דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / על רקע תקיעות במו"מ: הסגל המנהלי באקדמית ת"א יפו פתח בשביתה

במסגרת השביתה, תוקפא החזרת הבחינות ועדכון הציונים ל-3500 הסטודנטים במכללה | חברה בוועד העובדים: "אנחנו הפנים של המכללה, מאכזב לגלות שההנהלה גוררת רגליים" | ועדי הסגל האקדמי הביעו תמיכה בשביתה

כאן שביתה. המכללה האקדמית תל אביב-יפו (צילום: Ori~ / ויקימדיה קומונס).
כאן שביתה. המכללה האקדמית תל אביב-יפו (צילום: Ori~ / ויקימדיה קומונס).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד הסגל המינהלי במכללה האקדמית תל אביב יפו המאוגד בכוח לעובדים הכריז על שביתה ללא הגבלת זמן, החל מהיום (ראשון). במסגרת השביתה תעוכב החזרת בחינות, ומתוכננים שיבושים במהלך היום הפתוח במכללה. ועדי הסגל הבכיר והזוטר במכללה נוקטים סולידריות עם הסגל המינהלי ויסרבו להעביר בחינות לחברות קבלן חיצוניות.

כ- 90 חברי הסגל הכוללים רכזות סטודנטים, כספים, ספריות, הנהלת חשבונות, משרד ייעוץ ורישום מועמדים, ותפעול,  מוחים על העדר התקדמות במו"מ להסכם קיבוצי ראשון המתקיים עימם במשך כשנה. בנוסף טוענים בועד העובדים כי ההנהלה מבקשת להחריג כ-20% מהעובדים מן ההסכם הקיבוצי – דבר הפוגע בכוחה הארגוני של העבודה המאורגנת.

"אנחנו פניה של המכללה האקדמית ומי שאמונים על השירות המסור לסטודנטים ולסטודנטיות  –כאשר מתגאה המכללה ביחס האישי לו זוכה כל תלמיד היא מכוונת בראש ובראשונה אלינו" אמרה רחלי דה-ליאו ,ראש מדור בחינות ומראשי ועד העובדים, "לכן מאכזב כל כך לגלות, כי ההנהלה גוררת רגליים ומסרבת לתת לנו הצעת שכר נגדית לדרישתנו".

לדברי ועד העובדים במהלך דיוני המו"מ הצהירה החברה אף כי בכוונתה לפגוע בשכר העובדים. "בישיבות המו"מ טענה ההנהלה כי בשל טעויות בחישוב שכר העובדים לאורך השנים, תאלץ 'לאזן' את תוספת הזעומה לשכר שהציעה, בירידה בשכר. באחת מפגישות המשא ומתן אף הובהר לנו, כי אם לא נענה לתכתיבים אלה, תבצע אותם ההנהלה באופן חד צדדי, למרות שלא הבענו התנגדות להסדרת הנושא באופן שהעובדים לא יפגעו" אמרה דה-ליאו.

שביתת הסגל המנהלי מתחילה עם סיומו של הסמסטר. כחלק מהשביתה, תוקפא החזרת הבחינות ועדכון הציונים ל-3500 הסטודנטים במכללה, אשר החלו השבוע את תקופת הבחינות. בנוסף, ביום חמישי הקרוב צפויה המכללה לקיים יום פיתוח למתעניינים. כחלק מהשביתה, לא יבצעו הסגל המינהלי את הליך ההרשמה והייעוץ במסגרת היום הפתוח.

לצד עובדי הסגל המנהלי מאוגדים בכוח לעובדים גם מרצי הסגל הזוטר ומרצי הסגל הבכיר. שני הסגלים פרסמו הודעות תמיכה והודיעו כי במידה ותבקש ההנהלה להחליף את העובדות השובתות בעובדות קבלן חיצוניות בתקופת הבחינות – יסרבו להעביר להן את ציוני הסטודנטים. "העבודה השוטפת שלנו עם חברי וחברות הסגל המנהלי בחלוף השנים אופיינה תמיד במקצועיות ללא רבב, אמינות ואכפתיות אינסופית. עמדו איתנות, שכן עשייתכן אינה שקופה. אנו רואים, מכירים ומעריכים מעומק הלב את פועלכן!" נכתב במכתב התמיכה של וועד הסגל הזוטר, "אנו רואים בכם שותפים מלאים ושווי זכויות להישגי המכללה שלנו כמוסד אקדמי מוביל. אנו קוראים להנהלה להגיע אתכם להסכם מכובד וראוי".

מהאקדמית ת"א-יפו נמסר:
המכללה, כגוף ציבורי הכפוף להנחיות הממונה על השכר במשרד האוצר, אינה רשאית לפרוץ את מסגרות השכר המותרות לה מתוקף החוק. על אף שבמאמץ רב הושגה הצעת שכר הגבוהה בכ-25% מזו שניתנה לכלל עובדי המגזר הציבורי, נציגות העובדים מציבה דרישות שאינן ריאליות. הנהלת המכללה חוזרת וקוראת לנציגות העובדים לשוב במהירות לשולחן המשא ומתן. אנו מקווים כי הנציגות תענה בחיוב להצעתנו לפגישה עם הות"ת והממונה על השכר כבר השבוע, כדי להעניק לעובדים את ההטבות ותנאי השכר הטובים ביותר שניתן ולמנוע פגיעה בסטודנטים. אנו עושים את כל המאמצים כדי שהשביתה לא תפגע במהלך התקין של הלימודים ובפרט של הבחינות. הסטודנטים מעודכנים באופן שוטף ואנו נמשיך להעמיד לרשותם את כל הסיוע האפשרי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!