דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

המאוגדים / עתירה לביה"ד לעבודה: קבוצת המזון "נטו" פוגעת בהתאגדות עובדים

לטענת ועד הפעולה מאבטח החרים טפסי הצטרפות חתומים והוציא את אנשי הוועד ממטה החברה | המשטרה נקראה למקום והשיבה את הטפסים | ההנהלה: "מכבדים את זכות ההתארגנות ופועלים כדין"

חברי ועד עובדי נטו והאיגוד המקצועי בעימות עם מנהל באתר החברה (צילום: וועד הפעולה של עובדי קבוצת נטו)
חברי ועד עובדי נטו והאיגוד המקצועי בעימות עם מנהל באתר החברה (צילום: וועד הפעולה של עובדי קבוצת נטו)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי קבוצת המזון 'נטו' בבעלות איש העסקים עדי עזרא פתחו אתמול (ב') במהלך התארגנות, אך נתקלו לטענתם בתגובה קשה מצד ההנהלה. אנשי ועד הפעולה מעידים כי הם נדחפו אל מחוץ למטה החברה, וקב"ט החברה ניסה להחרים להם טפסי הצטרפות חתומים. ההסתדרות הגישה לבית הדין לעבודה בבאר שבע עתירה דחופה, שתידון היום בשעות הבוקר, בבקשה שיורה להנהלת החברה לחדול מפגיעה בהתארגנות העובדים, ולאפשר את המשך החתמת העובדים.

"אתמול ב-4:30 לפנות בוקר התחלנו את מהלך ההתאגדות במטה החברה ובמחסניה בקרית מלאכי" אמר ל'דבר ראשון' טל בורשטיין, מזכיר האיגוד המקצועי מטעם האגף להתאגדות עובדים המלווה את התארגנות העובדים בנטו. "העובדים נכנסו למחסנים והתחילו להחתים, בעיקר את הנהגים שזה השעות שבהן הם יוצאים ליום העבודה. בסביבות 5:30 היה אירוע אלימות במטה החברה, כשקב"ט החברה דחף את יו"ר ועד הפעולה ואילץ אותו וחבר ועד נוסף לצאת החוצה. הוא חטף להם את הטפסים מהיד – גם טופסי הצטרפות חתומים על ידי עובדים וגם פלאיירים ריקים. המשטרה הוזמנה והגיעה בערך בשעה 6:00, והורתה לו להחזיר את הטפסים. מאותו הרגע לא התאפשרה כניסתם של חברי הוועד למתחם".

בסרטון שהגיע לידי 'דבר ראשון' נראה מנהל בחברה המגרש את אנשי ועד הפעולה ומנהל אחר הטוען כלפי אנשי האיגוד המקצועי כי באו 'כמו גנבים בלילה': "אתם רוצים לעשות משהו מסודר? תבואו, יש פה מנכ"ל, יש בעל-הבית. תבואו קודם כל, תקבלו ממנו 'לא' – תחליטו לעשות מה שאתם רוצים, מה קרה?! הבטחתם לו להיות ראש הועד?!". חשוב להדגיש כי חוק ההסכמים הקיבוציים מורה כי חל על מעסיקים איסור למנוע כניסתם של נציגי ארגון עובדים או ועד עובדים למקום העבודה לשם קידום הזכות לפעילות או לחברות בוועד או בארגון עובדים. החוק והפסיקה אוסרים כמובן על המעסיק גם לפגוע בהתארגנות העובדים ובכלל זה, להביע את דעתו באשר להתארגנות עובדיו.

"החל מהשעה 9:30 התחלנו לעשות חמ"ל טלפונים והודעות ממרחב ההסתדרות בקריית מלאכי עד 15:30, אז חזרנו למשרדים לקבל את פניהם של הנהגים שחוזרים מיום העבודה והפקידות שיוצאות ממנו – והצלחנו להחתים עוד למעלה ממאה עובדים. סיימנו את היום, למרות הדברים, מעודדים מתמיכת העובדים – ופנינו היום גם לבית הדין וגם להמשך ההחתמות במטה החברה ובמתקניה ברחבי הארץ" סיכם בורשטיין.

קבוצת נטו היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל ומעסיקה כ-1,300 עובדים. בין מותגי הקבוצה נמנים מותג הבשר טיבון ויל, מותג הדגים דלידג, מותר השימורים ומוצרי המכולת ויליגר, שלושת האופים, מג'יק, ריצ' וביכורי השדה דרום להפצת פירות וירקות טריים. לקבוצה מפעלים בכל רחבי הארץ, אך המטה והמרכז הלוגיסטי שלה מצויים בקריית מלאכי.

החברה הוקמה בשנות ה-40 על ידי איש העסקים מאיר עזרא. כיום מכהן דודי עזרא, בנו, כנשיא החברה – ועדי עזרא, הנכד, כיו"ר.

מקבוצת נטו נמסר: "החברה מכבדת את זכות ההתארגנות ואינה מפריעה להתארגנות או מתערבת בה. החברה פעלה כדין על מנת למנוע הפרעה לעבודה הסדירה וכניסה למתקניה ללא תיאום ובניגוד לדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!