דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טכנולוגיה

טכנולוגיה / בעקבות עדכון שגוי: מאות מנעולים חכמים נהרסו

המנעולים של חברת LockState מאפשרים לעקוב מרחוק אחרי פתיחת הדלת | בשבוע שעבר הם קיבלו עדכון תוכנה שיועד למוצר אחר, והרס מאות מהם | לצד הנוחות ב"אינטרנט של הדברים", יש בו גם תקלות

אפלקציה לנעילת הבית מרחוק (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
אפלקציה לנעילת הבית מרחוק (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

מאות מנעולים חכמים של חברת LockState הפכו לא שמישים השבוע, לאחר שהחברה שלחה בטעות עדכון תוכנה שגוי שהוציא אותם מכלל שימוש. המנעולים מסוג 6000i של החברה קיבלו בטעות עדכון תוכנה של מוצר אחר, שגרם להם לשגיאה חמורה שלא אפשרה לנעול או לפתוח אותם בעזרת אינטרנט אלחוטי או בעזרת הקודן, והרסה גם את המנגון שמאפשר עדכון חדש של התוכנה. החברה ביקשה ממי שקיבל את העדכון השגוי להשיב את המנעול לתיקון, או לבקש מנעול חלופי.

"אנחנו מבינים את ההשלכות שעלולות להיגרם מהנושא הזה לך או לעסק שלך, ואנחנו מצטערים מאד. כל עובד ומשאב שברשותנו מופנים כדי לטפל בנושא הזה בשבילך במהירות האפשרית", כך כתב נולאן מונדרו, מנכ"ל LockState, באימייל שנשלח ללקוחות החברה בשבוע שעבר.

כ-500 מלקוחות החברה נפגעו מהתקלה, כך על פי החברה. המנעול החכם הוא מנעול דלת המתחבר לאינטרנט ומאפשר לנהל ולעקוב אחרי דלתות ואף לקבל התראות כאשר הדלת נפתחת בעזרת הקודן שנמצא על המנעול.

"לאחר עדכון תוכנה שנשלח אל המנעול שלך, החיבור שלו לשרת האינטרנט שלנו נכשל מה שהפך את התיקון מרחוק ללא אפשרי," אמר מונדרו. לפי החברה, הלקוחות עדיין יכולים להשתמש במפתח רגיל כדי לפתוח ולנעול את הדלתות, רק לא בקודן. מונדרו אף טען בראיון לאתר Mashable כי מדובר דווקא בטעות אנוש וכי הטכנולוגיה עצמה יציבה ואמינה.

החברה הציעה ללקוחותיה אחת משתי אפשרויות לתיקון התקלה: הראשונה היא להחזיר את החלק האחורי של המנעול לחברה לעדכון, תהליך שיקח 5-7 ימים או לבקש מנעול חלופי שיגיע תוך 14-18 ימים.

המנעולים החכמים הללו, חלק מאופנת ה"אינטרנט של הדברים", זמינים לקניה לכל אחד שיחפוץ בהם, אך הם גם מקודמים למכירה עבור בעלי דירות שמשכירים אותן דרך שירות Airbnb כחלק מתוכנית "עזרה למארח" בשותפות עם החברה. המנעול שעולה באזור ה-470 דולר הוצע בהנחה של 50 דולר ללקוחות Airbnb. כ-200 לקוחות של Airbnb נפגעו מהעדכון השגוי.

יותר ויותר מכשירים ומוצרים שונים מגיעים היום עם אפשרות להיות מחוברים לאינטרנט. עם הגדילה הזאת מגיעות גם קריאות ליצרניות של אותם מוצרים "חכמים" לדאוג לרמה גבוהה יותר של אבטחה ואמינות במוצריהן כאשר חברות אבטחת מידע והגנת סייבר ממשיכות עם פרסומים שונים ומדאיגים לגבי אותם מוצרים.

זוהי אינה הפעם הראשונה ששגיאה כזאת או אחרת משפיעה על ה"אינטרנט של הדברים". במרץ השנה שגיאה בשרותי הענן של אמזון השביתה את האפשרות של רבים להדליק נורות חכמות או לפתוח שערים חכמים בחניות הבית שלהם. כמו כן נמצאו בשנים האחרונות פרצות רבות במצלמות חכמות, דלתות חכמות ואף ויברטורים חכמים הוכחו כקלים מאד לפריצה דרך האינטרנט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!