דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ליאור לוטן

מדיני / מתאם השבויים והנעדרים מסיים את תפקידו, המשפחות: 'מרגישים שננטשנו'

אל"מ (מיל') ליאור לוטן פנה לראש הממשלה וביקש לסיים את תפקידו לאחר 3 שנים וזה הודה לו על "מסירות, יצירתיות ומקצועיות" | במשפחת גולדין רואים בהתפטרות כתב האשמה נגד רה"מ ושר הביטחון ודורשים מינוי מחליף בהקדם

אברה מנגיסטו (מימין), אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)
אברה מנגיסטו (מימין), אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)
שי ניר

אל"מ במיל', עו"ד ליאור לוטן, ששימש ב-3 השנים האחרונות כמתאם נושא השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ביקש לסיים את תפקידו. מהודעה שנמסרה ממשרד ראש הממשלה עולה כי המניע לבקשה הוא עמדתו של לוטן כי תפקיד תובעני שכזה מצריך החלפת אישים כל כמה שנים.

בבקשתו כתב לוטן כי "ההיכרות המעמיקה עם משפחות השבויים והנעדרים והזכות לשרת את המשימה הגורלית עבורן- השבת בניהן הביתה, הותירו בי חותם עמוק ומחויבות תמידית אליהן. בתפקידי גם נחשפתי לאכזריות ולציניות בה פועל החמאס בנושאי השבויים והנעדרים. לכן פעלנו להעלות את המודעות לכך בקהילה הבינלאומית. תודה לך על האמון שנתת בי, על הובלתך את הנושא ועל הזכות לשרת את המדינה והעם".

מתאם השבויים והנעדרים, ליאור לוטן (צילום: עופר עמרם).
מתאם השבויים והנעדרים, ליאור לוטן (צילום: עופר עמרם).

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה ללוטן באומרו שזה ביצע את תפקידו "במסירות, יצירתיות ובמקצועיות ראויה לציון תוך כדי גילוי רגישות אנושית גבוהה" וכי המאמץ להשיב הביתה את השבויים, הנעדרים והחללים יימשך.

שמו של לוטן עלה לכותרות לפני שנתיים כששיחה שניהל עם משפחתו של האזרח הנעדר אברה מנגיסטו, הוקלטה ופורסמה על-ידי ערוץ 10. בשיחה תועד לוטן כשהוא מתבטא בבוטות ואף מאיים על המשפחה שלא להטיח ביקורת בראש הממשלה, דבר שיפחית את הסיכוי להחזיר את אברה בשלום. "אני אגיד לכם את זה בצורה הכי קשוחה שיש: מי שיעמיס על אברה את הסיפור בין העדה האתיופית למדינת ישראל ישאיר אותו עוד שנה בעזה", אמר לוטן בשיחה ועורר סערה. כעבור מספר ימים התנצל לוטן על הדברים שנאמרו.

ממשפחתו של סגן הדר גולדין, חלל צה"ל ממבצע "צוק איתן" שמקום קבורתו לא נודע, נמסר כי הם מרגישים שננטשו על-ידי הממשלה וכי ההתפטרות היא כתב אישום חריף כנגד אוזלת היד של ראש הממשלה ושל שר הביטחון בעניין השבתם הביתה של אורון שאול והדר גולדין. ״אנו מבקשים להודות לליאור לוטן על העבודה המאומצת שביצע בהתנדבות ב-3 השנים האחרונות. בעקבות ההתפטרות של ליאור, אנחנו מרגישים שננטשנו על ידי הממשלה".

עוד נמסר ממשפחת גולדין כי ״ההתפטרות של לוטן לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה. מאחורי המילים ׳הממשלה עושה הכל בכדי להשיב את הדר ואורון׳ ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר על מנת להחזיר את הבנים". הודעת המשפחה מסתיימת בדרישה מראש הממשלה ושר הביטחון למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון ו"ללחוץ את חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל".

משפחת מנגיסטו מסרה כי היא קיבלה בהפתעה, ובאכזבה עמוקה, את הידיעה על התפטרותו של ליאור לוטן, ומבקשת להודות לו על מאמציו להביא לשחרור בנם.
אין בידי משפחת מנגיסטו כל מידע חדש בנוגע למעורבים ולמגעים לקבלת בדל מידע על אברה, והיא דורשת שימצא מיד מחליף שימלא את מקומו ושיהיו בידיו הכלים לפעול. "כל עוד לא ניתן גיבוי מראש הממשלה, לא תהיה התקדמות להחזרת בננו" הוסיפה המשפחה, "האחריות של ראש ממשלת ישראל להחזרת בננו נותרה בעינה".
אמו של אברה, אגרנש מנגיסטו, אמרה הבוקר כי "בני מוחזק על לא עוול בכפו וחייו בסכנה. אני מקווה שקיימת מחוייבות אמיתית של הממשלה להחזרתו".

נוסף על מנגיסטו, גם האזרח הישראלי, הישאם א-סייד מצוי בשבי החמאס מאז חודש אפריל 2015.

ראש הממשלה הנחה את מזכירו הצבאי, תא"ל אליעזר טולדנו לרכז את הנושא בתקופה הקרובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!