דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי חדש בבית הזיקוק באשדוד; כלל עובדי הקבלן יקלטו להעסקה ישירה

לאחר מו"מ שנערך בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שבה העבודה במקום לסדרה | עוד כולל ההסכם: העלאות שכר, ביטול מעמד דור ג' והגדלת החזר ההוצאות על גני ילדים

מעמד חתימת ההסכם (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
מעמד חתימת ההסכם (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהמשך להבנות שנחתמו ביוני ושהביאו את השביתה בבית הזיקוק של פז באשדוד, אמש נחתם ההסכם הקיבוצי החדש בבית הזיקוק, לאחר מו"מ שנערך בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. ההסכם כולל העלאות שכר, ביטול מעמד דור ג' במפעל וקליטת כלל עובדי הקבלן במפעל להעסקה ישירה.

"אני מברך על חתימת ההסכם אליו הגענו לאחר מו"מ אינטנסיבי ובמטרה להשיב את העבודה בבית הזיקוק לסדרה, תוך המשך שיתוף הפעולה והערבות ההדדית בין הצדדים" אמר ניסנקורן, "ההסכם יביא לצמצום פערים והגברת השוויון בין עובדי החברה, ובמקביל ישפר באופן כולל את תנאי ההעסקה במפעל שלו חשיבות רבה עבור האזור ותושביו".

פז בתי זיקוק אשדוד (צילום: שלומי אוחנה).
פז בתי זיקוק אשדוד (צילום: שלומי אוחנה).

יו"ר הוועד, שלווה אלישקשוילי, הוסיף: "חתמנו היום על הסכם ראוי והוגן שמיטיב משמעותית עם עובדי בית הזיקוק ונותן להם תקווה ואופק. אנחנו מודים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שגיבה אותנו לאורך כל הדרך ובסופו של דבר סייע לנו להגיע להסכם, וכן לאנשי מרחב אשדוד חיים שייב וג'ני שוד על התמיכה והסיוע. תודה לכל העובדים על הגיבוי שזכינו לו מצדם לאורך כל הדרך". יו"ר המרחב חיים שייב בירך את הצדדים להסכם ואמר "אני משוכנע כי לפנינו דף חדש ביחסים בין הצדדים ונוכל להמשיך ולעבוד יחד למען הצלחת המפעל".

תוקפו של ההסכם הוא לחמש שנים והוא מבטיח את המשך העבודה הסדירה במפעל תוך שיתוף פעולה בין ההסתדרות, העובדים וההנהלה בתפעול השוטף מחד ובפרויקטים העומדים על הפרק מאידך.

נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר שנתית בשיעור של 2.1%, שמחציתה תינתן באחוזים ומחציתה שקלית, מתוך מטרה להביא לצמצום פערי שכר במפעל. לצד זאת יוגדל שכר המינימום המפעלי ל-5,600 ש"ח. כלל ההטבות שבהסכם מגיעות לכדי תוספת שכר ממוצעת בשיעור של כ-9% בכל שנה משנות ההסכם.

בנוסף לכך הוסכם כי בכל שנה יינתנו 200 קידומי דרגות, וכן יושוו התנאים לעובדי דור ג' באופן שלמעשה יבטל לחלוטין מעמד זה – מחצית מעובדי דור ג' ייקלטו כדור ב' באופן מיידי, והמחצית השנייה תיקלט בשנה הבאה. כמו כן כאמור, ייקלטו כל עובדי הקבלן המועסקים בתחומי הביטחון במפעל להעסקה ישירה.

עוד כולל ההסכם: תוספות ניהוליות למנהלי קיימים ועתידיים בדרג הביניים בשווי של כ-500 שקל, הגדלת תקציב הרווחה, הגדלת מכסות צבירת חופשה ל-60 עבור עובדי משמרות ול-80 עבור עובדי יום, הגדלת החזר ההוצאות על גני ילדים, הפיכת רכיב אחזקת הרכב לרכיב פנסיוני ועיגון החלת סעיפי זחילת השכר הקיימים (דרגות, תוספת ותק וגמולים) בשיעור ממוצע של 3.2% לשנה.

בית הזיקוק באשדוד הוקם בשנת 1973 ונמצא מאז 2006 בבעלות חברת "פז", חברה ציבורית שעד לאחרונה נשלטה על ידי בינו צדיק. פז היא חברת האנרגיה היחידה בישראל המחזיקה בבית זיקוק. המתקן באשדוד בעל כושר זיקוק של 5.2 מיליון טונות נפט גולמי בשנה, ומייצר כ-40% מהדלק וכ-40% מגז הבישול הנצרכים בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!