דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

משפט ופלילים / תביעה אזרחית נגד סמפכ"ל המשטרה לשעבר בגין הטרדה מינית

את התביעה בגין נזק נפשי ופיזי שנגרם לה ע"י ניסים מור, הגישה קצינת משטרה, אחת משלוש המתלוננות נגדו | מור הורשע לפני כשנה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הטרדה מינית והפרת אמונים

סמפכ״ל המשטרה לשעבר ניסים מור (צילום ארכיון: אורי לנץ / פלאש 90).
סמפכ״ל המשטרה לשעבר ניסים מור (צילום ארכיון: אורי לנץ / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ארבעה חודשים לאחר שבית המשפט גזר את דינו של ניסים מור, סגן מפכ"ל המשטרה הקודם שהורשע בהטרדה מינית והפרת אמונים, הוגשה נגדו אתמול (רביעי) תביעה אזרחית על ידי אחת מהמתלוננות נגדו.

בתביעה אזרחית שהוגשה לבית המשפט השלום בבאר שבע, תובעת קצינת משטרה את הסמפכ"ל לשעבר בגין הטרדה מינית. התביעה, על סך 620 אלף שקלים, בגין נזק נפשי ופיזי הנגרם למתלוננת עקב עבירות מין שביצע בה מור, הוגשה לאחר הרשעתו של מור בפלילים.

כזכור, מור הורשע במסגרת הסדר טיעון שנחתם לפני כשנה, בעבירות של הטרדה מינית והפרת אמונים. באפריל האחרון ניתן בבית משפט השלום בבאר שבע גזר דינו – ארבעה חודשי מאסר על תנאי, ופיצוי בסך כולל של 30,000 שקלים לשלוש המתלוננות נגדו.

לפי כתב התביעה, שהוגש על ידי אחת המתלוננות בתיק הפלילי, בזמן שמור שימש כסמפכ"ל המשטרה והמתלוננת שירתה במשטרה, במהלך תקופה שארכה כחצי שנה עד לתחילת 2015, נהג מור לשלוח למתלוננת הודעות בעלות תוכן מיני, להזמין אותה להיפגש עימו, ולהציע לה שוב ושוב הצעות בעלות אופי מיני מובהק, הכל תוך כדי ניצול יחסי מרות.

כתב התביעה מפרט מקרה שאירע בשנת 2014, אז ביקש מור מהמתלוננת להיפגש עמה בתחנת הדלק ביד מרדכי. כשהגיעה, ואחרי שהסיר מרכבו את לוחית הזיהוי המשטרתית ואת מדיו, ביקש מור מהמתלוננת להיכנס לרכבו, ואז תקף אותה מינית.

כעת תובעת המתלוננת קבלת פיצויים בגין נזקים רפואיים ונפשיים שנגרמו לה לטענתה עקב מעשיו של מור. הפיצוים כוללים הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, ועוד, ומגיעים לסכום של 62,000 ש"ח. נזכיר כי הפיצויים שנפסקו לכל מתלוננת בסיום ההליך הפלילי היו 10,000 ש"ח בלבד, וזאת על אף הרשעתו של מור.

במהלך משפטו הפלילי, לפני קבלת גזר הדין, אמר מור בבית המשפט: "אני כשלתי ברגעים של חולשה אנושית. לא הייתה לי כוונה של זדון לפגוע. אני מתנצל בפני כל מי שמרגיש שפגעתי, שוטרים, משפחה, משפחות השכולות, על כך שאכזבתי".

עו"ד יונית נחום המייצגת את הקצינה המתלוננת: "מצער שאדם אשר היה בתפקיד השני בחשיבותו במשטרת ישראל, תיכנן וביצע הטרדות מיניות ממושכות במרשתי תוך ניצול מרותו מחד וחולשתה מנגד. כולי תקווה כי המשטרה – הגוף האמון על אכיפת החוק, תמשיך להוקיע מקרבה את אלו שסרחו וכי מרשתי תזכה לפיצוי הולם אשר יאפשר לה לפתוח דף חדש בחייה עם הפנים קדימה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!