ממש ערב יום כיפור פרץ בעולם האיסלאם וויכוח על ציוץ של איש דת ווהאבי מוכר, מוחמד אל-עריפי, על טיבו האמיתי של יום עאשורא באיסלאם. המטיף הווהאבי ביקש לנגח את השיעים, אבל מתוך דבריו יוצא כי הצום הראשון באיסלאם, לפני חודש רמדאן, היה יום כיפור היהודי.
יום עאשורא מציין את עשרה בחודש מוחרם, שהוא עשרה בתשרי, לפני ביטול העיבור בלוח השנה המוסלמי, אבל בשנה הזאת הלוחות המוסלמי והיהודי נפגשים. שיח' עריפי אמר כי יום זה היה יום הצום שהנהיג מוחמד, והיה אסור לצחוק בו, לשמוח בו, וגם לא לבכות – כמנהג השיעים היום, שהפכו אותו ליום אבל על מות משפחת הנביא בכרבלא.
כלומר, על פי הדברים האלה, לפני צום חודש הרמדאן צמה הקהילה המוסלמית הראשונה ביום כיפור, יחד עם היהודים.
שיח' ערפי לא כיוון לכך, אבל כך עשויים להבין את הדברים קוראי הציוץ היהודים.
**
הבלוג של פנחס ענברי.
על הספר "שומר השאול"