דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטפלים ומותקפים

מטפלים ומותקפים / במהלך יום הכיפורים: תקיפה נוספת בבית החולים איכילוב

גבר שהיה מעורב בתאונת דרכים הגיע לטיפול בביה"ח | על פי החשד, החל לתקוף אח שטיפל משום שטען כי הטיפול היה לקוי | החשוד נעצר ועמצרו הוארך עד מחר (ב') | הלילה נעצרו שלושה חשודים בתקיפת המאבטחים באיכילוב בשבוע שעבר

הכניסה לחדר המיון בביה"ח איכילוב (צילום ארכיון: דוברות ביה"ח איכילוב)
הכניסה לחדר המיון בביה"ח איכילוב (צילום ארכיון: דוברות ביה"ח איכילוב)

תושב תל אביב נעצר אתמול (שבת) בחשד שתקף אח בחדר המיון בבית החולים איכילוב, לאחר שלא היה מרוצה מהטיפול שקיבל. מעצרו הוארך אמש בבית משפט השלום בתל אביב עד יום שני.

החשוד אושפז ביום הכיפורים לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים, ועל פי החשד החל לתקוף את האח שטיפל בו כיוון שקיבל טיפול שהיה לקוי, לטענתו. בין היתר, ירק על האח המטפל ודחף אותו.

שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד. אמש, כאמור, הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בת"א. במשטרה ציינו כי יגלו "אפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג וכלפי כל אחד ובפרט כלפי עובדי ציבור, שכל תפקידם הוא לתת שירות".
בשבוע שעבר הותקפו באיכילוב מאבטחים ואנשי צוות רפואי על ידי בני משפחה של מטופלת, ונפצעו באורח קל-בינוני. צוות בית החולים קיים בתגובה בצהריים עצרת מחאה בעקבות התקרית, שהחשודים בה הם חברים בארגון פשיעה המוכרים למשטרה כעבריינים בכירים.

צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב

בערב התקיפה, עצרה המשטרה את אחד התוקפים, בן 30 מראשון לציון, והאריכה את מעצרם של המטופלת ואביה. אמש, הודיעה המשטרה כי עצרה שלושה חשודים נוספים במקרה. על פי ההודעה, השלושה – צעיר בן 22 מקרית מלאכי, גבר בן 42 מחיפה, וצעיר בן 28 מתל אביב – נמצאו בדירת מסתור בעיר. הם יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. עוד מסרה המשטרה כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה, מלבד השישה שבוצעו עד כה.

התקיפה השבוע שעבר הוכו שלושה מאבטחים , וטופלו במצב קל עד בינוני בחדר הטראומה. הם סבלו משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. הצוות הרפואי והסיעודי, כך נמסר מבית החולים, נותר המום, מפוחד ומבוהל בעקבות מעשה האלימות. בצהרי יום חמישי התקיימה עצרת מחאה בבית החולים, לאות הזדהות עם המותקפים וזעם על ההפקרות בהגנה על צוותי הרפואה ברחבי הארץ. בתוך כך ציינו במשטרה כי בשלושת המקרים האחרונים בהם הותקפו מאבטחי בית החולים/ אנשי הצוות הרפואי, הסתיימו אירועים אלו בהגשת כתב אישום מהיר ומעצר עד תום ההליכים.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה) גינה את התקיפה, וגיבה את מערכת אכיפת החוק בטיפולה במקרים: "מדובר במעשה נפשע וחמור, שיש להוקיעו ולהיאבק נגד התופעה המסוכנת, המאיימת על שלום עובדי מערכת הבריאות. אסור שאלימות כנגד צוות בית החולים תעבור בשתיקה. אני קורא להחמרת הענישה והגברת האכיפה למקרי תקיפת צוותים רפואיים, ומצפה ממשטרת ישראל לנקוט בכל חומרת הדין כנגד העבריינים."

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב אמר אז כי "אני קורא לשר לביטחון פנים להגדיל את מעורבותו בנושא, למפכ"ל המשטרה לנקוט בצעדים ברמה הלאומית ולמשטרת תל אביב לא להרפות עד מעצרם והבאתם לדין של הפושעים, ובעיקר מצפה שמערכת המשפט תדע לגזור עליהם עונש חמור שיביא סופסוף הרתעה נגד כל מי שיפנה נגד רופאים, אחיות ועובדי מערכת הבריאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!