דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטפלים ומותקפים

מטפלים ומותקפים / באו 'לסגור חשבונות' עם צוות רפואי באיכילוב ותקפו מאבטחים

מטופלת שלא היתה מרוצה מהטיפול לו זכתה בבית החולים, הזמינה חמישה גברים שהגיעו בשתיים לפנות בוקר, הכו ופצעו מאבטחים, וניסו לתקוף את הצוות הרפואי | המשטרה עצרה את אחד התוקפים והאריכה את מעצרם של המטופלת ואביה

צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב

הלילה (חמישי) הגיעו חמישה גברים לבית החולים איכילוב שבת"א במטרה ל'סגור חשבונות', הכו ופצעו מאבטח, איימו על הצוות הרפואי, ונסו מהמקום. לאחר שמאושפזת, הקרובה לאחד מהתוקפים, הגיעה לקבלת טיפול בבית החולים ולא היתה מרוצה מאיכות הטיפול לו זכתה מהצוות הרפואי, דאגה המאושפזת שהארבעה יגיעו ויטילו מורא על הצוות, כך גורסת המשטרה. המשטרה הודיעה אהערב (ה') כי עצרה את אחד התוקפים, בן 30 מראשון לציון וכי האריכה את מעצרם של החשודה ואביה. את שאר התוקפים המשטרה ממשיכה לחפש.

שלושה מאבטחים הוכו וטופלו במצב קל עד בינוני בחדר הטראומה. הם סובלים משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. הצוות הרפואי והסיעודי, כך נמסר מבית החולים, נותר המום, מפוחד ומבוהל בעקבות מעשה האלימות. בצהריים התקיימה עצרת מחאה בבית החולים, לאות הזדהות עם המותקפים וזעם על ההפקרות בהגנה על צוותי הרפואה ברחבי הארץ. בתוך כך ציינו במשטרה כי בשלושת המקרים האחרונים בהם הותקפו מאבטחי בית החולים/ אנשי הצוות הרפואי, הסתיימו אירועים אלו בהגשת כתב אישום מהיר ומעצר עד תום ההליכים.

 

נתי, מאבטח במיון, בן 25, לשעבר לוחם בגבעתי, היה במשמרת בזמן האירוע. הוא משחזר: ״שמעתי צעקות ורצתי לדלפק המיון הפנימי שם ראיתי שאישה ובחור לצידה מתנפלים על אחד המאבטחים. משכתי את הגבר הצידה וביקשתי ממנו להרגע ולא להפריע לפעילות הצוות הרפואי. הבחורה החלה לחמם את הגבר שהיה לצידה ואמרה לו שהוא ׳קוקסינל שלא מחזיר׳ והגבר ענה שלא תדאג והוא מביא את האנשים שלו. הזמנו משטרה ובתוך כחצי שעה נכנסו לחדר המיון חמישה גברים והם החלו לתפוס אותנו המאבטחים ונתנו לנו אגרופים ומכות ממש חזקות. ניסיתי להפריד ולהרגיע אבל פתאום קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה.

פתחו לי את הראש ושברו לי שני שיניים קדמיות. עד עכשיו אני מטופל בעצמי במיון.
חבל על מה שקרה. אנחנו מנסים להגן על הצוות הרפואי אבל לא האמנתי שאמצא את עצמי באירוע כזה חמור בעבודה. אני בטוח שאם הם היו מצליחים לעבור אותנו, הם היו מגיעים לרופאים ולאחיות ואז היה נגרם אסון. אני מקווה שהמשטרה תעצור אותם והשופטים יתנו להם עונש חמור כדי שלא נראה מקרי אלימות כל כך קשים בבית החולים."

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה) גינה את התקיפה, וגיבה את מערכת אכיפת החוק בטיפולה במקרים: "מדובר במעשה נפשע וחמור, שיש להוקיעו ולהיאבק נגד התופעה המסוכנת, המאיימת על שלום עובדי מערכת הבריאות. אסור שאלימות כנגד צוות בית החולים תעבור בשתיקה. אני קורא להחמרת הענישה והגברת האכיפה למקרי תקיפת צוותים רפואיים, ומצפה ממשטרת ישראל לנקוט בכל חומרת הדין כנגד העבריינים."

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב אמר בצהריים: ״אני קורא לשר לביטחון פנים להגדיל את מעורבותו בנושא, למפכ״ל המשטרה לנקוט בצעדים ברמה הלאומית ולמשטרת תל אביב לא להרפות עד מעצרם והבאתם לדין של הפושעים, ובעיקר מצפה שמערכת המשפט תדע לגזור עליהם עונש חמור שיביא סופסוף הרתעה נגד כל מי שיפנה נגד רופאים, אחיות ועובדי מערכת הבריאות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!