוי גדול. בעידן הזה מי שיצירתי ראוי להוקרה ולכבוד ומעל הכל לחיבוק מכל אזרחי מדינת ישראל. כוחה של מדינת ישראל היה שתמיד צריכים לצעוד לפני אויבינו, אוי לנו אם זה יהיה רק בביטחון כי החשיבה על עתידנו לא מתאבנת וקמלה. תודה על עשיתכם בשם כל עם ישראל".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר לזוכים: "העיקר הוא היתרון היחסי, והיתרון היחסי שלנו זה המוח היהודי, לא גודלה של המדינה  ולא גודל האוכלוסייה. אתם, הזוכים, אחראיים למוח היהודי, וכל מה שראינו כאן זו תוצאת עבודתכם. אם אתה אינך יודע לפתח את היתרון היחסי שלך, אתה לא שורד בתחרות הפרועה שקיימת גם בעולם ובמיוחד באזור שלנו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!