דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המזרח התיכון

המזרח התיכון / מצרים: לפחות 58 שוטרים נהרגו בפשיטה על מסתור של חמושים

כוח המשטרה שהגיעה לאתר, כ-300 ק"מ דרום-מערבית לקהיר, נתקל באש מצד החמושים ובמטעני צד | זוהי ההתנגשות הקטלנית ביותר של כוחות ביטחון מצריים עם ארגון טרור מאז יולי 2015 | נתניהו: "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע"

קהל מתאבלים נושא את ארונו של אחד מקציני המשטרה שנהרגו באירוע במחוז ג'יזה במרים, 21.10.2017. (צילום: AP Photo/Alaa Elkassas)
קהל מתאבלים נושא את ארונו של אחד מקציני המשטרה שנהרגו באירוע במחוז ג'יזה במרים, 21.10.2017. (צילום: AP Photo/Alaa Elkassas)
אוריאל לוי

לפחות 58 שוטרים מצרים, ביניהם 20 קצינים, נהרגו בפשיטה משטרתית כושלת על בסיס של ארגון טרור ג'יהאדיסטי. הפשיטה שהפכה למרחץ דמים התרחשה בשישי בלילה במחוז גיזה, דרום-מערבית לקהיר, כך דיווחו רשויות המדינה. מדובר בהתנגשות הקטלנית ביותר של כוחות ביטחון מצריים מאז יולי 2015.

לפי מקורות במערכת הביטחון המצרית, הכוחות שהשתתפו בפשיטה התקרבו לאתר שבו על פי החשד הסתתרו חברים בתנועה הסלפית "חסם" (חרכת סאעד מסר) באזור נווה המדבר בחריה, כ-300 ק"מ דרום-מערבית לבירה קהיר. לפי מקור במחוז גיזה, בעת ששיירה משטרתית של חמישה כלי רכב התקרבה לאתר, החמושים פתחו באש באמצעות טילים נגד טנקים והפעילו מטעני צד. גורמים אחרים טענו שהחיילים הם שפתחו במתקפה אולם התחמושת שלהם אזלה והפשיטה שלהם כשלה, ושאחדים מהם נלקחו כשבויים במחנה לפני שנהרגו.

בהצהרת משרד הפנים המצרי נכתב כי 16 שוטרים נהרגו ו-13 נפצעו, ולא כחמישים כפי שדווח. עוד נמסר מטעם משרד הפנים כי 15 חשודים בטרור נהרגו או נפצעו בשעות הקרב בשטחים המדבריים במערב מצרים, במהלך פשיטה משטרתית על המחנה בו שהו. על פי ההודעה, הג'יהאדיסטים הפצועים פונו על ידי אנשי ארגונם ולאחר מכן נמלטו החמושים מהאזור. בטלוויזיה הממלכתית דווח כי בשעות שלאחר הלחימה המשיך המבצע לאיתור הלוחמים הג'יהאדיסטים, וכי הצבא הרגלי המצרי נעזר גם במסוקים ומטוסים צבאיים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה בחריפות את המתקפה וכינה אותה "פיגוע קשה". בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב כי ישראל "מוסרת את תנחומיה לנשיא א-סיסי ולעם המצרי ושולחת איחולי החלמה לפצועים. אין כל הבדל בין הטרור הפוגע במצרים לבין הטרור הפוגע במדינות אחרות. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד." ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מסרה אף היא את תנחומיה לעם המצרי.

ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הקשה באלואחאת שבמצרים, מוסרת את תנחומי העם בישראל לנשיא א-סיסי ולעם המצרי ושולחת איחולי…

Posted by ‎ראש ממשלת ישראל‎ on Saturday, October 21, 2017

ארגוני ג'יהאד ביצעו בשנים האחרונות מספר פיגועים בולטים נגד מטרות במצרים, ובמיוחד נגד אוכלוסיית הנוצרים הקופטים ונגד כוחות הביטחון. ממשלת מצרים האשימה את חסם בהיותה הזרוע הצבאית של האחים המוסלמים, שהוצאו מחוץ לחוק ב-2013. בארגון האחים המוסלמים מכחישים את ההאשמות.

ממשלת מצרים מצהירה על הריגתם של עשרות ג'יהאדיסטים מידי חודש, ומודיעה חדשות לבקרים כי כוחותיה קרובים לחיסול ההתקוממות. אך המלחמה בסיני, הגולשת לתוך מצרים, נמשכת מזה למעלה משבע שנים.

מחוז סיני של דאע"ש או בשמו הקודם אנצאר בית אל-מקדִס (נאמני ירושלים), הוא ארגון טרור סלפי נוסף הפועל במדינה. הארגון הוקם לאחר הפלת משטרו של חוסני מובראק, בפברואר 2011. מייסדי הארגון הם בדואים מצפון סיני ופלסטינים. בגלגולו הקודם, לפני שחבר לדאע"ש, פעל אנצאר בית אל-מקדִס בעיקר נגד ישראל והיה אחראי בין היתר לפיגוע בכביש 12, באוגוסט 2011, בו נרצחו שישה אזרחים ישראלים ושני אנשי כוחות הביטחון. לפני שבוע שיגר הארגון רקטות לעבר שטחה של ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!