דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גרמניה

גביע הקונפדרציות / יהיה פיצוץ: גרמניה וצ'ילה עלו לגמר גביע הקונפדרציות

הנבחרת הגרמנית בגביע חזקה ומבטיחה, ולצ'ילה יש את בראבו | הגמר ייערך ביום א', בתקווה למשחק רב שערים, מתח והזדמנויות שיסיימו בטעם טוב את הטורניר הנפלא הזה

גרמניה מול מקסיקו בחצי גמר גביע הקונפדרציות (AP Photo/Thanassis Stavrakis)
גרמניה מול מקסיקו בחצי גמר גביע הקונפדרציות (AP Photo/Thanassis Stavrakis)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חצאי הגמר בגביע הקונפדרציות הבטיחו הרבה, וקיימו בגדול. גרמניה וצ'ילה היו נהדרות, ועלו לגמר מבטיח ביניהן במפגש בין ההגנה להתקפה הטובה ביותר. במשחק שהתקיים ביום חמישי, גרמניה שמשחקת בהעדר חלק מהכוכבים שלה, עם קבוצה צעירה בממוצע גילאים 24.4, פשוט אדירה וגדולה על כל נבחרות הטורניר.

במשחק עצמו לאון גורצקה בן ה-22 משאלקה, כבש שני שערים מהירים וסגר את המשחק אחרי 7 דקות. טימו וורנר הבקיע את השלישי בדקה ה-59, מקסיקו צימקה בשער אדיר מחוץ לרחבה של מרקו פביאן בדקה ה-90, גרמניה יצאה לעוד התקפה ושער קליל של הקטור סגר עניין עם 4:1 מצויין.

במשחק השני שהתקיים ביום רביעי, פגשה צ'ילה הלוחמנית את נבחרת פורטוגל המשוחררת. פורטוגל הכישרונית נתקעה מול הגנת הברזל של צ'ילה, ולמרות הזדמנויות טובות של סילבה וגומש, לא הצליחו להכניע את בראבו במהלך המשחק, רונאלדו היה חלש, ובלעדיו פורטוגל התקשתה לפרוץ את ההגנה של צ'ילה. בצד השני ניסיונות של וורגאס, וידאל ורודריגס, שהגיעו להזדמנויות מעולות לכבוש, אך ללא הצלחה.

בסופן של 120 הדקות, הגיע קלאדיו בראבו, שעבר שנה קשה בקבוצתו מנצ'סטר סיטי , והפך לגיבור הנבחרת, כאשר עצר באופן בלתי נתפס שלושה פנדלים רצופים, ובמקביל שחקני צ'ילה עם 3 פנדלים מוצלחים. צ'ילה ניצחה ועלתה לגמר ביום ראשון.

ארבע נקודות למחשבה על משחקי חצי הגמר:

העומק של נבחרת גרמניה הוא בלתי יאמן. בסגל של הנבחרת בגביע הקונפדרציות יש 8 שחקנים שיכלו להשתתף באליפות עד גיל 23, ובמקום זה נסעו עם הנבחרת הבוגרת. חמישה שחקנים מתוכם פתחו בהרכב גרמניה בחצי הגמר: ג'ושוע קימיך, מתיאס גינטר, בנימין הנריקס, לאון גורצקה וטימו וורנר. בנוסף אליהם ישבו על הספסל ניקלס סולה, אמרה צ'אן  ויוליאן בראנדט. שמונת השחקנים האלו היו אמורים לככב כעט באליפות אירופה עד גיל 21 שמתקיימת כרגע בפולין, ככל הנראה שמונתם היו שחקני נבחרת בגרמניה הצעירה. למרות שהם מובילים את נבחרת גרמניה הבוגרת בגביע הקונפדרציות, עדיין נבחרת גרמניה הצעירה הגיעה בלעדיהם לגמר אליפות אירופה הצעירה, ואולי אפילו תזכה באליפות ביום שישי. איזה עומק מדהים יש לנבחרת הזאת.

לפני 14 שנים קרה אחד האסונות הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל, כאשר מארק ויויאן פו, שחקן נבחרת קמרון, התמוטט בדקה ה-72 של משחק חצי הגמר של נבחרתו מול קולומביה, ונפטר מדום לב. הקשר המצויין, כיכב במדי הנבחרת ובקבוצות ליון וסטהאם ומנצ'סטר סיטי. פו ערך 64 הופעות במדי הנבחרת, וסירב להתחלף כאשר היה נראה עייף במהלך המשחק. לא היו לו בעיות לב, ולפי הנתיחה שלאחר המוות, השחקן ככל הנראה נפטר עקב המאמץ הרב ומחלת הדיזנטריה בה חלה במהלך הטורניר. למשחק הגמר באותו טורניר עצוב, עלו שחקני קמרון עם החולצה מספר 17 של פו, אך הפסידו בגמר לצרפת. כאשר נבחרת קמרון זכתה באליפות אפריקה, שחקני הנבחרת, אשר גדלו על מארק ויואן פו, אמרו שהם חייבים להצליח בטורניר לזכרו של פו. הפעם הנבחרת התוססת של קמרון לא הצליחה להרשים ולהביא את עצמה להופעה טובה, אך ללא ספק הם נתנו משחק מהנשמה.

רפאל מארקס כבר בן 38, בשיאו כיכב הבלם החזק בברצלונה, ובשנים האחרונות הוא עושה עבודה טובה בצפון אמריקה. כעת משחק מארקס בקבוצת קלאב אטלס בליגה המקסיקנית. מארקס הוא השחקן היחיד שזכה בגביע הקונפדרציות ומשחק בטורניר השנה. מארקס הופיע 140 משחקים במדי הנבחרת, ועדיין נראה מצויין במהלך הטורניר. בתקווה שנראה אותו שוב במונדיאל בשנה הבאה. לגרמניה לעומת זאת הקפטן דראקסלר הוא בכיר ההופעות בנבחרת גרמניה עם 38 הופעות לקשר הצעיר.

נבחרת גרמניה הייתה ללא ספק הנבחרת הטובה ביותר בטורניר, לא רק שהיא הגיע ללא נוייר, קרוס, מולר, חדירה, אוזיל ועוד. היא הייתה גדולה על שאר הנבחרות וניצחה בקלות אדירה, לעיתים היה נדמה שהקבוצה משחקת כמעט בהליכה וכאשר נמאס לה היא מעלה הילוך וברצף של כמה דקות פשוט מנפצת את ההגנה מולה בקלילות וממשיכה לנוח עם הניצחון ביד עד שריקת הסיום. ועדיין לפחות במשחק הגמר היא תפגוש את הקבוצה הלוחמנית של צ'ילה, קבוצת הגנה אדירה שמסוגלת לעצור את המכונה הגרמנית ולנצח אולי אפילו שוב בפנדלים במשחק הגמר. כמו שעשתה נגד נבחרת ארגנטינה בשני גמרי הקופה האמריקה האחרונים.

עכשיו בעצם נשאר לנו רק לחכות למשחק הגמר שיפגיש ביום ראשון בערב את נבחרות גרמניה וצ'ילה במשחק על כל הקופה. בתקווה למשחק רב שערים, מתח והזדמנויות. שיסיימו בטעם טוב, את הטורניר הנפלא הזה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!