דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מידעו"ס 99 | יוני 2022

דברי ברכה / דבר יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)

עובדות ועובדים יקרים,
ביום חמישי, 12 במאי, נפל דבר. בתום דיונים של למעלה משנה וחצי, חתמנו בטקס חגיגי על הפעימה הראשונה של הרפורמה שלנו בשכר.
רפורמת "הישג" בשכר העו"ס הגדירה מודל שכר חדשני וייחודי עבור העו"ס. ההסכם מעגן מודל שכר פרופסיונלי ראשון מסוגו במשק, המעלה את שכר העובדים/ות, מוחק את לוח התפקוד המיושן ואת טבלת השכר הלא עדכנית ומייצר במקומם שכר שורה, ללא השלמה לשכר מינימום. המודל מאפשר התקדמות בין שש רמות מקצועיות ללא תלות במעבר בין מעסיקים שונים – ובכך מאפשר אופק קידום משמעותי לאורך כל שנות הקריירה של העו"ס.
החל ממשכורת ספטמבר 2022, המשולמת בתחילת אוקטובר 2022 (ולא יאוחר ממשכורת אוקטובר המשולמת בנובמבר), הרפורמה תחול על כלל העו"ס במגזר הציבורי: במשרדי הממשלה, ברשויות מקומיות ובגופים ציבוריים נוספים. עד אז לא יחול שינוי בשכר העובדות והעובדים, כדי לאפשר למעסיקים זמן התארגנות לקראת השינוי היסודי.
בימים אלה אנו מתחילים בתהליך פרסום צו הרחבה להסכם הקיבוצי, לטובת העובדות והעובדים המופרטים. תהליך זה צפוי לארוך חודשים מספר. המשמעות היא שלעובדים תחת צו הרחבה – הרפורמה תיושם מאוחר יותר. אנו עושים כל מאמץ כדי שתהליך זה יהיה מהיר ככל האפשר.
עבור כל אחת ואחד מהעובדות/ים במגזר הציבורי שערך השעה שלהם עולה בעקבות הרפורמה, תשולם גם תוספת מעבר (מה שעד כה כינינו "רטרו") בגין ההפרשים בין מועד תחולת ההסכם, כפי שנקבע בהסכם 2020 – 1 ביולי 2021, ועד מועד הביצוע – ספטמבר/ אוקטובר 2022.
עו"ס תחת צו ההרחבה יהיו זכאיות גם הן לתוספת מעבר עם פרסום צו ההרחבה, אך יהיו זכאיות להפרשים רק מהמעסיק הנוכחי, אלא אם כן המעסיק הקודם, ככל שהיה כזה, הוא מעסיק של המגזר הציבורי.
בשבועות הקרובים נקיים אספות עובדים בזום. האספות מתפרסמות דרך רשימות התפוצה שלנו – במסרונים, במיילים ודרך קבוצות ההפצה של צירי האיגוד בווטסאפ. כמו כן, ניתן להיכנס לאתר האיגוד באינטרנט ולהתעדכן במועדי האספות. שימו לב כי יש להירשם לאספות הללו מראש, כדי לקבל קישור כניסה לפגישה.
בשבועות הקרובים יפורסמו באתר האיגוד חומרי הסברה וגם מחשבון שכר, לנוחיותכם. אני מעודדת כל אחד ואחת מכן/ם לעלות לאספות בזום, להיכנס לאתר ולקרוא את חומרי ההסברה וגם להזמין אותנו למקומות העבודה, לאספות הסברה פרונטליות.
אני גאה בכל עו"ס שנשאה שלט ועמדה בצומת במחאה, בכל עו"ס שהפגין, בכל עו"ס ששבתה. אני גאה בכל מנהלת שנטעה תקווה בלב עובדותיה ובכל מנהל שגיבה את עובדיו בשביתה ובמאבק. אני גאה בכן ובכם על אורך הרוח, הנחישות, האמונה וההתמדה.
בייחוד אני גאה ביחד שלנו ובעוצמה שצברנו בשנים האחרונות כאיגוד. דעו כי איגודים רבים נושאים עיניים לאופן ההתנהלות שלנו כאיגוד וכפרופסיה, ללכידות, לנחישות וגם להישג עצמו: תוכנית המוגנות שלנו ורפורמת "הישג".
הערכתי הרבה נתונה לצוות האיגוד המסור והמקצועי, לכלל הצירים האכפתיים שמייצגים אתכם במוסדות האיגוד, לוועדת שכר ולצוות המו"מ – המורכב מעו"ס מהשטח, יועצים כלכליים ויועצות משפטיות, בהובלתו של מנהל חטיבה ארצית באיגוד, עו"ד בועז גור.
אני מודה ליו"ר ההסתדרות מר ארנון בר־דוד על הרוח הגבית ומעורבותו החיובית לאורך כל הדרך, עד להצלחה, לשר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן, ולמנכ"ל משרדו גב' סיגל מורן.
לצידנו עמדו לאורך הדרך ח"כים רבים, מכל קצות הקשת הפוליטית. הערכה מיוחדת לח"כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת הרווחה, לח"כ עאידה תומא סלימאן, יו"ר ועדת מעמד האישה, לח"כ מיכל וולדיגר ולח"כ נעמה לזימי.
תודה גדולה גם לארגון מנהלי הרווחה ברשויות המקומיות – על השותפות והחשיבה המשותפת לאורך כל הדרך.
לצידנו עמדו גם יו"רי הוועדים שיש לנו ממשקים איתם, אגפי ההסתדרות השונים, מרכז השלטון המקומי ומעסיקים נוספים.
הדרך הייתה קשה, אך זוהי העת להביט לאחור בסיפוק ובהודיה ולהוקיר את כל מי שסייע, עמד לצידנו והתגייס מקצועית, פוליטית וערכית.
עו"ס יקרות/ים, חבריי וחברותיי למקצוע – זכרו כי איגוד מקצועי חזק צריך תמיד לסמן לעצמו את היעד הבא למאבק. נאבקנו, ניהלנו מו"מ, השגנו – וכעת אנו עוצרים עצירה מתודית, ליישום. מאבקנו למען תגמול הולם ושירותי רווחה מתוקצבים ואיכותיים לא הסתיים. כעת אנו יודעות ויודעים כי בכוחנו המשותף אנו מסוגלים להשיג שינויים מרחיקי לכת, וגם בעתיד נשתמש לשם כך בכוחנו הארגוני.
אני מאמינה בכוחנו וביכולתנו המשותפת לחולל שינוי.
יישר כוח לכולנו!
שלכם/ן,
ענבל חרמוני

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!