דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפועל באר שבע

ספורט ישראלי / הפועל באר שבע לא העפילה לליגת האלופות, "בשנה הבאה נעשה את זה"

שנה שנייה ברציפות שהקבוצה הישראלית לא הצליחה לכבוש עוד יעד נחשק | "לפעמים צריך טיפת מזל והיום לא היה לנו את זה", אמר המאמן ברק בכר | מאריבור הסלובנית, ששיחקה מול באר שבע תמשיך לליגת האלופות

אוהדים של הפועל באר שבע במשחק בבודפשט ביולי מצפים לקראת חלום ליגת האלופות שנגוז אתמול במאריבור (צילום: shutterstock).
אוהדים של הפועל באר שבע במשחק בבודפשט ביולי מצפים לקראת חלום ליגת האלופות שנגוז אתמול במאריבור (צילום: shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אכזבה גדולה לקבוצת הפועל באר שבע, שנה שנייה ברציפות שהאלופה הישראלית מגיעה למשחק הקובע את העליה לליגת האלופות, ולא מצליחה לעבור את המשוכה העומדת מולה, הפעם לקבוצת מאריבור הסלובנית, קבוצתו של מרואן קבהה הישראלי. לאחר משחק בעל אופי הגנתי, הפסידה באר שבע 1:0, בעקבות היתרון הסלובני בשערי חוץ. הפועל ב"ש הודחה מליגת האלופות, ותשתתף בשלב הבתים של הליגה האירופית, זו השנה שנייה ברציפות.

באר שבע הגיעה למשחק האחרון בשלב המוקדמות עם יתרון 2:1 על מאריבור הסלובנית, בידיעה שאסור לה בשום פנים ואופן לספוג שער מוקדם מהסלובנים, שיסגרו את המשחק ויתגוננו כל הדרך עד לעליה לליגת האלופות. ב"ש הגיעה למשחק החוץ מלאת ביטחון עצמי ואמונה שהיא הקבוצה הטובה יותר, וכי היתרון המוקדם יספיק לה כדי לעלות לראשונה בתולדותיה לליגת האלופות. הקבוצה חסרה את הבלם הפורטוגלי ויקטור ויטור והחלוץ בן שהר, הפצועים. למרות החיסרון של שני שחקני המפתח, עדיין יש לבאר שבע מחליפים טובים, שהיו אמורים להספיק.

בסיום המשחק אמר ברק בכר, מאמן הקבוצה, "היה חסר לנו רק שער כדי לעלות, היינו קרובים. רק עכשיו הסתיים המשחק, אנחנו ברגשות קשים, זה כואב. קשה לי למצוא את המילים. נתנו הכל, עשינו את הדברים כמו שצריך. הגענו למצבים, במשחק כזה זה אמור היה להספיק, אבל זה הכדורגל. לפעמים צריך טיפת מזל והיום לא היה לנו את זה. אנחנו מאוכזבים, זה טבעי, אבל אנחנו מקצוענים. יש פה מועדון ואוהדים שדוחפים אותנו, גם המדינה יכולה להיות גאה, נמשיך לעשות את העבודה שלנו."

בן ביטון המגן הימני של האלופה, דיבר מתוסכל ומאוכזב, "הם לא נתנו פה הצגה מדהימה או הגיעו לעשרות מצבים. זה לא שלא היינו במשחק. היינו במשחק. צריך גם מזל, שיחקנו נגד קבוצה טובה שהדיחה אותנו על שער חוץ. אני מאמין שאנחנו כן ראויים, למרות שלא העפלנו. מקווה שבשנה הבאה נעשה את זה."

באר שבע החזיקה יותר בכדור, עם 55% שליטה, אך בעטה רק שלוש פעמים למסגרת – כמו יריבתה הסלובנית. מאריבור שפתחה בלחץ על השער הישראלי, השיגה את שער היתרון אחרי הרחקה לא טובה של הבלם לואי טאהא, לכדור החוזר הגיע המגן השמאלי מאטיה וילר שכבש בבעיטה חזקה לרשת. בהמשך המשחק, מאריבור הלכה אחורה ובעיקר עסקה בלהתגונן ולצאת להתקפות מתפרצות. באר-שבע התקשתה לפרוץ את שני קווי הגנה של הסלובנים, ולא הגיעה כמעט להזדמנויות מול השער הסלובני.

הקבוצה הדרומית נראתה לא טוב לאורך כל המשחק, וכמעט כל הכדורים נשלחו לואקמה באגף שמאל, כשהוא מצידו ניסה לעבור שחקן או שניים, ולפרוץ לרחבה או למסור רוחב. היחיד שתפקד ביחד עם ואקמה היה המחליף מיכאל אוחנה, שעוד ניסה לעשות משהו. ההזדמנות הגדולה של באר-שבע הגיעה בדקה ה-89, כאשר נגיחה גדולה של ואקמה כמעט הכניעה את השוער הסלובני, אבל אנדאנוביץ' בזינוק אדיר הציל את הסלובנים והעלה אותם לליגת האלופות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!