שחיתות

פוליטי / אלפים הפגינו נגד השחיתות בת"א, בירושלים השתתפו בהפגנה ח"כים מ'כולנו'

זה השבוע הרביעי בהן ההפגנות נגד השחיתות מתקיימות בת"א, והפעם נוספה הפגנה גדולה בירושלים, המאורגנת ע"י אישי ציבור המזוהים עם הימין | הצועדות והצועדים צועקים 'צדק חברתי' ו'מושחתים הביתה'

'מושחתים הביתה', הפגנה בת"א 23 בדצמבר 2017 (מרים אלסטר  פלאש90)
'מושחתים הביתה', הפגנה בת"א 23 בדצמבר 2017 (מרים אלסטר פלאש90)

שנה וחודש לאחר שהחלו ההפגנות של מני נפתלי, עובד לשעבר במעון ראש הממשלה, מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלהבפתח תקווה<, קיבלו היום (שבת) ההפגנות תפנית דרמטית – ולצד ההפגנה הגדולה בת"א, המזוהה עם השמאל, מתקיימת הפגנה נגד השחיתות בירושלים.

בהפגנה בירושלים נואמים בוגי יעלון, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, ויועז הנדל, אשר בין היתר היה גם ראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה נתניהו לתקופה קצרה. גם רבנים דוגמת הרב שרלו נואמים בהפגנה, וזאת חרף ביקורת רבה במחנה הלאומי. בין המאות בירושלים גם הקבוצה הקרויה 'הליכודניקים החדשים', חברי מפלגת הליכוד הרוצים להחזיר את הליכוד לערכים ליברלים.

'מושחתים הביתה', הפגנה בת&quot;א 23 בדצמבר 2017 (מרים אלסטר פלאש90)
'מושחתים הביתה', הפגנה בת"א 23 בדצמבר 2017 (מרים אלסטר פלאש90)

במקביל להפגנה בת"א, כמה עשרות מתושבי דרום ת"א במחאה נגד מה שהם מכנים הפקרות השכונות הדרומיות בת"א והצפתן במסתננים. בהפגנה משתתף גם חבר הכנסת מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ'.

ח"כ סמוטריץ', שהגיע להפגין עם תושבי דרום ת"א (צילום: יאיר ויטמן)
ח"כ סמוטריץ', שהגיע להפגין עם תושבי דרום ת"א (צילום: יאיר ויטמן)

אחד מהמפגינים בהפגנה בת"א הוא העיתונאי ניצן הורוביץ: "הגעתי לכל ההפגנות בת"א. אני חושב שצריך שתהיה הפגנת שמאל. יש לזה הרבה כוח והשפעה. בגלל הרשתות היום, הרבה יותר קשה להוציא אנשים, לכן המספרים כאן מרשימים שבוע אחרי שבוע. זה לא מובן מאליו", אמר ל'דבר ראשון'.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר לקראת ההפגנות הערב: "המושחתים בדרך לחטוף נוקאאוט מעם ישראל. את רחובות ירושלים, תל אביב וערים נוספות בכל רחבי הארץ ימלאו הערב עשרות אלפי בני אדם. אלה האנשים שנתנו מעצמם עבור הארץ הזאת, נלחמו עליה ועל שמירת ביטחונה, איבדו בה חברים, הקימו בה בית ומשפחה. הם חיים ונושמים אותה וכואבים לראות את השחיתות מפוררת אותה. הם לא מתכוונים לוותר עליה בשום אופן".

ואילו בליכוד מרוצים פחות, "הימין לא קונה את הבלוף" נמסר מהמפלגה, "כולם מבינים שזו לא הפגנה נגד השחיתות אלא הפגנת לויין של השמאל ברוטשילד בחסות אלדד יניב ונוני מוזס שכל מטרתה להפיל את ממשלת הליכוד. מצביעי הימין לא מתרשמים מקומץ של נאיבים ואינטרסנטים שמשתפים פעולה עם השמאל והם לא יחזרו על הטעות של הפלת ממשלת ליכוד והבאת אסון אוסלו ג על מדינת ישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!