דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נפתלי בנט

תיקי ראש הממשלה / בנט: קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה זו של אזרחי ישראל

סערת המלצות המשטרה בתיקי נתניהו 1000 ו-2000 נמשכת | שר החינוך אמר תקף והגן על נתניהו בשלטון המקומי: "ראש הממשלה אינו אמור להיות מושלם או לחיות בסגפנות, אך הוא צריך להיות מישהו שאומרים עליו 'ככה צריך לנהוג'"

שר החינוך נפתלי בנט בכנס השלטון המקומי (צילום: יח״צ).
שר החינוך נפתלי בנט בכנס השלטון המקומי (צילום: יח״צ).
שי ניר

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס אתמול (רביעי) לראשונה לפרסום התשתית הראייתית אותה גיבשה המשטרה לעבירות של שוחד בתיקים 1000 ו-2000, עבירות בהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר דיבר בכנס השלטון המקומי, כשלפניו נאמו ראש הממשלה ושר הפנים דרעי, ואחריו השרה שקד.

"לראש ממשלה בישראל ישנה, כאמור, משימה נוספת, והיא לשמש דוגמא אישית לציבור הישראלי בכלל, ולנוער הישראלי בפרט" אמר שר החינוך בדבריו והדגיש במרומז כי בכך כשל נתניהו, "לצערי, קבלת מתנות בהיקף כה רחב לאורך כ"כ הרבה זמן איננה עומדת בציפייה זו של אזרחי ישראל".

על רקע הדריכות במערכת הפוליטית וחוסר הוודאות לגבי יציבות הקואליציה, אמר בנט כי לא יהיה שינוי לפחות עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו בפרשה. "החוק במדינת ישראל הוא ברור. הוא קובע שראש ממשלה רשאי להמשיך בתפקידו גם לאחר המלצות המשטרה" אמר בנט והוסיף כי לנתניהו "עומדת חזקת החפות".

על רקע השתלחותו של ראש הממשלה והמלחמה התקשורתית אותה הוא והמשטרה מנהלים, נעמד בנט לימין המשטרה, "יש להימנע מלהאשים את משטרת ישראל ב״הפיכה שלטונית״. אני סומך על שוטרי ישראל ועל מפכ״ל המשטרה" אמר שר החינוך הוסיף, "אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות, באיפוק ובממלכתיות."

בנט האשים בדבריו את האופוזיציה כי היא מנהלת מערכה להפלת הממשלה, על רקע חקירות נתניהו, "יש גורמים באופוזיציה ששוכחים את חזקת החפות של ראש הממשלה וששים אלי בחירות כשמטרתם האמיתית היא הפלת ממשלת ימין" אמר בנט וקרא להם, "להתאפק עד לסיום התהליך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן נשאל במהלך הכנס על עמדתו ביחס להמלצות להגיש כתבי אישום, "חזקת החפות שמורה לכל אדם, אפילו לראש הממשלה" אמר ליברמן והוסיף, "במדינה שלנו יש גוף אחד שהוא מוסמך לקבוע אם בן אדם אשם או זכאי וזאת לא התקשורת, זה בית המשפט וכל השאר זו ספרות זולה, תכנית ריאליטי". כשנשאל על אם נתניהו יכול להמשיך בתפקידו כל עוד הוא לא מורשע, השיב ליברמן, "ללא ספק, ואני חושב שכולנו חייבים להבין את המשמעות." ליברמן הוסיף כי, "אם ראש הממשלה מודח אז זה מהפך שלטוני. ראש הממשלה הוא ראשון בין שווים. כל עוד הוא לא הורשע בבית משפט, הוא יכול להמשיך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!