דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרצ

פוליטי / פשרת "גלאון-גילאון" במרצ: פריימריז "פתוחים-סגורים" בחודש מרץ

בחודשים האחרונים ניטש וויכוח במפלגה בשאלת קיומם של פריימריז "פתוחים" אותם ניסתה לקדם זהבה גלאון ואילו גילאון הוביל את ההתנגדות להם | כעת נערכים במרצ לבחירות לראשות המפלגה בתקווה להתחזק בבחירות לכנסת

זהבה גלאון ואילן גילאון בימים אופטימיים יותר (צילום: גדעון מרקוביץ'/ פלאש 90)
זהבה גלאון ואילן גילאון בימים אופטימיים יותר (צילום: גדעון מרקוביץ'/ פלאש 90)
שי ניר

בהודעה משותפת ליו״ר מרצ, זהבה גלאון ויו״ר סיעת מרצ, ח״כ אילן גילאון, הודיעו כי הגיעו להצעה מוסכמת שיציגו לוועידת המפלגה על מעבר לבחירות בפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת וכן על קיום בחירות לראשות המפלגה בחודש מרץ. גלאון ניסתה לקדם בחודשים האחרונים מהלך של מעבר ל"פריימריז פתוחים" כדי לאפשר לכל אזרח לבחור את הנהגת המפלגה ובכך להגדיל את כוחה והשפעתה. גילאון התנגד לתכנית זו ובסופו של דבר, במטרה שלא לקרוע את המפלגה מבפנים, הצליחו השניים להגיע לפשרה בה הוחלט כי בבחירות אלו יוכלו להצביע חברי מרצ וכן חברים חדשים שיצטרפו בשבועות הקרובים. ההצעה המוסכמת שהשיגו גלאון וגילאון מבטיחה כי השינוי יוכל להשיג את הרוב המיוחס של 60 אחוזים מבין צירי ועידת המפלגה הנדרש כדי לבצע שינויים בתקנונן מרצ.

מלבד פריימריז שיחליפו את החלטות הוועידה ואפשרות להצטרפות חברים חדשים, גובשו בהסכמה עקרונות נוספים בהם הבטחה לייצוג למועמד חדש שלא כיהן כחבר בכנסת הנוכחית ותיקבע תקרת הוצאות הנמוכה מתקרת ההוצאה הקבועה בחוק העומדת היום על 300 אלף ש"ח. עקרון נוסף עליו הוסכם הוא הגברת הנגישות למצביעים מהפריפריה בכך שיוצבו קלפיות בכל ישוב בו התפקדו לפחות 35 חברים למרצ.

זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל פלאש90)
זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל פלאש90)

"שלמותה של מרצ וסיום הקרבות הפנימיים, חשובים יותר מכל דיון על שיטת בחירות" אמר גילאון בהמשך להודעה המשותפת עם גלאון והוסיף כי מטרתו היא "להחזיר את מרצ לימיה כמפלגה גדולה, רלוונטית ומשפיעה. בכוונתי לנצח בבחירות לכנסת ולהגדיל את כוחה של מרצ וכדי לעשות זאת, לנצח בבחירות לראשות מרצ".

גלאון התייחסה גם היא לפשרה וקראה למתפקדים חדשים להצטרף למפלגה, ״מרצ יוצאת כעת לדרך חדשה שתאפשר לקבוצות חדשות שעד היום לא ראו במפלגה את ביתם – להצטרף״ והוסיפה כי "השמאל זקוק לכוחות חדשים כמו אוויר לנשימה ואנחנו פותחים דלת למהלך שיאפשר לנו לגדול ולצבור כוח בחברה הישראלית. אני שמחה שאנחנו יכולים לעשות כזה שידוד מערכות בהסכמה, ולא בכיפוף ידיים״.

בסוף אוקטובר התקיימו הבחירות לרשימת הצירים לוועידת מרצ. בחירות אלו נתפשו, בקרב ראשי המפלגה והפעילים, כשלב בבחירות המקדימות לתפקיד יו"ר המפלגה. לאחר שגובשה רשימת הצירים לא ניתן היה לקבוע בבירור רוב מוצק לצד זה או אחר שיבטיח את היבחרם. מציאות זו תרמה להחלטת גלאון וגילאון ללכת על הפשרה והוועידה צפויה לאשר את ההסכמות אליהן הגיעו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!