דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

התאגדות עובדים / "נטו" הסכימה לאפשר לוועד הפעולה להחתים עובדים בזמן הפסקות הצהריים

יום לאחר שהחל מהלך התאגדות העובדים בענקית המזון "נטו" הגיעו ההנהלה ונציגי העובדים לבית המשפט על רקע טענות הדדיות להתנהלות לא תקינה | לאחר דיון שנערך אתמול (ג') בביהמ"ש הגיעו הצדדים לפשרה

חברי ועד עובדי נטו והאיגוד המקצועי בעימות עם מנהל באתר החברה (צילום: וועד הפעולה של עובדי קבוצת נטו)
חברי ועד עובדי נטו והאיגוד המקצועי בעימות עם מנהל באתר החברה (צילום: וועד הפעולה של עובדי קבוצת נטו)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בסוף דיון סוער בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע אתמול (שלישי), לאחר שההסתדרות וועד הפעולה של עובדי קבוצת המזון "נטו" האשימו את הנהלת החברה בניסיון פגיעה בהתארגנות שהחלה שלשום בשעות הבוקר, הסכימו הצדדים כי במהלך השבועיים הקרובים יוכלו שלושה חברי ועד פעולה להיפגש עם עובדים במטה החברה ובמרכז הלוגיסטי במשך שעה וחצי ביום במהלך שעות הפסקת הצהריים – במטרה לצרף אותם להתארגנות. על פי ההסכמות, שעה מזמן זה תהיה על חשבון חברי הוועד, ואילו חצי שעה תשולם להם על חשבון המעסיק.

"אנחנו ממשיכים בכל מקרה במאמצי ההתארגנות בכל האמצעים העומדים לרשותנו – גם לפני ואחרי שעות העבודה", אמר ל'דבר ראשון' מזכיר האיגוד המקצועי טל בורשטיין המלווה את ההתארגנות מטעם האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. "גם תוך כדי דיון המשיכה ההתאגדות, ועשרות עובדים הצטרפו גם היום".

שלשום בשעות הבוקר המוקדמות החלו חברי ועד הפעולה להחתים את עובדי המרכז הלוגיסטי ומטה החברה בקריית מלאכי, אולם נתקלו בהתנגדות של קב"ט החברה ומנהלים נוספים. בסרטון שהגיע לידי 'דבר ראשון' נראה מנהל בחברה המגרש את אנשי ועד הפעולה ומנהל אחר הטוען כלפי אנשי האיגוד המקצועי כי באו "כמו גנבים בלילה". לטענת אנשי ההסתדרות, הקב"ט אף דחק את חברי ועד הפעולה אל מחוץ לאתר, כשהוא חוטף להם את טופסי ההצטרפות להסתדרות, המלאים והריקים. המשטרה שהוזמנה למקום הורתה לו להשיב את הטפסים לוועד, ומאותו הרגע לא התאפשרה כניסתם של חברי הוועד למתחם.

קבוצת נטו היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל ומעסיקה כ-1,300 עובדים. בין מותגי הקבוצה נמנים מותג הבשר טיבון ויל, מותג הדגים דלידג, מותר השימורים ומוצרי המכולת ויליגר, שלושת האופים, מג'יק, ריצ' וביכורי השדה דרום להפצת פירות וירקות טריים. לקבוצה מפעלים בכל רחבי הארץ, אך המטה והמרכז הלוגיסטי שלה מצויים בקריית מלאכי. החברה הוקמה בשנות ה-40 על ידי איש העסקים מאיר עזרא. כיום מכהן דודי עזרא, בנו, כנשיא החברה ועדי עזרא, נכדן של המייסד, מכהן כיו"ר.

מקבוצת נטו נמסר: "החברה מכבדת את זכות ההתארגנות ואינה מפריעה להתארגנות או מתערבת בה. החברה פעלה כדין על מנת למנוע הפרעה לעבודה הסדירה וכניסה למתקניה ללא תיאום ובניגוד לדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!