דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / שחקניות ושחקני כדורגל ישתתפו בקמפיין להעלאת המודעות לסרטן השד

שחקני ושחקניות כדורגל ברחבי אירופה יעלו למגרש עם מדים בצבע ורוד - הצבע המסמל את חודש המאבק במחלה | שחקן ארסנל גרניט ג'אקה: "אני אלבש בגאווה את הרוח הלוחמת שלהן"

משחק הגמר של גביע אפריקה בכדורגל (AP Photo/Sunday Alamba)
משחק הגמר של גביע אפריקה בכדורגל (AP Photo/Sunday Alamba)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי, ואיבחון מוקדם שלה מעלה את סיכויי הריפוי ממנה ל-90%. מדי שנה מוקדש חודש אוקטובר להעלאת המודעות למחלה במטרה להגדיל את מספר הנשים הנבדקות, והשנה גם שחקני הכדורגל מצטרפים למאבק. בשבוע האחרון התגייסו לקמפיין שחקני ושחקניות כדורגל מרחבי העולם, שחלקם אף יחליפו את צבע מדי הקבוצה שלהם לוורוד, צבע המסמל את חודש המאבק.

שחקן הכדורגל האלבני של ארסנל גרניט ג'אקה בן ה-25 הודיע ביום חמישי שיצטרף לפרויקט של ארגון  "Power in Pink", אשר יצר נעלי כדורגל ורודות שילבשו שלושים ספורטאים וספורטאיות מוכרים במהלך תחרויות הספורט בהם הם משתתפים. בין הכדורגלנים הנוספים שיקחו חלק יהיו ממפיס דפאי חלוץ נבחרת הולנד וליון, טרנט אלכסנדר-ארנולד מגן ליברפול ונבחרת אנגליה הצעירה, פרייזר פורסטר שוער נבחרת אנגליה וג'ונתן טאה מגן לברקוזן ונבחרת גרמניה. ג'אקה הסביר בחשבון הטוויטר שלו את בחירתו להצטרף לפרויקט החשוב, "סרטן השד היא מחלה נוראית שמשפיע על משפחות שלמות. לא רק נשים – אלא ילדיהם, בעליהם וההורים שלהן. כדי להילחם במחלה הנוראית הזאת נדרשים כוחות אדירים והמון אומץ בלי להתייאש. לכן אני אלבש בגאווה את הרוח הלוחמת שלהן על הנעליים שלי"

 

בקבוצת הכדורגל מונפלייה הצרפתית הודיעו שיצטרפו לקמפיין שנושא את השם "הורד הוורוד" ובמשחק שיתקיים ב-15 באוקטובר ישחקו קבוצות הגברים והנשים של המועדון מול קבוצות ניס וגנגאן כאשר מדי הקבוצה יוחלפו מהכחול המסורתי לוורוד הסמלי. לקראת השקת הקמפיין, הצטלמו שחקני שתי הקבוצות כאשר הקפטנים של קבוצת הנשים והגברים מחזיקים את החולצה הוורדה שקבוצתם תלבש במשחקיה בשבוע הבא.

קבוצה צרפתית נוספת שהחליטה להצטרף למאבק היא אולימפיק מארסיי, ממועדוני הפאר של צרפת. המועדון שנחשב מהבכירים בצרפת, יצא בקמפיין "שליטה בחזה" שבו כוכבי הכדורגל והתקשורת הצרפתית צריכים לעמוד באתגר הקפצת הכדור על החזה ולתייג את הביצוע בטוייטר תחת ההאשטג #controledelapoitrine. מטרת הפרויקט היא לעודד נשים לעבור בדיקה בחינם כדי לתת אבחון וטיפול מוקדם למחלה. בהצהרה רשמית של המועדון נכתב "כאשר אנו עוסקים בכדורגל ובריאות, אנו רוצים להזכיר שהבדיקות הרפואיות של הפרויקט 'שליטה בחזה' היא בחינם בגלל שהיא מצילה חיים. הארגון "ורד אוקטובר" מזמין את כל הנשים בצרפת בין הגילאים 50-74 לנצל את הבדיקות ללא תשלום שיתקיימו במהלך חודש אוקטובר".

הבחירה של שחקני הכדורגל האירופאי מצטרפת לתופעה רווחת יותר שמקורה בארה"ב, שם המודעת החברתית היא גדולה יותר וקבוצות הספורט תופסות עמדה אקטיבית יותר בעיצוב התודעה החברתית סביבן. גם השנה כדורגל הנשים האמריקאי ממשיך במאבק בסרטן השד, כאשר הפעם קבוצת אורלנו פרייד, מהקבוצות הטובות בליגה האמריקאית מציגה סרטון מעורר השראה על המאבק מול סרטן השד, בתוספת לתמיכה של המועדון בארגון המגייס כספים למציאת תרופה למחלה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!