דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור

דיור / הגרלה שנייה של תוכנית למשתכן יוצאת לדרך; כחלון עונה לביקורת

בהכרזה שפרסם הבוקר (א') בעמוד הפייסבוק שלו הפנה שר האוצר ביקורת כלפי גורמים בשוק הנדל"ן והצהיר: "לא ניתן להתנגדות לעצור אותנו" | חלק מהדירות המוגרלות טרם זכו להיתר בניה | מהם המיקומים ומהם תנאי ההגרלה?

השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר הכריז הבוקר (ראשון) על הגרלת הענק השניה של תוכנית מחיר למשתכן. בפעימה הנוכחית יוגרלו כ-12,000 דירות ב-22 ישובים ברחבי הארץ. ההרשמה להגרלה תיפתח הלילה בחצות ותיסגר בעוד שבועיים ב-18 בספטמבר.

את ההודעה הוציא כחלון בסרטון קצר שעלה הבוקר לפייסבוק ובו נראה השר מבשר על ההגרלה על רקע אתר בניה בראשון לציון. את הסרטון פותח כחלון עם אמירות תקיפות נגד גורמים עלומים בשוק הנדל"ן שלטענתו פוגעים בתוכנית מחיר למשתכן. "בשבוע האחרון אנו עדים להתקפות חסרות תקדים על תוכנית מחיר למשתכן. יש פה קבוצה של אינטרסנטים שרוצים שזה ייכשל. קבוצה של אינטרסנטים שרוצים שלכם לא תהיה דירה. אנשים פה חגגו והרוויחו 300, 400 אלף שקל על דירה. אין בזה שום הגיון". בהמשך הסרטון מכריז כחלון כי עבור אלו שלא יזכו בהגרלה הקרובה יפתחו הגרלות נוספות בנובמבר ובינואר "קצת סבלנות וכל מי שהתחייבנו, תהיה לו דירה".

ההגרלה הנוכחית תכלול פרויקטים בישובים ראשון לציון, נתניה, באר שבע, רמת גן, אשקלון, בית שמש, חדרה, מודיעין, ראש העין, יבנה, קריית ביאליק, אור יהודה, דימונה, נשר, שדרות, שוהם, קריית טבעון, בית שאן, חצור הגלילית, בית דגן, עכו וכרמיאל. בגלל מיעוט נרשמים במגזר הערבי החליטו במטה הדיור לדחות בשלב זה את ההגרלות בישובים הערביים.

ברשימת הפרויקטים הנוכחית בולטות ראשון לציון בה יוגרלו 2,133 יחידות, באר שבע עם 1,584 יחידות ומודיעין עם 1,474 יחידות. מקבצים גדולים נוספים יוגרלו באור יהודה נתניה ושוהם כך שיותר ממחצית מהדירות שישווקו בהגרלה מצויות באזור המרכז.

הנרשמים לתוכנית למשתכן יוכלו להירשם להגרלה בשלושה ישובים. במידה ויזכו באחד מהישובים, יוסר שמם מההגרלות על הישובים שטרם בוצעו. מנגנון זה נועד להגדיל את סיכויי הזכיה של המשתתפים בהגרלות ולהגדיל את הצלחת ההגרלות על אף שההרשמה אליהן נעשית במקביל.

יש לציין כי בהגרלות הענק שמקדם כחלון מוגרלות דירות בפרויקטים שטרם התקבל היתר לבנייתן. כך שלמעשה המתחרים על הדירות לא יכולים לדעת מה גודלן הסופי והמפרט של הדירות שבהן הם עשויים לזכות. בנוסף לזוכים רבים צפויה תקופת המתנה ממושכת עד שיזכו להיכנס לדירתם החדשה.

ההחלטה של כחלון לקדם את הגרלות מחיר למשתכן בקצב מהיר העוקף את קצב הבניה של הפרויקטים נובעת ככל הנראה מרצון להציל את תוכנית מחיר למשתכן על רקע הביקורות שהתוכנית סופגת. בהגרלות הענק מבקש כחלון להשביע את רצונם של עשרות אלפי הזוגות שנרשמים להגרלה אחרי הגרלה ועד כה טרם הצליחו לזכות בדירה, גם אם מדובר בדירות "על הנייר" שהתחלת הבניה שלהן עדיין רחוקה. בנוסף, העברתם של זוגות רבים למצב המתנה לדירה מובטחת במחיר מסובסד מוציאה אותם משוק מבקשי הדירות ובכך מסייעת להקטנת הביקושים ובתקוה גם להורדת מחירי הדירות בשוק בכללותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!