דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עיצומי רשות המעברים: העובדים ימנעו כניסת 70,000 עובדים פלסטינים

לאחר 3 ימים של חסימת מעברי סחורות ליו"ש ולעזה, החל מיום א' הקרוב ייסגרו גם המעברים הרגליים לפלסטינים העובדים בישראל | העובדים דורשים להיכלל בהסכם הקיבוצי של משרד הביטחון | יו"ר ועד הפעולה שרון ברוך: "העובדים נחושים במאבקם לתנאי העסקה אשר יכבדו אותם ואת מלאכתם"

מעבר שער אפרים מושבת, נובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
מעבר שער אפרים מושבת, נובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון מחריפים את הצעדים הארגוניים בהם החלו ביום שלישי השבוע, במסגרת המאבק להכללתם בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון. מתחילת השבוע הבא ייסגרו כל מעברי הולכי הרגל באזורי רצועת עזה ויהודה ושומרון, ותימנע כניסתם של כ-70 אלף עובדים אל תוך תחומי ישראל. במקביל ימשיכו להיות סגורים לחלוטין כל מעברי הסחורות באזורים אלו, כולל המעברים ארז וכרם שלום.  יודגש כי חסימות המעברים לא חלות על מעבר של ציוד וסיוע הומניטרי.

הצעדים הארגוניים ננקטים על רקע מבוי סתום במו"מ להכללת עשרות עובדי הרשות בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון היומיומית בה הם נמצאים. מההסתדרות נמסר כי לאחרונה נסוגו נציגי המדינה מהסכמות ביניים שהושגו בין הצדדים. עוד נמסר כי במידה ולא יימצא פתרון למשבר, בכוונת ההסתדרות וועד עובדי הרשות להחריף עוד יותר את הצעדים הארגוניים בהמשך השבוע הבא.

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך, מסר כי "עובדי רשות המעברים נחושים במאבקם לתנאי העסקה אשר יכבדו אותם ואת מלאכתם. הצעדים שלנו יימשכו ויוחרפו עד אשר המו"מ בין הצדדים יימשך באופן ענייני בהתאם לסיכומים אשר הושגו עד כה". יו"ר ועד משרד הביטחון, איקו חסון, הוסיף כי ״אנו נאבקים למען הצטרפות עובדי המעברים למשפחת משרד הביטחון ולהסכם הקיבוצי של עובדי המשרד. אני קורא לנציגי האוצר להתעשת לחזור לשולחן הדיונים במהרה לפני החרפה נוספת במשבר".

מעבר ריחן מושבת, במסגרת הצעדים הארגוניים של עובדי רשות המעברים, 29 בנובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
מעבר ריחן מושבת, במסגרת הצעדים הארגוניים של עובדי רשות המעברים, 29 בנובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)

 

מנהלת המעברים היבשתיים הוקמה בשנת 2005, במטרה לאזרח את המעברים בין ישראל לרשות הפלסטינית. ב-2009 קיבלה מעמד של יחידת סמך במשרד הביטחון ושמה שונה לרשות המעברים היבשתיים. היא מפעילה כיום 15 מעברים ובראשה עומד תא"ל (מיל') כמיל אבו רוקון הכפוף ישירות למנכ"ל משרד הביטחון. כ-90 עובדי הרשות מועסקים במסגרת חוזים אישיים שלא התעדכנו במהלך העשור האחרון.

ממשרד הבטחון נמסר בחמישי בתגובה לעיצומים: "הנהלת המשרד ורשות המעברים מקיימות למעלה משנה מו"מ מול הממונה על השכר באוצר, בנוגע לעיגון זכויות עובדי רשות המעברים הפועלים ימים כלילות תחת סיכון. המגעים מתנהלים בתיאום, גיבוי והובלה מלאה של ההסתדרות. לאורך כל הדרך, גילו עובדי רשות המעברים איפוק ואחריות וזאת לאור האופי הביטחוני היחודי של המעברים. לאור הגעת המו"מ עם האוצר למבוי סתום, החליטו עובדי המעברים, בגיבוי מלא של ההסתדרות, לנקוט בצעדי מחאה הדרגתיים.

"מערכת הביטחון פועלת לשימור המענה הבסיסי לצרכים האזרחיים וההומניטאריים הנוגעים לפעילות במעברים באיו"ש וברצועת עזה, ובמקביל בוחנת דרכים להשבת הפעילות במעברים לשגרה בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!