כתר פלסטיק

מכירת כתר / עסקת ענק: כתר פלסטיק נמכרה במעל מיליארד דולר

החברה המזוהה עם כסאות הפלסטיק לגינה, התרחבה והתפתחה בשנים האחרונות, ונמכרה לחברת השקעות בריטית. "כתר היא מפעל חיינו והעובדים הם אחד הנכסים החשובים לנו ביותר" אומרים הבעלים.

כסאות 'כתר פלסטיק' בירושלים. צילום: נתי שוחט  פלאש 90
כסאות 'כתר פלסטיק' בירושלים. צילום: נתי שוחט פלאש 90
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

עוד חברת ענק ישראלית נמכרת לקרן אחזקות זרה. אמש פורסם, נחתמה עסקת המכירה של כתר פלסטיק לחברת האחזקות BC partners. משפחת סגול צפויה להרוויח 1.4 מיליארד דולר תמורת 80% ממניות החברה.

לא רק כיסאות לגינה
יצרנית מוצרי הפלסטיק לבית ולגן, המוכרת לרובנו מכיסאות הפלסטיק שהשיקה לראשונה ב-1985 היא אחת מחברות מוצרי הפלסטיק המובילות בעולם. לכתר פלסטיק כ-4,000 עובדים ב-29 מפעלים ברחבי העולם, מתוכם קרוב ל 2,000 ב-13 מפעלים בישראל. בשנים האחרונות ביצעה כתר קפיצת מדרגה משמעותית בהרחבת פעילותה ורשמה גידול דו-ספרתי כל שנה במכירות מוצרי החברה. בשנת 2015 רשמה החברה היקף מכירות הנאמד בקרוב למיליארד דולר ורווח תפעולי של כ-120 מיליון דולר. ב 2016 מצפים בחברה להגיע לרווח תפעולי של 200 מיליון דולר.

התפתחותה המטאורית של החברה בשנים האחרונות קשורה לרכישת מספר חברות פלסטיק אירופאיות גדולות ולפיתוח של מוצרים חדשים. למעשה כ 50% מהרווח של החברה מיוחס למוצרים שפיתחה בשלוש השנים האחרונות.

 מבית מלאכה לצעצועים ביפו לעסק משפחתי ענק
חברת כתר הוקמה כבית מלאכה לצעצועים ומוצרי בית בשנת 1948 ביפו. יוסף סגול היה אחד מהשותפים בבית המלאכה עד שהחליט ב 1971 לרכוש את חלקם של שותפיו, והפך לבעליה היחיד של החברה. עם השנים התמקדה החברה בפיתוח מוצרי פלסטיק לבית ולגן והתרחבה מבית מלאכה קטן, למפעל משגשג. סגול הוריש את החברה לשלושת ילדיו. סמי, יצחק וויקי. סמי שהפך להיות יו"ר החברה והרוח החיה מאחורי צמיחתה הוא הבעלים היחיד של כתר אינטרנשיונל, יצחק שהחליט להימנע מהסיכונים שברכישת חברות בינלאומיות, נשאר שותף בכתר ישראל בלבד. ויקי מכרה לאחיה את חלקה בכתר לפני מספר שנים.

הרוכשת – קרן בריטית בבעלות צרפתית
BC partners היא קרן אחזקות שמרכזה בלונדון, מנוהלת על ידי שלושה שותפים צרפתים ומתמחה ברכישות ממונפות. הקרן הוקמה בשנת 1986 ע"י אוטו ונדר ויק שהקים מאוחר יותר גם את קרן CVC שהייתה המתחרה מרכזית של BC בעסקת כתר. נכסיה של BC מוערכים ביותר מ-35 מיליארד דולר וכוללים, בין היתר, את ענקית הציוד המשרדי "אופיס דיפו", את רשת הסופרמרקטים הגדולה בטורקיה "מיגרוס טורקס" ואת ענקית הקמעונאות האמריקאית "פט סמארט".

מה יהיה על 1.4 מיליארד הדולרים?
כתר פלסטיק מורכבת משתי חברות השוות בערכן. כתר ישראל, בה שותפים האחים סמי ויצחק סגול, וכתר אינטרנשיונל, הנמצאת בבעלות סמי סגול בלבד. זו הסיבה שסמי צפוי לקבל כ-75% מהעסקה, הנאמדים בכמיליארד דולר, ואחיו יצחק צפוי לקבל 350 מיליון דולר. גם האחות ויקי בן ג'ויה, צפויה לקבל נתח מהעסקה על אף שמכרה את בעלותה בחברה כבר לפני מספר שנים. לפני שיקבלו את הכסף, צפויים האחים סגול לשלם לקופת המדינה קרוב למיליארד שקל מיסים. גם מנהלי ועובדי כתר פלסטיק צפויים ליהנות מהעסקה, ולפי ההערכות יקבלו מענק בגין העסקה.

בהודעה על העסקה אמר סמי סגול "העסקה מהווה הבעת אמון בפוטנציאל העצום הגלום בכתר ובכלכלה הישראלית, גם בימים של תנודות בינלאומיות. לפני כשנה התחלנו בדיונים עם 11 מקבוצות ההשקעה הגדולות בעולם, שכולן גילו עניין בכתר והיום אני שמח לברך על המוגמר עם חתימת ההסכם עם .BC Partners אני משוכנע כי השותפות עם הקרן וניצול הנכסים הניהוליים והאסטרטגיים שלה יאפשרו לנו להאיץ את הפיתוח של כתר מחברה בינלאומית לחברה גלובלית במלוא מובן המילה".  על עובדי כתר ועל עתיד פעילותה של החברה בישראל אמר סגול,  "כתר היא מפעל חיינו והעובדים הם אחד הנכסים החשובים לנו ביותר. אני רוצה לציין במיוחד את צוות המנהלים הבכיר, המלווה אותנו שנים רבות ומהווה שותף אמיתי לאורך כל הדרך. שותפינו החדשים מעריכים את הייחודיות של כתר, את כוח-האדם המצוין שאנו מעסיקים בתחומים טכנולוגיים, תפעוליים ועיצוביים ואת ההישגים יוצאי הדופן אליהם הגענו כמובילים בתחום הפלסטיק בעולם. אנחנו צופים לכתר עתיד מזהיר בעזרת יזמות, חדשנות ופיתוח עסקי, שיבטיחו את ההמשכיות העסקית ואת מרכזיות הפעילות בישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!