דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העוזרות המשפטיות

חברה ועבודה / בית הדין לעבודה הורה לעוזרות המשפטיות לא לשבות עד לדיון נוסף בעניינן

עוד הורה ביהמ"ש למדינה לנהל עם העוזרות המשפטיות שתי ישיבות גישור לפני הדיון בעניינן ביום ה' | העוזרות המשפטיות בתגובה: "ברגע שיפוג תוקף צו המניעה נחדש את השביתה. אנחנו נחושים להיאבק נגד הורדת שכרנו ונגד יצירת מעמדות של דור ב'"

הפגנת העוזרים המשפטיים (צילום: דבר ראשון).
הפגנת העוזרים המשפטיים (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה היום (א') לעוזרות המשפטיות שלא לשבות עד לדיון נוסף שיתקיים בעניינן ביום חמישי הקרוב. עד אז הורה ביהמ"ש למדינה לנהל עימן שתי ישיבות גישור נוספות בפני המגשר יובל רכלבסקי ובנוכחות הגורמים הבכירים ביותר. "מדברי הצדדים עולה כי חלה התקרבות ממשית בעמדות הצדדים, עד כדי הסכמות במרבית הנושאים שעמדו על הפרק למעט נושא אחד מהותי, שנותר במחלוקת" ציינה השופטת הדס יהלום.

מוועד העוזרות המשפטיות נמסר בתגובה כי הן שבות לעבודה בלב כבד, על אף שבמקביל למשא ומתן המתקיים עימן, הנגרר לדבריהן, נוקטת המדינה גם צעדים חד-צדדיים דורסניים העולים לכדי התעמרות. "בית המשפט הכיר בחשיבות הרבה של עורכי הדין העוזרים המשפטיים בכך שהוציא צו מניעה לשביתה עד יום חמישי", מסר הוועד הארצי של העוזרות המשפטיות. "כל שנותר עכשיו הוא שהנהלת בתי המשפט ומשרד האוצר יכירו גם כן בחשיבותנו ויפסיקו לעשוק אותנו כלכלית. ברגע שיפוג תוקף צו המניעה נחדש את השביתה. אנחנו נחושים להיאבק נגד הורדת שכרנו ונגד יצירת מעמדות של דור ב' בקרב העוזרים המשפטיים".

על אף שחלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בסוגייה מרכזית שעמדה בלב מאבקן של העוזרות המשפטיות הנמשך מזה עשור – סוגיית קציבת כהונתן – התקדמות זו היתה על רקע פסיקת בג"צ אשר הורה למדינה כי היא מחוייבת לכלול אותה במשא ומתן הקיבוצי. איגוד המשפטנים בהסתדרות היה נכון להציע חלופה תקדימית במערכת יחסי העבודה הקיבוציים, במסגרתה לא יקבע בהסכם הקיבוצי מנגנון קביעות, אלא מנגנון פיטורין 'הגון ושקוף' בלבד. עם זאת כאמור, במוקד המחלוקת כעת עומדת סוגיית תנאי העסקתן של העוזרות המשפטיות, כשהאוצר דורש הורדת שכר משמעותית, ואף יצירת 'דור ב' בתנאים פחותים. נושאים נוספים העולים בטענות העוזרות המשפטיות הן אי תשלום בגין שעות נוספות מאז 2007, ואי כיבוד פסק הדין בנושא.

העוזרות המשפטיות לשופטים הן עורכות דין מוסמכות המסייעות לשופטים בעבודה המשפטית ובניסוח פסקי הדין. מרביתן המוחלט של המשמשות בתפקיד זה הן נשים.

ממשרד האוצר נמסר ל'דבר ראשון' כי "במהלך השבועיים האחרונים התקיימו מספר ישיבות משמעותיות בין הממונה על השכר ליו"ר ההסתדרות. במסגרת הישיבה האחרונה, שהתקיימה ביום רביעי (28/2/18), סוכמו בין הצדדים כלל הפרטים שנותרו במחלוקת. צר לנו כי ועד העובדים בחר לצאת בשביתה על נושא שולי שלא עלה במסגרת הישיבות כלל, ועל אף שזו עלולה להביא לפגיעה מיותרת בציבור הרחב. האוצר מוכן בכל עת לחזור לשולחן המשא ומתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!