דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

המזרח התיכון / הכוחות הכורדים בסוריה: א-רקה שוחררה משלטון דאע"ש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, בהנהגת הכורדים, הודיעו היום (ב') כי השתלטו באופן סופי על העיר, שהפכה מאז כיבושה ב-2014 לבירה בפועל של דאע"ש | מדובר במכה קשה לארגון הרצחני, שאיבד לאחרונה את רוב שטחיו בסוריה ובעיראק

חייל מכוחות מ-SDF מנופף בדגל כורדי בבניין בעיר א-רקה לאחר קרב עם כוחות דאע"ש (צילום: Syrian Democratic Forces via AP)
חייל מכוחות מ-SDF מנופף בדגל כורדי בבניין בעיר א-רקה לאחר קרב עם כוחות דאע"ש (צילום: Syrian Democratic Forces via AP)

מפקד בכוחות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, בהנהגת הכורדים, הנלחם בכוחות דאע"ש בסוריה, אמר היום לסוכנות הידיעות איי.פי., כי העיר א-רקה שוחררה משלטון הארגון הרצחני וכי אנשיו עוסקים בפינוי העיר ממוקשים ומתאים רדומים של דאע"ש. בריגדיר גנרל טלאל סילו, אמר כי לא מתקיימים יותר עימותים בתוך העיר עצמה. הוא הוסיף כי הצהרה רשמית תפורסם בקרוב, כיאה "לנפילת בירת הטרור".

עשרות לוחמי דאע"ש, שסירבו להיכנע, התבצרו באצטדיון א-רקה, המעוז האחרון של הארגון בעיר שנודע לשמצה בשל השימוש שנעשה בו כבית כלא ומתקן אימונים. נכון לשעה זו לא ברור אם הלוחמים עדיין מתבצרים במקום, תושבי האזור דיווחו כי הכוחות הכורדיים הניפו כבר את דגלם באצטדיון.

מוקדם יותר דווח כי בית החולים בא-רקה, שהארגון הפך למפקדה, פונה מהלוחמים שהתבצרו בו. דובר הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מוסטפה באלי אמר שבקרב נהרגו 22 לוחמי דאע"ש. אתמול השתלטו הכוחות גם על הכיכר המרכזית בעיר, שבה ביצע הארגון הוצאות להורג.

ארגון צדקה בינלאומי מסר כי עשרות אלפי בני אדם, שנמלטו מא-רקה, זקוקים באופן נואש לסיוע הומניטרי וכי "מחנות הפליטים על סף פיצוץ". ההצהרה של ארגון "הצילו את הילדים" היום, פורסמה במקביל לדיווחים על שחרור א-רקה. העיר ספגה הרס משמעותי מאז תחילת המתקפה על נוכחות דאע"ש באזור בתחילת יוני. על פי סוכנות הידיעות AFP, בקרב לשחרור העיר נהרגו 3,250 בני אדם, מתוכם 1,130 אזרחים.

על פי ההודעה, כ-270 אלף בני אדם שנמלטו מהעיר בזמן הלחימה, זקוקים עדיין לסיוע דחוף. לאור מימדי החורבן המדווחים בתוך העיר ובסביבתה, מרבית המשפחות נותרו ללא בית לחזור אליו ועשויים להישאר במחנות הפליטים עוד שנים רבות.

העיר א-רקה נכבשה על ידי דאע"ש בשנת 2014 והפכה ל"בירה" בפועל של הח'ליפות עליה הכריז. אחרי שדחקו ממנה את המורדים הסוריים, הפכה העיר לבסיס שממנו יוצאים פיגועים והתקפות טרור במערב. אובדן א-רקה הוא מכה קשה לארגון. הוא מגיע יומיים לאחר שכוחות משטר אסד השתלטו מחדש על העיר מיאדין בדיר א-זור. באחרונה איבד דאעש את רוב שטחיו בסוריה ובעיראק. בחודש יולי לוחמיו איבדו את השליטה גם במוסול בעיראק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!