דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע

עומדים לצידם / ראשות וראשי ועדים קוראים לממשלה: התערבו במשבר בטבע

בעקבות ההודעה על פיטורי אלפי עובדים בטבע, ובהמשך להחלטת ההסתדרות להשבית את המשק ביום א', הביעו ראשי הוועדים תמיכה בעובדי החברה | יו"ר ועד עובדי חברת התרופות תרו, עדי חיון: "זו האחות הגדולה שלנו. אני קורא לכל הגורמים - לא לתת לזה לקרות"

עובדי פרטנר בסולידריות עם עובדי טבע (צילום: עמוד הפייסבוק של ועד עובדי פרטנר)
עובדי פרטנר בסולידריות עם עובדי טבע (צילום: עמוד הפייסבוק של ועד עובדי פרטנר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראשי ועדים גדולים במשק הביעו הבוקר סולידריות עם עובדי טבע שנמצאים בסכנת פיטורים לאחר שהנהלת החברה, בהובלת המנכ"ל החדש קאר שולץ, הודיעה כי בכוונתה לפטר למעלה מ-3,300 מעובדיה בישראל, זאת בהמשך להחלטת כלל מוסדות ההסתדרות לקיים ביום ראשון הקרוב שביתה ככלית במשק, במחאה על המהלך הדרמטי שיותיר אלפי משפחות ללא פרנסה.

"ריכזנו הבוקר את עובדי תרו עם שלטים, וכל אחד מהם הצטלם לתמיכה במאבק עובדי טבע", אמר יו"ר ועד עובדי חברת התרופות תרו עדי חיון. "זו האחות הגדולה שלנו. אני מאוד מוטרד ממה שקורה במשק הישראלי בכלל ובענף הפרמצבטיקה בפרט. ההתנהלות של הנהלת טבע היא הרסנית. טבע מייצגת תעשייה ישראלית ותעשייה כחול לבן – ואין ספק שזה עלול להשפיע על כל המשק הישראלי. אני קורא לכל הגורמים, לממשלה ולשר האוצר – אחרי שההסתדרות הביעה תמיכה מלאה, שכולם יצטרפו – ולא לתת לדבר הזה לקרות".

יו"ר ועד סלקום מיה יניב אמרה כי "אנחנו מחנכים כל השנה את העובדים לסולידריות, ערך חברתי מהחשובים שיש והבסיס למה שאנחנו עושים". ועד העובדים פרסם בדף הפייסבוק הודעת תמיכה בעובדי טבע וביקש מהעובדים לשתף אותה ברשתות החברתיות. "אנחנו משתפים פעולה ואם כל המשק לא יעבוד גם אנחנו לא נעבוד" – הבהירה יניב אשר שוחחה עם 'דבר ראשון' בדרכה לכינוס בינ"ה בו אושרה השביתה הכללית ביום ראשון בבוקר.

סולידריות אמיתית עם עובדי טבע אוהבים אתכם , מבינים אתכם ותומכים בכל הכח !

Posted by ‎ועד עובדי קבוצת סלקום‎ on Thursday, December 14, 2017

יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק הדגישה כי "סולידריות נמדדת לא רק בין עובדי פרטנר, אלא בין כלל העובדים בישראל. כשמשבר כל כך גדול מתרחש לנגד עינינו, אני כיו"ר ועד לא יכולה להתנהג כצופה מהצד. יש קו ישיר המחבר בין העלאת המודעות לנושא בפרטנר לבין השביתה הכללית הצפויה במשק בראשון הקרוב".

יו"ר ועד עובדי מטרופולין רפאל בן גיגי, פנה להנהלת החברה ולדירקטוריון בבקשה לבחון אפשרות לקליטת עובדים שיפוטרו כנהגים בחברה, על מנת לפתוח להם אופק תעסוקתי חדש. "אני טרוד מהנושא, כואב לי על הפיטורין ואני מאוד רוצה לעזור. חשוב לי שיראו שאכפת לנו – זה צו השעה" אמר ל'דבר ראשון'.

ועד עובדי עיריית רחובות הפיץ לעובדיו עדכון עוד טרם אישור השביתה הכללית בבית נבחרי ההסתדרות, המעדכנות אותם על מצב העניינים בחברת טבע – ושוחח על כך עם עובדים רבים רבים שהביעו עניין וביקשו להבין את המצב לאשורו. "הבהרנו במה מדובר, את המהות – שאנחנו רוצים לגלות סולידרות, למה זה וכמה זה חשוב" אמר לדבר ראשון יו"ר הועד רמי מדהלה, "אני מבסוט שההסתדרות קיבלה החלטה להיכנס לעומק עניין בהובלת אבי ניסנקורן, כדי למזער את הנזקים. רק ארגון כמו ההסתדרות יכול להשפיע על כך".

Posted by ‎ועד עובדי MAX‎ on Thursday, December 14, 2017

גם עובדי לאומי קארד הצטלמו היום במקום עבודתם כשהם מניפים שלטי תמיכה בעובדי טבע. "כשההנהלות נכשלו לא ייתכן שמי שמשלם את המחיר זה העובדים", אמרה יו"ר הועד רעות פבלוביץ', "בקרב העובדים שלנו יש תמיכה מלאה בעובדי טבע, ונשבות כחלק מהשביתה הכללית ביום ראשון. אנחנו מגנים את הפעולות שהנהלת טבע רוצה לעשות לעובדים. אסור לנו לתת יד ולגיטימציה להנהלות במשק הישראלי להתנהל בצורה כזו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!