דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי רשות המעברים במאבק: ימנעו כניסת 70,000 עובדים פלסטינים

עובדי רשות המעברים דורשים הכללתם בהסכם הקיבוצי של משרד הביטחון | נשיאת בין הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הורתה על ביטול העיצומים בארבעה מ-16 מחסומים, בשל "התכנות גובהה להדרדרות בטחונית", עד לדיון שיתקיים באולמה הבוקר

מעבר שער אפרים מושבת, נובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
מעבר שער אפרים מושבת, נובמבר 2017. (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מחריפים הצעדים הארגוניים של עובדי רשות המעברים במשרד הביטחון: היום (ראשון) ייסגרו כל מעברי הולכי הרגל באזורי רצועת עזה ויהודה ושומרון, ותימנע כניסתם של כ-70 אלף עובדים אל תוך תחומי ישראל. במקביל ימשיכו להיות סגורים לחלוטין כל מעברי הסחורות באזורים אלו, כולל המעברים ארז וכרם שלום. ודגש כי חסימות המעברים לא חלות על מעבר של ציוד וסיוע הומניטרי.

הבוקר, בשעה 5:30 הועברה בקשה בהולה על ידי משרד הביטחון לנשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אפרת לקסר. בשעה 6:15 הוציאה הנשיאה צו מניעה דחוף למניעת העיצומים בארבעה מ-16 המחסומים שבהם מתוכננים העיצומים. בהחלטת השופטת נכתב כי צו המניעה ניתן בשל הערכת משרד הביטחון כי יש "התכנות גבוהה" כי העיצומים ומניעת המעבר במחסומים, יביאו ל"הדרדרות בטחונית". צו המניעה הדחוף ניתן עד לדיון שיתקיים הבוקר באולמה של הנשיאה לקסר.

במסגרת השביתה תמנע כאמור כניסתם של עשרות אלפי עובדים, דבר שעשוי להשפיע אל אלפי מקומות עבודה ברחבי הארץ. ממועצה אזורית מטה בנימין נמסר לתושבים כי "אם השביתה לא תבוטל במהלך הלילה קיים חשש לשיבושים כבדים מחר בבוקר".

הצעדים הארגוניים ננקטים על רקע מבוי סתום במו"מ להכללת עשרות עובדי הרשות בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון היומיומית בה הם נמצאים. מההסתדרות נמסר כי לאחרונה נסוגו נציגי המדינה מהסכמות ביניים שהושגו בין הצדדים. עוד נמסר כי במידה ולא יימצא פתרון למשבר, בכוונת ההסתדרות וועד עובדי הרשות להחריף עוד יותר את הצעדים הארגוניים בהמשך השבוע הבא.

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך, מסר: "אנו נחושים במאבקנו לתנאי העסקה אשר יכבדו אותנו ואת מלאכתנו. הצעדים שלנו יימשכו ויוחרפו עד אשר המו"מ בין הצדדים יימשך באופן ענייני בהתאם לסיכומים אשר הושגו עד כה".

יו"ר ועד משרד הביטחון, איקו חסון, הוסיף: ״אנו נאבקים למען הצטרפות עובדי המעברים למשפחת משרד הביטחון ולהסכם הקיבוצי של עובדי המשרד. אני קורא לנציגי האוצר להתעשת לחזור לשולחן הדיונים במהרה לפני החרפה נוספת במשבר".

מנהלת המעברים היבשתיים הוקמה בשנת 2005, במטרה לאזרח את המעברים בין ישראל לרשות הפלסטינית. ב-2009 קיבלה מעמד של יחידת סמך במשרד הביטחון ושמה שונה לרשות המעברים היבשתיים. היא מפעילה כיום 15 מעברים ובראשה עומד תא"ל (מיל') כמיל אבו רוקון הכפוף ישירות למנכ"ל משרד הביטחון. כ-90 עובדי הרשות מועסקים במסגרת חוזים אישיים שלא התעדכנו במהלך העשור האחרון.

ממשרד הבטחון נמסר בחמישי בתגובה לעיצומים: "הנהלת המשרד ורשות המעברים מקיימות למעלה משנה מו"מ מול הממונה על השכר באוצר, בנוגע לעיגון זכויות עובדי רשות המעברים הפועלים ימים כלילות תחת סיכון. המגעים מתנהלים בתיאום, גיבוי והובלה מלאה של ההסתדרות. לאורך כל הדרך, גילו עובדי רשות המעברים איפוק ואחריות וזאת לאור האופי הביטחוני היחודי של המעברים. לאור הגעת המו"מ עם האוצר למבוי סתום, החליטו עובדי המעברים, בגיבוי מלא של ההסתדרות, לנקוט בצעדי מחאה הדרגתיים.

"מערכת הביטחון פועלת לשימור המענה הבסיסי לצרכים האזרחיים וההומניטאריים הנוגעים לפעילות במעברים באיו"ש וברצועת עזה, ובמקביל בוחנת דרכים להשבת הפעילות במעברים לשגרה בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!