דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט עולמי

ספורט וחברה / "כדורסל ללא גבולות": כוכבי האנ.בי.איי יגיעו אל ילדי אפריקה

המחנה הוא חלק מפרויקט שמנגיש אימון איכותי לילדים ברחבי העולם | בשביל חלק משחקני הליגה העשירה והטובה בעולם, מהווה המשחק לא רק אירוע יח"צני כי אם גם סיור שורשים | המחנה האירופאי יערך לראשונה בישראל בין ה-13 ל-18 באוגוסט

דיקמה מטומבו אגדת ה-NBA במדי נחברת אפריקה במשחק הראווה NBA Africa ב-2015 (צילום: AP Photo/Themba Hadebe).
דיקמה מטומבו אגדת ה-NBA במדי נחברת אפריקה במשחק הראווה NBA Africa ב-2015 (צילום: AP Photo/Themba Hadebe).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורסל העולמית פיב"א וליגת הכדורסל האמריקנית אנ.בי.איי הודיעו השבוע כי יקיימו מחנה כדורסל באפריקה בין התאריכים 2-5 באוגוסט, במסגרתו ישתתפו 80 השחקנים הצעירים והצעירות הטובים ביותר באפריקה בגילאי 17 ומטה והוא יכלול נציגים מ-26 מדינות באפריקה. המחנה הוא חלק מתכנית "כדורסל ללא גבולות", ויתקיים כהכנה לאירוע הכדורסל הגדול שיתקיים הקיץ, משחק אפריקה של האנ.בי.איי 2017 .

מחנה האימונים הוא חלק משנת הפעילות ה-15 של תכנית "כדורסל ללא גבולות", תכנית שמטרתה לאפשר אימוני כדורסל באיכות גבוהה לצעירים וצעירות כישרוניים, בדגש על מדינות בהם לא תהיה להם נגישות לאימון כדורסל איכותי. התכנית שפועלת משנת 2002 קיימה עד כה 46 מחנות שבהם השתתפו 2,780 צעירים וצעירות מ-134 מדינות. המחנה המרכזי של התכנית יתקיים באפריקה בעזרתם של מאמני וכוכבי אנ.בי.איי, והמחנה האירופאי המסורתי יתקיים לראשונה בישראל בין ה13-18 באוגוסט.

את מחנה האימונים באפריקה יעבירו מאמנים בכירים מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ביניהם מיכאל מלוני (דנבר), אלווין ג'נטרי (ניו אורלינס), אריק ספולסטרה (מאימי)  ועוד מספר עוזרי מאמנים. אתם ישתפו פעולה גם כמה משחקני הכדורסל המוכרים ומפורסמים בעולם- דריק נוביצקי (דאלס, גרמניה), קריסטפס פורזינגיס (ניקס, לטביה), לאנדרו ברבוסה (פיניקס סאנס ונבחרת ברזיל), ביסמק ביומבו (אורלנדו, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו), קלינט קפלה (אטלנטה, שוויץ- הוריו מהגרים מאנגולה וקונגו), דמרקוס קאזינס (אולסטאר וכוכב ניו- אורלינס), גורג'י ג'נג (מיניסוטה וסנגל), ג'ואל אמביד (פילדלפיה וקמרון), קייל לאורי וסרג' אבייקה (טורונטו), סיג'יי מלקום (פורטלנד) וכוכבים נוספים מהאנ.בי.איי שחלקם בעלי שורשים אפריקאים.

מי שינהלו את המחנה באפריקה יהיו אר סיי באפורד, מנהלה המקצועי של סן אנטוניו, ונשיא טורונטו מסאי אוג'ירי, במקור מניגריה. המאמנים והשחקנים יובילו את המשתתפים הצעירים בשלל פעילויות על המגרש ומחוצה לו שיכלול משחקי אימון חמש על חמש, תרגילים לשיפור יכולות הקליעה, שיחות על כישורי חיים למען שמירה על חיים בריאים ועוד מגוון פעילויות.

בסוף מחנה האימונים יקיימו השחקנים והמאמנים משחק ראווה  בין שחקני האנ.בי.איי שיתחלקו לכוכבי אפריקה מול כוכבי העולם. המשחק יתקיים ב-5 לאוגוסט ביוהנסבורג, דרום אפריקה. זהו תהיה הפעם השלישית שמשחק הראווה מתקיים. "הכדורסל באפריקה חווה גדילה אדירה" אמר הקומישינר של האנ.בי.איי אדם סילבר, "החזרה שלנו לדרום אפריקה היא חלק מהרצון שלנו להביא את חווית הצפייה האותנטית לכל אוהדי הליגה ברחבי העולם".  לדבריו הוסיפה מישל רוברטס, מנהלת איגוד השחקנים, כי " שחקני האנ.בי.איי הם בין האתלטים המפורסמים בעולם, אנו מתרגשים להמשיך את הגדילה של המשחק ברחבי העולם עם המשחק השני שלנו באפריקה. השחקנים שלנו מחויבים להמשך הצמיחה של הכדורסל בעולם"

https://twitter.com/MsBennyBonsu/status/889485246693036032

בשביל חלק מהשחקנים מהווה המשחק יותר מאירוע יח"צ של הליגה העשירה בעולם, אלא גם מסע שורשים  ליבשת מוכת המלחמות והרעב שעזבו בגיל צעיר או שהוריהם היגרו ממנה לארה"ב או אירופה. עמנואל מודיאיי, שחקנה של דנבר, סיפר כי נולד ברפובליקה הדמוקרטית קונגו, ובעקבות מלחמה קשה שהייתה במדינה אמו נסעה לארה"ב לבקש מקלט מדיני לה ולשלושת בניה. אחיו הגדול בן השמונה נהפך למבוגר האחראי והיה צריך לשמור על שני האחים הקטנים עד שאמא תחזור. שנה אח"כ בגיל 6 הגיע לארה"ב והצטרף עם אחיו לאמו. מתוך דאגה לאמו שעבדה בעבודות דחק, החליט הילד הצעיר שיהפוך את משחק הכדורסל לקריירה שתוציא את משפחתו מהעוני. כעת הוא ורבים מהשחקנים נוסעים לסגור מעגל במשחק השלישי של נבא אפריקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!