דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל 3 על 3

ספורט / נבחרות הנוער בכדורסל 3X3 העפילו לאליפות אירופה

עם כניסתו של כדורסל 3X3 לאולימפיאדת טוקיו 2020, גדל העניין של מועדוני הכדורסל ברחבי העולם בענף הספורט הפופולרי | למרות שהגיעו בעמדת נחיתות, העפילו נבחרות הנערות והנערים של ישראל לאליפות שתיערך בהונגריה

(צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
(צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כחלק מהניסיון לסחוף צופים צעירים יותר לאולימפיאדה, החליט הוועד האולימפי לצרף מספר ענפי ספורט אקסטרים לתחרויות של טוקיו 2020. לצד תחרויות כגלישת גלים ואופני BMX, הוחלט לתת את הבמה המרכזית גם לאח הקטן יותר של ענף הכדורסל, המשחק 3 על 3.

מאז ומתמיד משחק הכדורסל בגרסה השכונתית שלו משך צופים, ובשנים האחרונות תחרויות סטריטבול תפסו יותר ויותר תשומת הלב ומשכו קהל גדול. בעקבות צירוף הספורט לתחרויות האולימפית, התאחדויות כדורסל ברחבי העולם החלו לפתח במהרה את הספורט החם החדש. בניגוד למשחק הכדורסל המסורתי, כל קבוצה כוללת שלושה שחקנים ומחליף. המשחק משוחק בחצי מגרש ועל סל אחד. הכדור קטן במעט וקל יותר, וכל משחק משוחק 12 דקות או עד השגת 21 נקודות, המוקדם מבין השניים. קליעה בתוך הקשת מזכה בנקודה ומחוץ לקשת בשלוש. מידת הפופולריות של המשחק גרמה להקמת ליגה הביג3 של הזמר אייס קיוב בארה"ב, בה מככבים כוכבי עבר כגון אלן אייברסון, מייקביבי, קניון מרטין ועוד.

בזווית המקומית, הישג השיא של נבחרת ישראל היה מקום רביעי באליפות העולם בשנת 2012. את הנבחרת אימן דני גוט ושחקניה היו עמית תמיר, קורי קאר, יועד בית יוסף ועמית שמחון (היום שחקן נבחרת ישראל בכדורסל). מאז הענף תפס תאוצה והתחרות הפכה לקשה יותר. השבוע נערך טורניר מוקדמות אליפות אירופה לנוער ונערות והנבחרות הישראליות הצליחו לעבור את שלב המוקדמות ולעלות לאליפות אירופה לנוער שתתקיים ב1-3 לספטמבר בהונגריה.

נבחרות הנערות והנערים התחרו במשך יומיים במשחקי המוקדמות בהונגריה, כאשר גם בלטביה התקיימה תחרות מקבילה. משתי התחרויות עלו בסך הכל 11 נבחרות שיצטרפו להונגריה המארחת באליפות המרכזית שתתקיים בתחילת ספטמבר. נבחרות ישראל נחשבות לחלשות יחסית בתחום הכדורסל הזה, וישראל ממעיטה להשתתף בתחרויות בינלאומיות ויחסית בעלת ניסיון פחות טוב. את הנבחרות מרכיבים שחקני נוער שנבחרו במיוחד לתחרות, ואלה הצליחו להפתיע ולהעלות את שתי הנבחרות לאליפות אירופה.

נבחרת הנערים הצטיינה וסיימה שנייה, לאחר העפלה מהבית המוקדם. ישראל פתחה את שלב הבתים בהפסד מול סלובניה 11:16 וניצחון על נבחרת טורקיה 21:11, ניצחון שהעלה אותם לשלב רבע הגמר. הנבחרת ניצחה ברבע הגמר את בריטניה 21:18 ובחצי הגמר את צרפת 21:18. בגמר הטורניר הפסידה לאסטוניה שמדורגת רביעית באירופה.

את נבחרת ישראל מאמן אילן קובלסקי ובמדיה שיחקו: אלירן חדד, טל חדד, תמיר שילר ואפי תומקין. תמיר שילר סיים כמלך הסלים של הטורניר עם ממוצע של 12 נק' למשחק.

נבחרת הגברים של כדורסל ה3X3 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).
נבחרת הגברים של כדורסל ה3X3 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל).

נבחרת הנערות סיימו במקומות 5-6 בתחרות. בשלב הבתים הפסידו לנבחרת צרפת 5:18, אבל עלו לרבע הגמר בעקבות ניצחון על נבחרת אסטוניה 15:5. ברבע הגמר הפסידו הנערות לנבחרת פולין 9:21. אבל במשחק החשוב שהכריע את העליה לאליפות אירופה ניצחו הנערות את נבחרת סלובניה 13:5 והבטיחו את הכרטיס האחרון לאליפות אירופה. את הנבחרת מאמנת נטע קרומר ובמדיה שיחקו: רוני גולדין, זוהר לופאטין, יעל סטולרמן, שובל אור שלום.

כעת לאחר ההצלחה הראשונית בטורניר המוקדמות, יתכוננו הנבחרות בחודש הקרוב לדבר האמיתי, אליפות אירופה בתחילת ספטמבר בהונגריה. נקווה שהנבחרות ימשיכו להפתיע ויצליחו לזכות במדליה אירופאית. הצלחה בטורניר הנוער יכול לייצר עניין רב יותר בסגנון הספורט החדש ואולי איגוד הכדורסל יחליט להגדיל את ההשקעה בנבחרות הנוער והבוגרים כדי לייצר ניסיון ושיפור ביכולת לקראת שלבי העפלה לאולימפיאדה שיתקיימו בעוד שנתיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!