דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל עולמי / 10 סיבות למה כדורגל עדיף על בית ספר: הקבוצה הלונדונית שצמחה מהרחובות

בשנת 2011 היה פרינס צ'אודרי בן 16, והוא נחרד לראות את האלימות והכאוס שהותירו בני גילו ברחובות לונדון, בהפגנות אלימות בעקבות ירי של שוטרים באזרח שחור | צ'אודרי החליט לעשות מעשה, ולהקים קבוצת כדורגל | היום אי.סי לונדון בליגה העשירית, אבל העתיד נראה מבטיח

אי. סי. לונדון (צילום מתוך אתר הקבוצה).
אי. סי. לונדון (צילום מתוך אתר הקבוצה).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנת 2011 התחוללו באנגליה ובשכונות לונדון בפרט, מהומות בין האזרחים למשטרה, שיצרו כאוס גדול ואלימות. ברובע קרוידון, פרינס צ'אודרי, נער בן 16 יליד המקום, ראה את חבריו מצטרפים לכנופיות ו"מתנהגים כמו חיות" לדבריו, והחליט לנסות לשנות את מהלך הדברים. צ'אודרי יצר מסגרת ספורטיבית בשכונת מגוריו והקים מועדון כדורגל בשם אי.סי לונדון.

צ'אודרי, תלמיד תיכון, החל לגבש את קבוצתו במפגשים אקראים בפארק. בלי לבזבז יותר די זמן, החלה הקבוצה לשחק בימי שבת בליגת החובבנית של האיזור, בראיון לבי.בי.סי אמר "רציתי לייצר מקום ספורטיבי תרבותי בשכונת מגוריי, והחלטתי לעשות זאת דרך הספורט אותו אני אוהב."

המנהל ומאמן הקבוצה הצעיר באנגליה, פרינס צ'אודרי (צילום: Hassan.o.daoud/ wikimedia)
המנהל ומאמן הקבוצה הצעיר באנגליה, פרינס צ'אודרי (צילום: Hassan.o.daoud/ wikimedia)

צ'אודרי פעל לפי הספר, הלך לקורס מאמנים צעירים ולמד את רזי המשחק. "הפילוסופיה שלנו על המגרש", הוא אומר "היא לשחק כדורגל אטרקטיבי, המושפע מטקטיקת ה'טוטאל פוטבול' ההולנדית. מחוץ למגרש, המטרה היא לגרום לשחקנים להפוך להיות אנשים טובים יותר על ידי למידה על אתיקה, ספורטיביות ומוראל גבוה, בתקווה להעניק להם כלים שילוו אותם כל חייהם."

במקביל לפיתוח רוח המועדון ומטרותיו הערכיות והחברתיות, הקבוצה צוברת ניצחונות והצלחות, דבר המגדיל את הרעב להתקדמות ולטיפוס בליגות השונות. שנה לאחר הקמתו, הורחבה פעילות המועדון והוקמו שלוש קבוצות ילדים בנוסף לקבוצת הבוגרים, החלום של הבעלים והמאמן צ'אודרי הולך ונרקם.

לפי צ'אודרי, לספורט ולכדורגל בפרט, יש יכולת גדולה לשנות את הצורה שבה אנשים מסתכלים ומשפיעים אחד על השני, בדרך לחברה טובה יותר, "המטרה הראשית שלי היא לטפח שחקני כדורגל בעלי כישרון מהרובע והסביבה, לרמות הכי גבוהות שאפשר", הוא אומר. בעונה הקרובה ישחקו בסגל המועדון שחקנים מ-16 מדינות שונות, ביניהן: בולגריה, קמרון, יוון, פינלנד, ונצואלה וניגריה.

את שנת 2017 החלה הקבוצה הבוגרת בהשתתפות בפעם הראשונה בגביע האנגלי, השתתפות אשר העניקה לצ'אודרי את תואר המאמן והבעלים הצעיר ביותר באנגליה. אי.סי. לונדון ניצחה בסיבוב המוקדמות הראשון את קראולי דאון גאטוויק, מהליגה התשיעית בתוצאה 2-3, לאחר שחזרה מפיגור של 2-1, אך בסיבוב המוקדמות השני של הגביע הם הפסידו 5-1  לקבוצת איגאהם טאון מהליגה השמינית.

עם הקהילה התומכת, וגיבוש הקבוצה שמתרקם ככל שהשנים עוברות יש סיכוי שעוד נשמע על אי.סי. לונדון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!