דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

משפט ופלילים / כתב אישום: הכניסו 750 אלף ש"ח מהפעלת בתי בושת בי-ם

מיכאל תורג'מן ושי דאודי מואשמים כי הפעילו שישה בתי בושת בדירות שכורות בירושלים ו"חיו על רווחי אדם העוסק בזנות" | עוד נטען כי שני נאשמים נוספים שכנעו אשה שחיפשה עבודה בניקיון לתת שירותי זנות

שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד מיכאל תורג'מן ושי דאודי, שהפעילו שישה בתי בושת במספר דירות שכורות בירושלים. בכתב אישום שהוגש אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים מואשמים השניים בשורה ארוכה של עבירות, ביניהן סרסרות למעשי זנות, פרסום שירותי זנות, החזקת מקום לצורכי זנות, וניסיון הבאת אדם לידי זנות. מלבד תורג'מן (50), תושב ירושלים, ודאודי (33), תושב מעלה אדומים, כולל כתב האישום שני נאשמים נוספים, המואשמים בכך שהדיחו אישה שפנתה אליהם בחיפוש אחר עבודת נקיון לעסוק בזנות, ולקחו לכיסם חלק מהכסף שהרוויחה ממתן שירותי הזנות.

לפי הפרקליטות, תורג'מן ודאודי "חיו על רווחי אדם העוסק בזנות וקיבלו ביודעין סכומי כסף שניתנו בעד מעשי זנות". מכתב האישום עולה כי בין השנים 2015-2017 הפעילו תורג'מן ודאודי שישה בתי בושת שפעלו בדירות שכורות במקומות שונים בירושלים. על מנת להגדיל את רווחיהם, פרסמו תורג'מן באתר "סקס אדיר" את הדירות בהם הפעילו את בתי הבושת לצורך גיוס נשים נוספות שיבואו לעבוד עבורם, ואף פנו באופן פרטי לנשים שונות שפרסמו את עצמן באתר. במהלך תקופת פעילותם שלשלו השניים לכיסם סכום של כ-750 אלף ש"ח.

כתב האישום מפרט את הדרך בה התנהלו השניים מול אישה אחת שעבדה עבורם במתן שירותי זנות. השניים נהגו לאסוף את האישה מהתחנה המרכזית בירושלים ולהביא אותה לאחת הדירות שניהלו, על מנת שתספק בה שירותי מין. הם נהגו לקבוע עבורה מתי היא רשאית לסיים את יום העבודה, ובסיום עבודתה היו לוקחים ממנה לכיסם שליש מהכסף אותו הרוויחה. מאישה אחרת הם גבו מחצת מהכספים שקיבלה.

יש לציין כי על פי החוק הישראלי, סרסרות, ובתוך כך קבלת כסף שניתן עבור מעשה זנות, הינה בלתי חוקית. גם החזקת או השכרת מקום לשם זנות, הבאת אדם לידי עיסוק בזנות, ופרסום זנות – מהווים עבירה על החוק.

בפרשה מואשמים גם נאשם ונאשמת נוספים. לפי כתב האישום, הנאשם פנה לאישה שחיפשה עבודת נקיון, והציע לה לעבוד אצל הנאשמת, על אף שידע שהנאשמת תציע לאישה עבודה בזנות ולא עבודה בנקיון. לאחר מכן, פנתה הנאשמת אל האישה, הציעה לה עבודת נקיון, ואז נפגשה עמה. כשהשתיים נפגשו, הנאשמת הציעה לאישה לעבוד בזנות במקום בנקיון, והבטיחה לה שמדובר ב"כסף טוב". הנאשמת הציעה לאישה שהיא תפנה אליה לקוחות, ובתמורה האישה תעביר לה חצי מהכסף אותו תרוויח. במשך מספר חודשים הפנתה הנאשמת צרכני זנות לדירה בה שוכנה האישה, דירה שנמצאת בבעלותם של תורג'מן ודאודי. במהלך התקופה הזאת, שליש מהכסף אותו הרוויחה הועבר לתורג'מן ודאודי, ושליש נוסף לנאשמת.

בנוסף לעבירות אלה, דאודי מואשם גם בתקיפת שוטר. לפי כתב האישום, בינואר האחרון הגיע שוטר סמוי לאחד מבתי הבושת שניהלו דאודי ותורג'מן. כאשר זיהה במקום את דאודי, השוטר הזדהה בפניו, ודאודי החל להימלט מהמקום ברכבו. השוטר נסע אחריו, כאשר בשלב מסויים במרדף דאודי תקף את השוטר בצורה ישירה והכה אותו.

הצעת החוק הממשלתית להפללת לקוחות זנות עדיין לא הוגשה

בשנת 2016 פורסם הסקר הלאומי של משרד הרווחה והמשרד לבטחון פנים על תופעת הזנות בישראל. הסקר אמד את מספר הנמצאות בזנות על מספר הנע בין 11,000-12,000 נשים. מתוכם, כ-95% הן נשים וכ-5% הם גברים. עוד מצא הסקר כי בין 1,000-1,200 מהנשים הנמצאות בזנות הנן קטינות – כ-11%. אולם, ארגונים חברתיים שונים המסייעים לנשים הנמצאות בזנות מתריעים כי קיים קשוי לאמוד בצורה מדוייקת את מספר הנשים בזנות, הן הנשים הישראליות והן נשים שאינן אזרחיות המדינה.

ביולי האחרון, אושרו בקריאה טרומית בכנסת שתי הצעות חוק שעוסקות במאבק בזנות, ומתמקדות בהפללת לקוחות זנות ושיקום נשים בזנות. הצעת חוק איסור צריכת זנות ומתן סיוע לשורדות זנות, של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), והצעת חוק המאבק הלאומי בצריכת זנות ומתן סיוע לשורדות זנות, של ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) וחברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון (מרצ). שתי ההצעות זכו לתמיכה של חברי כנסת רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית. בתגובה, הודיעה שרת המשפטים שקד (הבית היהודי) כי תגבש הצעת חוק ממשלתית להפללת לקוחות זנות. הצעת חוק זו טרם הונחה על שולחן הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!