דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

הצהרת טראמפ / עימותים אלימים בגדה ובגבול עזה, הפרות סדר במזרח ירושלים

מאות פלסטינים מפגינים בשטחי יהודה ושומרון במחאה על ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל | במזרח העיר התעמתו עשרות מפגינים עם המשטרה | בגבול עזה מפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות | מתאם הפעולות בשטחים לתושבי עזה: "פעילי טרור חסרי אחריות גוררים אתכם להסלמה לפני החורף"

הפרות סדר בבית לחם. בשבוע שעבר (צילום: וויסאם חשלמון).
הפרות סדר בבית לחם. בשבוע שעבר (צילום: וויסאם חשלמון).

התחדשו העימותים בין מפגינים פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, במזרח ירושלים וסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה, במחאה על הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בדבר הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל. דובר צה"ל דיווח כי בשעות בשעות האחרונות התפתחו הפרות סדר אלימות בכעשרים  מוקדים ביהודה ושומרון ובעזה.

במרחב יהודה ושומרון מפגינים כ-600 פלסטינים, שמבעירים צמיגים, משליכים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב. המוקדים המרכזיים בהם מתקיימות הפרות הסדר הם קבר רחל וטול כרם. כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות במוקדים המרכזיים על מנת לפזר את ההתקהלויות. עד כה נעצר מפר סדר אחד ונפצעו שלושה באורח קל.

פלסטינים מפגינים בשכם בעקבות הכרזת טראמפ אתמול (צילום: נאסר איסתאפח/ פלאש 90)
פלסטינים מפגינים בשכם בעקבות הכרזת טראמפ אתמול (צילום: נאסר איסתאפח/ פלאש 90)

ברצועת עזה מפגינים כ-450 פלסטינים בשמונה מוקדים לאורך הגדר, שמבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל.

במזרח ירושלים, עשרות צעירים שהגיעו בשעות הצהריים לרחוב צלאח א-דין, שם נמשכות הפרות הסדר לסירוגין. כמה עשרות צעירים יידו אבנים, השליכו חפצים לעבר השוטרים וחסמו הכביש. ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל מאבנים וחפצים שיודו לעברם. טופלו במקום.

 

המשטרה פיזרה את מפירי הסדר, ועצרה 13 חשודים שזוהו מיידים אבנים , משליכים חפצים ותוקפים את השוטרים. הכביש שנחסם על ידי מפירי הסדר נפתח לתנועה ורוב מפירי הסדר עזבו המקום. כרגע, שקט באזור. המשטרה הודיעה כי היא ממשיכה בהיערכות במקום ולא תאפשר "המשך הפרות סדר אלימות ופגיעה באזרחים ובאנשי כוחות הביטחון".

פלסטינים מפגינים בהר הבית בעקבות הכרזת טראמפ. 8 בדצמבר (צילום: סלימן חאדר/ פלאש 90)
פלסטינים מפגינים בהר הבית בעקבות הכרזת טראמפ. 8 בדצמבר (צילום: סלימן חאדר/ פלאש 90)

מוקדם יותר היום, הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, את חמאס: "…תתעוררו כי הזמן פועל לרעתכם". בפוסט שפורסם באלמונסק, עמוד הפייסבוק בערבית של מתפ"ש כתב מרדכי לתושבי עזה כי "פעילי טרור חסרי אחריות גוררים אתכם להסלמה לפני החורף, כשהמצוקות בעזה גואות".

"צה"ל הפגין איפוק נוכח ההפגנות והאירועים על גדר הביטחון ברצועה. נוסף לכך, נורו ביממה האחרונה מספר רקטות לישראל, אחת מהן לעבר העיר שדרות" כתב מרדכי, "אירועים חמורים ובלתי מקובלים אלה הובילו לתקיפות של צה"ל נגד יעדי טרור של חמאס. התקשורת הפלסטינית מדווחת על 4 פלסטינים שנהרגו, בהם פעילי חמאס, ונציין שאחד מהם, מאהר אל-עטאללה, בכלל מת מהתקף לב. המשך אירועי ירי יובילו לתגובה קשה וכואבת של צה"ל- אל תנסו לבדוק את עוצמתנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!