דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ענבל חרמוני נבחרה ליו״ר איגוד העובדים הסוציאליים: "מתרגשת מהאהבה והתמיכה"

זאת הכהונה השנייה של חרמוני שזכתה בכ-69% מהקולות | אחד האתגרים העתידיים של האיגוד יהיה קידום הפעימה השנייה להסכם השכר מ-2020 בגובה של 200 מיליון שקלים

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עו"ס ענבל חרמוני נבחרה לכהונה שנייה כיו״ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים. בבחירות שנערכו היום (שלישי) לקחו חלק 7,245 עובדים ועובדות סוציאליים שמהווים כמחצית מבעלי זכות הבחירה.

הבחירות התקיימו באמצעות קישור שנשלח אליהם ב-SMS. חרמוני זכתה בכ-68.72% מהקולות. טלי בנאבו שהתמודדה מולה קיבלה 31.28% מהקולות.

"יום הבחירות, החגיגה הדמוקרטית שלנו באיגוד הסתיים ואני שמחה להמשיך לקדנציה נוספת", אמרה חרמוני עם היוודע התוצאות. "אני מתרגשת מאוד מהאהבה והתמיכה שזכיתי להם ומהדיונים שהיו בשבועות האחרונים כשפגשתי אתכם בכל הפלטפורמות. אנחנו ממשיכים לצעוד ביחד בדרך להביא עוד הישגים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בירך את חרמוני על בחירתה: "ענבל, מנהיגה עתירת ניסיון אשר מובילה עובדות ועובדים ברוח ההסתדרות ופועלת כל העת לקידום ולחיזוק מעמדם של העו"סים. אני מברך אותך על בחירתך ומאחל לך המשך הצלחה בתפקיד".

חרמוני נבחרה לראשונה לראשות האיגוד ב-2018. במהלך הקדנציה החולפת הובילה את מאבק העובדים הסוציאליים שכלל שביתה בת 17 יום ביולי 2020. בעקבות המהלך נחתם הסכם להגברת המוגנות לעובדים הסוציאליים ובהמשך במאי 2022 נחתמה רפורמת 'הישג' בשכר העובדים והעובדות הסוציאליות.

אחד האתגרים העתידיים של האיגוד צפוי להיות קידום הפעימה השנייה להסכם השכר, שהובטחה לעובדים בעקבות מאבקם בשנת 2020, לאחר חתימת הסכמי המסגרת למגזר הציבורי בכללו. על פי התחייבות המדינה כלפי העובדים הסוציאליים, אמורה פעימה זו להיות בעלות ערך זהה לעלות הפעימה הקודמת – כ-200 מיליון שקלים.

מלבד חרמוני נבחרו גם 159 צירי הועידה הארצית של האיגוד המייצגים מקומות עבודה (או אשכולות של מקומות עבודה) המחולקים גיאוגרפית ולפי סוג מקום העבודה, וכן צירים מחוזיים וצירי הגמלאים במחוזות. גמלאי האיגוד גם הצביעו ואישרו את מינויו של ציון זהבי, שהיה מתמודד יחיד לתפקיד יו"ר חטיבת הגמלאים. הבחירות לראשות האיגוד נערכות אחת לחמש שנים.

כעת, לאחר הבחירות צפויה להתכנס ועידת האיגוד שבוחרת את חברי מזכירות האיגוד ויושבי ראש וועדות האיגוד השונות – בהן הועדות לאיגוד מקצועי, למאבק באלימות כלפי עו"סים, לקידום מקצועי, למדיניות, לביקורת ועוד. מזכירות האיגוד מורכבת מצירים מכל מחוז, לפי גודלו של המחוז (כלומר, למחוז גדול יהיו יותר נציגים מאשר למחוז קטן).

במקביל לחלוקה הגיאוגרפית של העובדים לפי מחוזות, ישנם באיגוד גם תאים וחטיבות לפי הסקטורים השונים במקצוע. מרכז האיגוד מורכב מחברי המזכירות, ראשי הוועדות וראשי התאים והחטיבות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!