דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע

טבע / מנכ״ל טבע: הרווח ברבעון 2.8 מיליארד דולר בלבד, נפטר 7,000 עובדים

פטרבורג טען כי הביצועים של טבע נובעים מ״הרעה בפעילות בארה"ב ודרישה של הלקוחות שלנו להנחות גדולות יותר״ | מניית טבע צנחה אך עיון בדוחות מראה: ההכנסות ברבעון השני של השנה הן 5.7 מיליארד ש״ח, הרווח 2.8 מיליארד דולר

משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

אתמול (חמישי) התפרסמו הנתונים הכספיים של טבע ברבעון השני של השנה, ובעקבותיה קיים מנכ״ל טבע הזמני, יצחק פטרבורג, שיחת ועידה עם משקיעים ובמסגרתה פירט על תכניות החברה לעתיד.

פטרבורג אמר שבכוונת החברה להשלים פיטוריהם של 7,000 עובדים עד סוף השנה, 350 מתוכם בישראל. טבע תסגור 6 מפעלים עד סוף 2017, לפי המנכ״ל הזמני, ועוד 9 מפעלים במהלך 2018. החברה תצא מ-45 מדינות עד לסוף 2017 ותפסיק לשווק את מוצריה בהן. ״נכניס כשני מיליארד דולר בתוך חודשים ספורים ממכירת נכסים״, אמר המנכ״ל.

"כולנו בטבע מבינים את האכזבה מהתוצאות״ אמר פטרבורג ״זה קורה בשל ההרעה בפעילות בארה"ב ודרישה של הלקוחות שלנו להנחות גדולות יותר. הצרכנים משיגים מחירים טובים יותר בשל התחרות בשוק הגנרי. ספגנו פגיעה קשה בעסקי הגנריקה בארה"ב, אם תאושר גרסה גנרית לקופקסון הרווח הנקי למניה יירד ב-25-20 סנט״.

יש לציין כי הירידה ברווחים של טבע מהתרופה הייחודית שלה, קופקסון, הייתה צפויה מזה שנים רבות – כיוון שהמועד בו פוקע הפטנט על התרופה הוא מועד ידוע מראש. הקופקסון, אשר הומצאה במעבדות מכון ויצמן ונמכרה, בזול יחסית, לחברת טבע, היא תרופה מוצלחת מאד לעיכוב התפתחותה של הטרשת הנפוצה והיא הקלה סבלם של מיליונים ברחבי העולם, כמו גם הביאה לטבע את עצמתה, הכנסותיה ותהילתה.

על מנת להתמודד עם השינוי, יצרו בטבע תכנית אסטרטגית שהתבססה – במקום על פיתוח מוצרים חדשים – על רכישת חברות מתחרות שיש להן יכולות בתחום התרופות הגנריות, המיוצרות ללא פטנט. רכישות אלו התבררו בחלקן כיקרות מדי, לא מוצלחות ביחס ליכולות החברות הנרכשות ובחלק מהמקרים נראה שהנהלת טבע נפלה קרבן להונאה, מה שעלול להעיד גם על רשלנות מצד ההנהלה.

פרסום הדוחות הכספיים הביא לירידת המנייה של טבע (אתמול צנחה המנייה ב-23% בבורסה בניו-יורק), זאת למרות שעל פי הדו״חות הכספיים טבע הכניסה 5.7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2017, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון השני של 2016. הכנסות אלו ייצרו לטבע רווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר ברבעון השני, ירידה של 2% בסה"כ לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. טבע גם תחלק דיבידנד לבעלי המניות, בערך של 8.5 סנט למניה.

יו"ר וועד העובדים אלירן קוזליק אמר אתמול כי הנהלת טבע לא טרחה לעדכן את העובדים על תוצאות הרבעון השני, ובכל מקרה מאבקם של העובדים בישראל ימשך. קוזליק הדגיש כי כשלי ההנהלה אינם צריכים להיות משולמים על ידי העובדים, והזכיר שוועדת הכספים של הכנסת דרשה מטבע לעצור את מהלך הפיטורים לצורך הידברות עם העובדים וההסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!