דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמזון

בעולם / עובדי אמזון באירופה פתחו בשביתה ביום הקניות הגדול בעולם

עובדי מרכזי חלוקה של אמזון בגרמניה ואיטליה פתחו בשביתה במחאה על תנאי השכר שלהם | באיטליה אף נשמעו טענות על בעיות בריאות שנגרמות לעובדים עקב עבודתם | באמזון מבטיחים שהשביתה לא תפגע בבלאק פריידי

עובדי אמזון בגרמניה מפגינים מול אמאזון בבלאק פריידי במחאה על תנאי העבודה, 24 בנובמבר (צילום: Sebastian Willnow/dpa via AP)
עובדי אמזון בגרמניה מפגינים מול אמאזון בבלאק פריידי במחאה על תנאי העבודה, 24 בנובמבר (צילום: Sebastian Willnow/dpa via AP)

עובדים בכשישה מרכזי חלוקה של חברת אמזון בגרמניה ואחד באיטליה הכריזו על שביתה אתמול (שישי) ועזבו את המרכזים, במחאה שתוכננה דווקא ביום הקניות הגדול "בלאק פרידיי". השובתים דורשים העלאה בשכרם בענקית הקמעונאות האמריקאית.

בגרמניה, דובר איגוד העובדים Ver.di, תומאס ווס, אמר כי כ-2,500 עובדים הצטרפו לשביתה במרכזי החלוקה של אמזון בלייפציג, ריינברג, באד הרספלד, קובלנץ ונוספים. במחסן באזור פיאצ'נצה שבצפון איטליה עזבו מספר עובדים את המקום בדרישה ל"שכר הולם".

ארגון העובדים הגרמני מוביל מחאה החל מ-2013 להעלאת השכר לכ-12 אלף עובדים בגרמניה בטענה כי עובדי אמזון מקבלים שכר נמוך יותר מעובדים אחרים בתחומי הקמעונאות. אמזון טוענת כי מרכזי החלוקה של בגרמניה הם מרכזים לוגיסטיים ושהעובדים בהם מקבלים משכורות גבוהות יחסית לתעשיה.

אמזון גרמניה הגנה על עמדתה ומסרה כי היא "מעסיק הוגן ואחראי" שמספק "משרות מבוקשות".

"השביתה לא תשפיע עלינו ונמשיך לעמוד בהבטחות שלנו ללקוחות שלנו, כיוון שרוב העובדים שלנו ממשיכים בעבודתם כרגיל" נמסר מהחברה לסוכנות הידיעות AP.

באיטליה, השביתה בת היום האחד, קיבלה חיזוק מאחד ממנהיגי ארגוני הגג של העובדים ה-UIL, כרמלו ברבגאלו, שאמר כי  לשביתה "ערך סימבולי עצום כי ברור שקידמה, חדשנות ומודרניות לא יכולים לבוא על חשבון העובדים והאינטרסים שלהם."

עובדי אמזון בגרמניה מפגינים מול מרכז חלוקה של אמזון בבלאק פריידי במחאה על תנאי העבודה, היום 24 בנובמבר (צילום: Sebastian Willnow/dpa via AP)
עובדי אמזון בגרמניה מפגינים מול מרכז חלוקה של אמזון בבלאק פריידי במחאה על תנאי העבודה, היום 24 בנובמבר (צילום: Sebastian Willnow/dpa via AP)

מנהיגת ארגון העובדים האיטלקי ה-CISL, אנה-מריה פורלן, קראה לאמזון לעבוד יחד עם האיגודים כדי להשיג "יחסי עבודה טובים, ביטחון תעסוקתי ושכר הולם".

רק העובדים הקבועים שבמתקן של אמזון שליד פיאצ'נצה נקראו להצטרף לשביתה. האיגודים המליצו לעובדים שנמצאים בחוזה קצר טווח ועובדים זמניים אחרים להשאר בעבודה כדי שלא יסתכנו בלאבד עבודות עתידיות במקום.

באמזון אומרים כי הם יצרו 2,000 מקומות עבודה באיטליה, מדינה בה אחוזי אבטלה גבוהים במיוחד. מנהל משאבי האנוש של המתקן של אמזון באיטליה, סלבאטור איוריו, אמר בראיון בטלוויזיה כי למרות השביתה המתקן ממשיך לפעול וכי הם שומרים על "המחויבות שלנו ללקוחות". כאשר נשאל על תלונות ארגון העובדים על כך שעובדים במקום נדרשו לבצע פעולות פיזיות חוזרות עד כדי שסבלו מבעיות בריאותיות אמר איוריו כי החברה "מבצעת איזונים" בתפקידים במתקן כדי למנוע בעיות שכאלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!