דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / לא עוצרים: שני הסכמים חדשים נחתמו ברכבת ישראל

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה חתמו אתמול (חמישי) על הסכם המסדיר את תנאי העובדים שיועברו למשרדי הרכבת החדשים בלוד, ועל הסכם המסדיר את זכויות העובדים המעורבים בביטול אגף השירות לנוסע

רכבת ישראל (צילום: משה שי  פלאש 90)
רכבת ישראל (צילום: משה שי פלאש 90)

יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, ניקה שמחוביץ', יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, יו"ר ועד העובדים חתמו היום (חמישי) על שני הסכמי עבודה חדשים בחברה. את רכבת ישראל ייצגה במעמד החצימה סמנכ"לית מניהל בחברה, יפעת לוי.

ההסכם הראשון חל על עובדי חטיבת הנוסעים ברכבת ישראל, ומסדיר את זכויותיהם בעקבות תהליך שינוי מבני שמובילה החברה. כחלק מהשינוי, הרכבת צפויה לבטל את אגף השירות לנוסע ולהקים שני אגפים חדשים – אגף פקחים ואגף תחנות. ההסכם החדש דואג בין היתר שעובדי החטיבה שינויידו בעקבות השינוי, לא ייפגעו ברמת עיסוקם והשתכרותם.

חתימת הסכם חדש ברכבת (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם חדש ברכבת (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

כחלק מכך, ההסכם מעגן שינויים מוסכמים בתקני תפקידים, מסדיר עדיפות לעובדי הרכבת על פני קליטת עובדים חדשים, ומחייב רמות תפקיד משודרגות בתפקידים ניהוליים לעובדים המכוסים בהסכם הקיבוצי. בנוסף, מסדיר ההסכם גמולים שונים להם זכאים העובדים במסגרת המעבר לדירוג חדש, והתחייבות החברה להקצות עשר מלגות לעובדים בשנה, לצורך מימון לימודים אקדמיים או לימודי תעודה.

ההסכם השני מסדיר את תנאי העסקת עובדים על רקע מעבר משרדי הרכבת למבנה חדש בלוד. במסגרת מהלך זה, שיושלם לקראת סוף ינואר 2018, כלל עובדי מתחם ת"א-סבידור, עובדי המטה בלוד, עובדי מתחם ת"א-דרום ובניין יגאל אלון בת"א,  יעברו לבניין החדש שמוקם במתחם תחנת לוד.

ההסכם כולל בין היתר מענק מעבר חד פעמי על סך 1,900 שקלים לעובדים שיעברו, ופיצויים בגין תוספת זמן הנסיעה למיקום החדש, למשך שנה. לצד זאת, יש בהסכם רגישות מיוחדת כלפי עובדים ועובדות בחופשת לידה, כך שתקופת ההסתגלות שתימשך שנה לא תיפגע בעקבות היציאה לחופשת הלידה.

"ההסכמים עליהם חתמנו מבטיחים כי זכויות עובדי הרכבת יישמרו ויכובדו גם בעת שינויים מבניים ופיזיים" אמר ניסנקורן במעמד החתימה, "באמצעות שיתוף הפעולה עם הנהלת הרכבת וההסכמים שאנו חותמים נוכל להמשיך ולפתח אותה כאמצעי תחבורתי איכותי ויעיל לטובת הציבור הישראלי".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ציין כי  "הרכבת נחשבת לכלי התחבורה המפותח ביותר והמתקדם מבין ענפי התחבורה הציבורית, ובהתאם עובדי הרכבת נמצאים בתקופה רווית הסכמים קיבוציים והתפתחויות חיוביות. אנו שמחים לעמוד מאחורי עובדי הרכבת ולחזק את מעמדם ושכרם".

יו"ר ועד הרכבת, ניקה שמחוביץ' בירך על חתימת ההסכם והוסיף כי הוא "מצפה להמשך עבודה פוריה ושיתוף פעולה עם ההנהלה ועם ההסתדרות. יחד נמשיך להצעיד קדימה את הרכבת ואת עובדיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!