דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / ההפקרות נמשכת: 9 תאונות עבודה קשות ביומיים ברחבי הארץ

בטירת הכרמל, מודיעין עלית, ירושלים, תל אביב, מושב שדה משה, רגבה, ראשון לציון, רמת השרון ורמות מנשה | תשע פועלים, תשע משפחות, תשע תאונות מיותרות

תאונת עבודה במגרסת חצת בהר המונוחות (צילום: דוברות מד"א )
תאונת עבודה במגרסת חצת בהר המונוחות (צילום: דוברות מד"א )
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לא פחות מתשע תאונות עבודה התרחשו ביומיים האחרונים, רובן בענף הבניין. תשעת  העובדים שנפגעו פונו לבתי החולים במצבים המוגדרים בין בינוני לקשה, חלקם עדיין בסכנת חיים ולחלקם ייגרם נזק לצמיתות. נזכיר, כי על אף שכמחצית מההרוגים והפצועים בתאונות עבודה נפגעים בענף הבניין, רק 18 מפקחים במשרד העבודה והרווחה אמונים על כ-13 אלף אתרי הבניה בישראל. רוב המפקחים מתניידים בין אתרי הבנייה ללא רכב צמוד.

אתמול (חמישי) בשעה 08:41, דווח למד"א על עובד כבן 35 שנפגע מחפץ כבד שנפל באתר בניה בטירת כרמל. הוא פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון.

תאונת עבודה במגרסת חצץ בהר המנוחות בירושלים (צילום: דוברות מד"א )
תאונת עבודה במגרסת חצץ בהר המנוחות בירושלים (צילום: דוברות מד"א )

בבוקר נפל עובד כבן 60 מסולם בגובה כשלושה מטרים, במהלך התקנת מזגן במודיעין עילית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לעובד טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים תל השומר, כשהוא במצב קשה עם חבלת ראש והוא מורדם ומונשם.

בסביבות השעה 10:10, נפל פועל בן 25 מגובה במושב שדה משה. צוות מד"א העניק לו טיפול ופינה אותו באמצעות מסוק מד"א לבית חולים סורוקה כשהוא במצב בינוני.

בצהריים נפל עובד כבן 40 מפיגום בגובה של כארבעה מטרים באתר בניה ברחוב שפ"ר בתל אביב. העובד פונה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב, כשהוא במצב בינוני עם חבלות ופציעות בפלג גופו העליון.

עוד בצהריים דווח על עובד כבן 30 שנפצע ברגבה. על פי מידע מאיחוד ההצלה, הוא סובל מחבלות ופציעות בגפיים בעקבות דלת ברזל שנסגרה על ידו וגרמה לו לקטיעה מלאה של אצבעותיו. העובד פונה לבית החולים נהריה עם חבלה קשה בגפיים.

בסביבות השעה 15:00 אירעה תאונה קשה בירושלים, כשידו של עובד כבן 30 נתפסה במגרסת חצץ באתר הר המנוחות בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו מצאו את העובד הפצוע בהכרה, ובבית החולים נאבקו במהלך הלילה בניסיון להציל את ידו הקטועה.

ביום רביעי בשעה 17:43 התקבל דיווח במד"א על עובד כבן 43, שנפל מפיגום באתר בנייה ברחוב גלוסקא בראשון לציון ופונה לבית החולים אסף הרופא, כשהוא במצב בינוני עם חבלה בחזה.

באותו בוקר, במרחק של דקות, הגיעו למד"א 2 דיווחים על פועלים שנפגעו בזמן עבודתם – פועל כבן 34 שנפגע מטרקטור באתר בניה, ברחוב אוורבוך ברמת השרון ופונה לבית החולים השרון במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון. דקות לאחר מכן, עובד נפל מגובה של כשבעה מטרים ברמות מנשה, סמוך לבריכת היישוב. הפצוע, כבן 40, פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלה בפנים לאחר שנפל מגובה של כשבעה מטרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!